Vlaanderen scheidt zich af volgens RTBF

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Vlaanderen scheidt zich af volgens RTBF

Bericht door HMS Renown »

In Wallonie is er een vals nieuwsbericht rondgegaan dat wij een eigen staat zouden hebben. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat Vlaanderen onafangekelijk zou worden. Maar ja wat is jullie mening?
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Re: Vlaanderen scheidt zich af volgens RTBF

Bericht door Dean- »

HMS Renown schreef:In Wallonie is er een vals nieuwsbericht rondgegaan dat wij een eigen staat zouden hebben. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat Vlaanderen onafangekelijk zou worden. Maar ja wat is jullie mening?
Ik heb op het NOS het bericht gezien, en ik lag echt in een deuk, maar dat terzijde.

Vlaanderen, Wallonie en Brussel samen werkt niet als land, en als ik dat zo hoor van een aantal Belgen hebben ze liever dat Vlaanderen onafhankelijk word....

Misschien is het wel de beste oplossing, dan alleen nog de vraag wat er met het Brussels gewest moet gebeuren?


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Voor één keer was ik het eens met Filip de Winter. Dat was de enige Vlaamse politicus met humor. België blijft altijd weer leuk, en noodzakelijk!
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaanderen scheidt zich af volgens RTBF

Bericht door HMS Renown »

Dean- schreef:
HMS Renown schreef:In Wallonie is er een vals nieuwsbericht rondgegaan dat wij een eigen staat zouden hebben. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat Vlaanderen onafangekelijk zou worden. Maar ja wat is jullie mening?
Ik heb op het NOS het bericht gezien, en ik lag echt in een deuk, maar dat terzijde.

Vlaanderen, Wallonie en Brussel samen werkt niet als land, en als ik dat zo hoor van een aantal Belgen hebben ze liever dat Vlaanderen onafhankelijk word....

Misschien is het wel de beste oplossing, dan alleen nog de vraag wat er met het Brussels gewest moet gebeuren?

Er waren zelfs mensen die de tram uit Wallonie tegen hielden en zijden dit is Vlaams grondgebied. Vind ik de mop van het jaar 8)

Ik lag ook in een breuk van het lachen. In de randgemeenten hebben Vlaamse extrmisten de tram tegengehouden. Walen mochten zogezegd het Vlaamse grondgebied niet betreden! Dat is toch de mop van het jaar zeker.


Dean
Wie beweert dat :? Ik ben zelf afkomstig uit Belgie. Ze moesten gewoon al die regeringen opdoeken dan was er geen enkel probleem hier met de begroting of wat anders. Wallonie heeft Vlaanderen nodig en wij hebben Wallonie nodig we zijn al zo klein we moeten niet nog eens kleiner worden.

Ja inderdaad en Brussel dan? en wat moet er gebeuren met de Duits talige gebieden willen die dan ook nog eens autonoom worden?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Van mij mag Vlaanderen volledig onafhankelijk worden!
29th Let's Go!!!!!
haepers22
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 mar 2005, 15:03
Locatie: belgië
Contacteer:

Re: Vlaanderen scheidt zich af volgens RTBF

Bericht door haepers22 »

Dean[/quote]

Wie beweert dat :? Ik ben zelf afkomstig uit Belgie. Ze moesten gewoon al die regeringen opdoeken dan was er geen enkel probleem hier met de begroting of wat anders. Wallonie heeft Vlaanderen nodig en wij hebben Wallonie nodig we zijn al zo klein we moeten niet nog eens kleiner worden.

Ja inderdaad en Brussel dan? en wat moet er gebeuren met de Duits talige gebieden willen die dan ook nog eens autonoom worden?[/quote]

Van mij mag vlaanderen onafhankelijk worden, want wallonie heeft alleen maar vlaanderen nodig om hun begroting in orde te krijgen met vlaams geld
Voor elk probleem is er een oplossing.
Aangezien er voor dit probleem geen oplossing is, is er ook geen probleem
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Belastingen betalen moet je toch altijd. Maar ik als 1 keer werk heb betaal ik het liever aan beglie dan aan Vlaanderen.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

HMS Renown schreef:Belastingen betalen moet je toch altijd. Maar ik als 1 keer werk heb betaal ik het liever aan beglie dan aan Vlaanderen.
Dat maakt toch niet uit? Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar het lijkt me dat de Federale overheid belastingen int en dat weer doorgeeft aan Brussel, Vlaanderen en Wallonië
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Brussel?

De Walen mogen het hebben.... Brussel is al lang verloren....
29th Let's Go!!!!!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Dean- schreef:
HMS Renown schreef:Belastingen betalen moet je toch altijd. Maar ik als 1 keer werk heb betaal ik het liever aan beglie dan aan Vlaanderen.
Dat maakt toch niet uit? Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar het lijkt me dat de Federale overheid belastingen int en dat weer doorgeeft aan Brussel, Vlaanderen en Wallonië
Al die regeringen zouden ze moeten opdoeken kost ons handen vol geld. Wat word dan de hoofdstad van Vlaanderen? Antwerpen?
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Het lijkt me nogal een misplaatste grap in een land dat toch al worstelt met het probleem van tweedeling. Maar goed dat is de mening van mij als buitenstaander.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Martijn schreef:Het lijkt me nogal een misplaatste grap in een land dat toch al worstelt met het probleem van tweedeling. Maar goed dat is de mening van mij als buitenstaander.
Het zijn vooral de Walen die hiermee worstelen, omdat ze heel goed beseffen wat de gevolgen voor hen zouden zijn....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

johan willaert schreef:Van mij mag Vlaanderen volledig onafhankelijk worden!
Count me in.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

johan willaert schreef:
Martijn schreef:Het lijkt me nogal een misplaatste grap in een land dat toch al worstelt met het probleem van tweedeling. Maar goed dat is de mening van mij als buitenstaander.
Het zijn vooral de Walen die hiermee worstelen, omdat ze heel goed beseffen wat de gevolgen voor hen zouden zijn....
Inderdaad! Een prachtig voorbeeld hiervan is toch maar weer dat de zogenaamde betogers tegen de afsplitsing waren zo goed als zeker allemaal mensen waren uit de onderste laag van de bevolking .
Waarom ? Omdat wij vlamingen hun uitkering betalen. Let op , 'arm' zijn is zeker geen pretje maar ik ben er zeker van dat de walen de 'arme' vlaming niet terug betaald.
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Shifty schreef:
johan willaert schreef:
Martijn schreef:Het lijkt me nogal een misplaatste grap in een land dat toch al worstelt met het probleem van tweedeling. Maar goed dat is de mening van mij als buitenstaander.
Het zijn vooral de Walen die hiermee worstelen, omdat ze heel goed beseffen wat de gevolgen voor hen zouden zijn....
Inderdaad! Een prachtig voorbeeld hiervan is toch maar weer dat de zogenaamde betogers tegen de afsplitsing waren zo goed als zeker allemaal mensen waren uit de onderste laag van de bevolking .
Waarom ? Omdat wij vlamingen hun uitkering betalen. Let op , 'arm' zijn is zeker geen pretje maar ik ben er zeker van dat de walen de 'arme' vlaming niet terug betaald.
Waar blijft de solidariteit tussen rijkere en armere Vlamingen, en Walen? De Vlamingen mogen er trots op zijn dat ze armere landstreken onderhouden! En niet te vergeten hun armere "volksgenoten". In Nederland begint die solidariteit juist weer nieuwe vormen aan te nemen.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Plaats reactie