Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik heb juist gedaan met 'De Gestapo' van Rupert Butler. Nu begin ik aan 'Wij Paria's' van Jaak Smets (oostfront).
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Marcellus Wallace
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2006, 16:55

Bericht door Marcellus Wallace »

Hallo, ik kwam er vandaag achter dat Donald R. Burgett naast Het begin: D-day & Zeven wegen naar de hel nog twee boeken geschreven heeft. Te weten De weg naar Arnhem & Over de Rijn. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik deze kan kopen, nieuw of 2e hands? Ik heb op het internet bij verschillende boekhandels in Nederland en Belgie gekeken maar kan ze niet vinden. Overal zijn ze niet meer leverbaar. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Je kan misschien op veilingsites kijken zoals Ebay e.d.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

De verschrikking van het nazi-systeem.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Marcellus Wallace
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2006, 16:55

Bericht door Marcellus Wallace »

Marcellus Wallace schreef:Hallo, ik kwam er vandaag achter dat Donald R. Burgett naast Het begin: D-day & Zeven wegen naar de hel nog twee boeken geschreven heeft. Te weten De weg naar Arnhem & Over de Rijn. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik deze kan kopen, nieuw of 2e hands? Ik heb op het internet bij verschillende boekhandels in Nederland en Belgie gekeken maar kan ze niet vinden. Overal zijn ze niet meer leverbaar. Alvast bedankt.
Ik zie nu bij Bol wel de engelse versie maar heb toch liever de nederlandse.
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Ik ben maar weer eens begonnen aan het boek "the Theory and Practice of Hell"van Eugen Kogon, over het systeem van concentratiekampen. Een beklemmend boek, juist door de droge en objectieve manier waarop de schrijver de gruwelijkheden beschrijft.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Marcus,

Ik denk niet dat er Nederlandse versies zijn. Ik heb de engelse versies, maar ze zijn zeer gemakkelijk om door te lezen moet ik zeggen, ik kan ze dus aanraden.

Ik ben zelf net klaar met alle 4 zijn boeken, ben nu met D-day van Ambrose bezig. Dan heb ik nog Panzer commander en if you survive liggen.
Peeters
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 mei 2006, 20:26

Bericht door Peeters »

Marcfire schreef:Marcus,

Ik denk niet dat er Nederlandse versies zijn. Ik heb de engelse versies, maar ze zijn zeer gemakkelijk om door te lezen moet ik zeggen, ik kan ze dus aanraden.

Ik ben zelf net klaar met alle 4 zijn boeken, ben nu met D-day van Ambrose bezig. Dan heb ik nog Panzer commander en if you survive liggen.
Jawel die zijn in het Nederlands uitgebracht. Heb ze namelijk thuis liggen.
Ben net klaar met de 17-delige serie van "Bericht van de Tweede Wereldoorlog". Ben er 4 maanden zoet mee geweest.

Nu is het tijd om een boek te lezen over Stalingrad, daarna over de bevrijding van noord-limburg
In the War, that changed the world, no one fought alone!
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Zijn er op dit forum mensen, die net als ik, meestal zo'n 15 boeken 'tegelijk' lezen?
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Bigshot schreef:Zijn er op dit forum mensen, die net als ik, meestal zo'n 15 boeken 'tegelijk' lezen?
Bedoel je alleen over de oorlog of in het algemeen?
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Bigshot schreef:Zijn er op dit forum mensen, die net als ik, meestal zo'n 15 boeken 'tegelijk' lezen?
Pas 3, waarvan ik in 2 al was begonnen en toen het 3e boek heb uitgelezen, daarna het 2e en nu moet ik even naar de eerste zoeken waar deze ligt. :mrgreen:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Bigshot schreef:Zijn er op dit forum mensen, die net als ik, meestal zo'n 15 boeken 'tegelijk' lezen?
Uiterst herkenbaar! 8)
Ik lees momenteel een stuk of 20 boeken tegelijk, over allerlei onderwerpen en op allerlei verschillende plaatsen. En net datgene waar ik op dat moment zin in heb.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Ik lees maar 1 boek over w02 tegelijk maar ook boeken van andere onderwerpen.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

rik3445 schreef:
Bigshot schreef:Zijn er op dit forum mensen, die net als ik, meestal zo'n 15 boeken 'tegelijk' lezen?
Bedoel je alleen over de oorlog of in het algemeen?
Alleen over de Tweede Wereldoorlog.

Als ik alle algemene boeken ook moet meetellen, zou je me niet geloven.

Ach, het houdt me van de straat. :)
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Bigshot schreef:
rik3445 schreef:
Bigshot schreef:Zijn er op dit forum mensen, die net als ik, meestal zo'n 15 boeken 'tegelijk' lezen?
Bedoel je alleen over de oorlog of in het algemeen?
Alleen over de Tweede Wereldoorlog.

Als ik alle algemene boeken ook moet meetellen, zou je me niet geloven.

Ach, het houdt me van de straat. :)

:shock:

Verveling.. ? :P Majah, 15 te gelijk, raak je dan op een gegeven moment niet in de war.. ? :? :P
Plaats reactie