Miljoenen voor digitalisering materiaal WO II

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Miljoenen voor digitalisering materiaal WO II

Bericht door Nekaf »

08 december 2006, 14:37

DEN HAAG (ANP) - Het kabinet stelt ruim 21 miljoen euro beschikbaar voor behoud en digitaal toegankelijk maken van archieven, beeld- en geluidsmaterialen en museale collecties uit en over de Tweede Wereldoorlog.

Staatssecretaris Ross van Welzijn schrijft aan de Tweede Kamer dat dit materiaal het voornaamste houvast wordt nu de mondelinge getuigenissen van genoemde periode gestaag minder worden.
-----------------------------------------------------------------------------

Organisaties kunnen een beroep op de pot doen volgens nog vast te stellen uitgangspunten van het speciale programma Erfgoed van de Oorlog. Het programma is volgens Ross 'een eenmalige impuls' om materiaal uit en over de Tweede Wereldoorlog te behouden en terug te vinden. Het programma heeft een looptijd van twee jaar.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ik denk, dat dat een goede zaak is. Het materiaal uit WO2, dat er nog is, mag niet verloren gaan.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

dit vind ik ook een erg goede actie!
alleen het is niet toegankelijk voor particulieren, ofwel?
ik zou dit een nog betere actie vinden! dat iedereen wie wil zich er op kan abonneren en dan via internet in de database kan, want het gaat er toch om dat het niet vergeten wordt?
splinter
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2004, 04:08
Contacteer:

Bericht door splinter »

Super, eindelijk iets goeds. Hier betaal ik graag belasting voor!
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

wij zijn alvast begonnen ;)

http://nederland4045.nl/museum/
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Plaats reactie