Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Tja, en voor die prijs... Je kunt natuurlijk ook doen alsof je gek bent en gewoon even contact opnemen met de verkoper. Wie weet wat hij zegt. Hij stelt trouwens nergens dat het een originele tekening is.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

OM*G, moet je nagaan hoe hoog er op wordt geboden! :shock: :?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bajonet

Bericht door asjemenou »

dennisb schreef:OM*G, moet je nagaan hoe hoog er op wordt geboden! :shock: :?
Er zit natuurlijk altijd een bepaalde tactiek achter dit soort biedingen. Als je de hoogste bieder bent dan heb je ook de eerste gelegenheid om het bajonet te bekijken en eventueel te kopen. Tenminste bij dit soort hoge bedragen is het wel raadzaam om het object bij de verkoper op te halen. Mocht de gravering dus origineel blijken dan denk ik dat je voor 200 Euro geen slechte koop doet. Blijkt het bajonet met de gravering niet te zijn wat je ervan verwacht dan hou je tenminste nog het geld in je zak maar ben je wel de eerste geweest die het bajonet heeft mogen bekijken.
Ik ben geen Duitsland verzamelaar maar ik vind dit soort rijkelijk gegraveerde objecten vaak erg bedenkelijk. SS Runen doen het altijd goed natuurlijk. Ik vind de graveringen op het lemmet nogal overdreven en in te goede staat. Zeker als je het vergelijkt met de staat van de greep. Ik neem aan dat de tand des tijds van toepassing is op het gehele bajonet en niet alleen op de greep.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Ze zijn niet alleen heel bedenkelijk maar ook heel erg naoorlos. Wat me ook opvalt is dat de greep toch wel is aangetast door de tand des tijds maar dat de ets als nieuw is. Ra ra hoe komt dat....
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

racefiets schreef:Ze zijn niet alleen heel bedenkelijk maar ook heel erg naoorlos. Wat me ook opvalt is dat de greep toch wel is aangetast door de tand des tijds maar dat de ets als nieuw is. Ra ra hoe komt dat....
Wij mogen nooit meer raden en zijn hierbij dus uitgesloten van eventuele biedingen.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

He jammer, was net van plan om geen bod uit te brengen.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

http://cgi.ebay.de/RZM-Brotbeutel_W0QQi ... dZViewItem

Ten eerste is de broodzak naoorlogs, ten tweede is hij ss gestempeld en ten derde verandert de stempel op de 2e en 3e foto :S
Is hier iets aan te vertrouwen??? :roll:
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Het lijkt wel of de stempel doorschijnt ofzo :?
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Auke J. schreef:http://cgi.ebay.de/RZM-Brotbeutel_W0QQi ... dZViewItem

Ten eerste is de broodzak naoorlogs, ten tweede is hij ss gestempeld en ten derde verandert de stempel op de 2e en 3e foto :S
Is hier iets aan te vertrouwen??? :roll:
jepz twee verschillende tassen, bij de eerste is SS BW dik gedrukt, niets er door heen

bij de andere dus gedrukt, en staat er iets door heen.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: Bajonet

Bericht door Wouter »

asjemenou schreef:
dennisb schreef:OM*G, moet je nagaan hoe hoog er op wordt geboden! :shock: :?
Er zit natuurlijk altijd een bepaalde tactiek achter dit soort biedingen. Als je de hoogste bieder bent dan heb je ook de eerste gelegenheid om het bajonet te bekijken en eventueel te kopen. Tenminste bij dit soort hoge bedragen is het wel raadzaam om het object bij de verkoper op te halen. Mocht de gravering dus origineel blijken dan denk ik dat je voor 200 Euro geen slechte koop doet. Blijkt het bajonet met de gravering niet te zijn wat je ervan verwacht dan hou je tenminste nog het geld in je zak maar ben je wel de eerste geweest die het bajonet heeft mogen bekijken.
Ik ben geen Duitsland verzamelaar maar ik vind dit soort rijkelijk gegraveerde objecten vaak erg bedenkelijk. SS Runen doen het altijd goed natuurlijk. Ik vind de graveringen op het lemmet nogal overdreven en in te goede staat. Zeker als je het vergelijkt met de staat van de greep. Ik neem aan dat de tand des tijds van toepassing is op het gehele bajonet en niet alleen op de greep.
Even ter verduidelijking, in de jaren '70 kon je voor ongeveer 5 pond aan een mooie K98 bajonet komen, het aanbod was enorm en de vraag laag.
Toen waren er een aantal slimme mensen die er allerlei spannende dingen op gingen zetten, vooral de SS en het Afrikakorps waren erg populair.
Bajonetten met dit soort etsen zijn ALTIJD na-oorlogs aangebracht, aangezien het in het Duitse leger ook ten strengste verboden was je bajonet te 'pimpen', de enige geetste wapens zijn de SS en SA dolken.
Af en toe een HJ dolk.

Soms zijn de etsen wel oprecht aangebracht, voor veteranen als herinnering.. 'Zur erinnerung an meine Dienstzeit in das ...... '

Hoop het even te hebben verduidelijkt! :P
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ook veel RAD dolken en sabels zijn voorzien van een inscriptie ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

300 euro :S zou die man dan zo blind zijn of wil hij de bajo voor een ander doeleinde gebruiken?
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Retreat?!? We're just advancing in another direction..
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... oekje.html?

wat is de waarde van die dingen dan tegenwoordig.. ?

€10,00 of meer ?
Plaats reactie