Museum Overloon verkoopt Sherman tank

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Butch
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 apr 2006, 18:39
Locatie: Limburg

Bericht door Butch »

Vind dat er hier vervelende reacties gegeven worden over dit museum, erg jammer, een idee aan hun die deze reacties geven is misschien om zelf eens een jaar de tent daar te runnen.... :|
ik heb i.i.g. de petitie getekend, of het nu nog zin heeft of niet.
maar ja, maar goed dat iedereen een eigen mening heeft.
"Every time you dig your foxhole...remember that this might be youre grave..."
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het zou geen sowieso geen gek idee zijn om musea te laten runnen door enthausiaste mensen die bovendien verstand van zaken hebben; dat is een van de redenen waarom particuliere musea vaak zo interessant zijn. :idea:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Inderdaad Seyffardt!
Alle neppe zooi en dingen die niks met WWII te maken hebben eruit gooien.
Maarja, dan zal er niet veel meer overblijven :lol: :evil:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Er moet natuurlijk een goed evenwicht zijn tussen de balans qua origineel materiaal en de economische toestand van musea! Wat heb je aan originele spullen als je je rekeningen niet kan betalen... Maar ja, dan moet je natuurlijk geen museum openen...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
pedulla
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 okt 2006, 12:59
Locatie: Over de IJssel

Bericht door pedulla »

Overigens zie ik in een museum liever een goed gemaakte replica dan helemaal niets, maar zet het er dan bij dat het niet origineel is.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

pedulla schreef:Overigens zie ik in een museum liever een goed gemaakte replica dan helemaal niets, maar zet het er dan bij dat het niet origineel is.
Jij zou het dus niet erg vinden als ze in het Rijksmuseum een namaak Nachtwacht zouden ophangen en de echte ergens in een magazijn ligt?


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Butch schreef:Vind dat er hier vervelende reacties gegeven worden over dit museum
Dit museum ken ik door en door, en ik zal je zeggen, een paar jaar terug zou ik het ook opgenomen hebben voor dit museum, maar het gaat de verkeerde kant op met ze.
1. Ze willen er dingen in plaatsen die niks, maar dan ook helemaal NIKS met de 2e wereldoorlog te maken hebben.
2. Ze willen het park Liberty Park gaan noemen
3. En nu ook deze tank al wegdoen!
4. Hun pronkstuk, de enige 'tank' , als je deze zo kan noemen, die het Nederlandse leger in de 2e wereldoorlog gekend heeft, is ook al onvindbaar in het museum! :cry:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

mannerheim schreef:
4. Hun pronkstuk, de enige 'tank' , als je deze zo kan noemen, die het Nederlandse leger in de 2e wereldoorlog gekend heeft, is ook al onvindbaar in het museum! :cry:
In welk museum is deze wel te vinden dan? Ik dacht dat hij direct al vast kwam te zitten en dat de duitsers hem later meegenommen hebben of zo iets.

Dus waarschijnlijk staat hij in geen een museum.
Als ik het verkeerd heb hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dat was toch zo'n Frans Renault tankje uit WO I? Ik meen dat ding toch gezien te hebben...... :roll:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ja, dat was de FT.17 Hij kwam overal vast te zitten en de Ned. regering kwam toen tot het besluit geen tanks te kopen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Mannerheim bedoelt dat ze deze tank ergens in een vuil hoekje hebben neergezet. De tank is tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikt voor bewaking van vliegvelden. Zodanig later achtergelaten. Het museum heeft deze nog. Hij staat niet geweldig goed in het zicht tentoongesteld maar hij staat er nog wel. Ook al vinden de museumdirectiebonzen hem niet zo belangrijk als het overgrote replicagedeelte.
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Bart M. schreef:Mannerheim bedoelt dat ze deze tank ergens in een vuil hoekje hebben neergezet. De tank is tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikt voor bewaking van vliegvelden. Zodanig later achtergelaten. Het museum heeft deze nog. Hij staat niet geweldig goed in het zicht tentoongesteld maar hij staat er nog wel. Ook al vinden de museumdirectiebonzen hem niet zo belangrijk als het overgrote replicagedeelte.
Precies, hij staat er nog wel maar hij staat ontzettend slecht in het zicht.
En lees mijn andere punten ook eens, het gaat echt de verkeerde kant op.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Wat ik totaal niet begrijp is zijn die mensen wel echt WOII fanaten. Van dat hele museum heb ik nooit iets begrepen.
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Sgt. Gallée schreef:Wat ik totaal niet begrijp is zijn die mensen wel echt WOII fanaten. Van dat hele museum heb ik nooit iets begrepen.
Gezien de acties van de afgelopen tijd heb ik eerder het vermoeden dat het grote liefhebbers zijn van geld.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Van ww2-eto.com:
Einde voor Liberty Park in Overloon dreigt.

Door FRANK HOUTAPPELS
Vrijdag, 5 januari 2007 - OVERLOON -

Het einde van Liberty Park in Overloon lijkt in zicht. Jaap de Groot, eigenaar van het Marshall Museum, wil driehonderd voertuigen terug hebben.Liberty Park ontstond in mei 2006 toen het Marshall Museum van De Groot introk bij het Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum in Overloon. Maar het botert niet tussen De Groot en het bestuur van het oorlogsmuseum. De Groot zegt op 30 december een rechtzaak te hebben aangespannen. "Of het bestuur vanhet Oorlogsmuseum treedt af, of mijn museum vertrekt uit Overloon“, zegt de Zwijndrechtenaar. „Er wordt van alles besloten, zonder dat we op de hoogte worden gesteld“,zegt De Groot. Als voorbeeld noemt hij de recente verkoop van de Amerikaansetank ‘Cookie’ aan Canadese veteranen
http://www.ww2-eto.com/forum/index.php? ... g35041#new

Dit is Eric :wink:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Plaats reactie