vragen nieuwe aanwinsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

vragen nieuwe aanwinsten

Bericht door screamingeagle90 »

Vandaag heb ik de volgende items gekregen van mijn oom, behalve de duitse schep heb ik van een kennis.

Duitse schep (gestempels met een mannetje met een schep :? ):
Afbeelding


schiessbecher voor k-98:
Afbeelding

y-straps(gestempeld en genaamd):
Afbeelding

haken y-straps :? :
Afbeelding


Mijn vragen zijn:
-Mij is verteld dat de haken zijn bedoeld om een wapen in te hangen,zijn dit dan fallschirmjäger y-straps?
-Weet iemand door welk kanon de granaat van foto 2 wordt afgevuurt, en heeft iemand misschien een foto?

Verder wou ik melden dat deze granaat leeg is!
Ik heb ook nog een mok van de reichsarbeitsdienst 1938 gekregen maar hier heb ik geen vragen over.

Ik heb de foto van de granaat verwijderd omdat ik niet de politie voor mijn deur wil hebben staan, de granaat is zowiezo leeg maar in dit land mag je toch niks meer :roll: (op advies van medeverzamelaar)
Laatst gewijzigd door screamingeagle90 op 12 dec 2006, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

De haken aan de Y-riem zijn bedoeld om aan de patroontassen te haken :) Het is geen Fallschirmjäger Y-riem, gewoon Heer.
De ringen aan het andere riempje naast de haken horen onder de arm door te gaan en te worden bevestigd aan een rugzak of A-frame ... als je die hebt tenminste, anders kun je ze er los bij laten hangen.
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

een rugzak heb ik nog niet, maar bedankt voor de info :wink:
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

De duitse schep is zeker mooi, mocht je deze wegdoen moet je het me zeggen.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

het is een relic uit de buurt en ik doe niks verkopen alleen zelf verzamelen :wink: sorry, maar weet niemand waar mijn granaat door werd afgevuurt?
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Wat is de diameter?

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

ik kan niet goed meten i.v.m de krat ik kom uit op ongeveer 15cm in de diameter. :)
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Even verplaatst naar #Verzamelaars en Collecties.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

het is een flinke patroon, ik ben een paar jaar teru naar normandië geweest, is het mogelijk dat deze patroon van het zelfde kaliber is als bij de kustbatterijen bij de invasiestranden?
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

Ik heb de foto van de granaat verwijderd omdat ik niet de politie voor mijn deur wil hebben staan, de granaat is zowiezo leeg maar in dit land mag je toch niks meer :roll:
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nu kunnen ze je alsnog komen opzoeken omdat ze weten dat je hem wel hebt.... :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

ja, was stom van me, ik snap niet waarom je een lege granaat niet mag hebben, denken ze soms dat ik die ga vullen of dergelijke?
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

screamingeagle90 schreef:ja, was stom van me, ik snap niet waarom je een lege granaat niet mag hebben, denken ze soms dat ik die ga vullen of dergelijke?
Voor zover ik het goed heb begrepen mag je ze bezitten mits er een kwart uit is gezaagd.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Illegale wapens moet toch door het midden doorgezaagd worden?
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

grendelgeweren moeten onklaar zijn, pistolen moeten volgens mij door midden worden gezaagd :shock: correct me if i'm wrong :wink:
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gesloten