Rusland?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Boeken

Bericht door Auke »

asjemenou schreef:Ik ga met mijn reactie toch niet teveel off topic?!
In een topic wat alleen maar 'Rusland' heet kun je volgens mij niet snel off-topic gaan :wink:

Over de boeken van Antony Beevor: Hij windt er geen doekjes om en dat zal de Russen wel niet bevallen. Hij schrijft uitgebreid over de strafbataljons, de zinloze aanvallen en al het andere wat de Russen in een negatief daglicht stelt (hoewel het natuurlijk niet zo bedoeld is; hij beschrijft gewoon de waarheid). Stalingrad van Beevor was een van de eerste boeken die ik las over de Slag om Stalingrad. Ik heb ondertussen talloze boeken gelezen over dit onderwerp en ik vind het nog steeds een van de beste boeken die ik ken. Er staan vrijwel geen fouten in, het leest heerlijk weg en beschrijft niet alleen de veldslag maar gaat ook uitgebreid in op Jan soldaat in de oorlog. Beevor is absoluut een van mijn favoriete auteurs. Hetzelfde geldt voor William Craig die een vergelijkbare schrijfstijl heeft.
Laatst gewijzigd door Auke op 04 dec 2006, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

Dean- schreef: Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, waarschijnlijk met zo min mogelijk rumoer...We zijn tenslotte (in ieder geval vasteland) in Europa in grote mate afhankelijk van Rusland voor Gas en Olie...

Dean

P.s bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/71057
Ik denk dat dit weer een beetje opgeblazen wordt door media, we zouden toch weer niet in een koude oorlog kunnen terecht komen.
Easy up front!
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Red schreef:
Dean- schreef: Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, waarschijnlijk met zo min mogelijk rumoer...We zijn tenslotte (in ieder geval vasteland) in Europa in grote mate afhankelijk van Rusland voor Gas en Olie...

Dean

P.s bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/71057
Ik denk dat dit weer een beetje opgeblazen wordt door media, we zouden toch weer niet in een koude oorlog kunnen terecht komen.
Hoezo zouden we er niet weer in terecht kunnen komen? Weer opgeblazen? Volgens mij valt het wel mij, geloof dit best....

Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie