Hitler-auto

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Autos zijn niet fout! Je kunt hoogstens iets zeggen over de opdrachtgevers of desnoods eigenaars. Ben ik fout als ik "das Kapital" in huis heb? En als ik dan ook MK in huis heb? Ik heb de hele godganse ellende gelezen. Ben ik dan fout?
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

@goof: in mijn ogen ben je dan niet fout hoor :wink:
Licht eraan uit welk oogpunt je het leest,
maar terug on topic.
Vind het zelf ook een leuke auto!
Zou hij ook beetje snel zijn of is daar niks over bekend?
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Ik geef de voorkeur aan de Alfa. Mooie lijn!
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Wat dachten jullie van deze Lancia Astura ?
Ooit eigendom geweest van Benito Mussolini en ruime tijd geleden aangeboden op eBay.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Naja, als die auto al een nazi bak is wat te denken van alle Kevers en Kubels die nog rondrijden?
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Waffenambt schreef:Naja, als die auto al een nazi bak is wat te denken van alle Kevers en Kubels die nog rondrijden?
Groot gelijk, zei Hitler niet over de Kever dat die auto de auto voor zijn wegen was? :wink:
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Zo kom je er dus niet uit. Je zou oude kevers Nazibakken kunnen noemen, maar dan reden er in de jaren 50 tot 80 wel erg veel Nederlandse Nazi's rond. Zelfs de politie reed toen in Porsches. Wat dacht je daarvan? En dan is ook de helft van de Duitse autowegen door de Nazis aangelegd....
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Dan moet je maar denken; zulke slechte mensen kunnen toch nog iets goeds doen ;)
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Rednas schreef:Dan moet je maar denken; zulke slechte mensen kunnen toch nog iets goeds doen ;)
Och, men reed en rijdt toch ook wel in een Ford, waarbij de oprichter Henry Ford, een fervent
aanhanger en sponsor van Hitlers NSDAP was.
Tevens was Henry Ford een antisemiet die zelfs een sterk anti-joodse krant uitgaf in Amerika.
De lagers werden veelal geleverd door de 'foute' SKF fabriek.
Wat te denken van de Nederlander Sir Henry Deterding (Kon. Olie, Shell), de man die met zijn olie en brandstofprodukten
er voor zorgde dat deze 'foute' en goede voertuigen ook nog in beweging bleven.
Hitler en zijn volgelingen zorgden in 1939 zelfs voor een staatsbegrafenis met een hakenkruisvlag op de kist, waarbij ook een grote schare Nederlandse politici en industriëlen tijdens de begrafenis aanwezig waren.
Het aandelenpakket van onze koningin, wiens voorouders altijd op goede voet met Deterding stonden,
bestaat heden ten dage nog uit een groot gedeelte vanuit deze 'foute' firma.
Deterding woonde in zijn laatste levensjaren zelfs op het oude Rittergut van Prins Hendrik, de opa van HM. Beatrix.
Wie kan eigenlijk goed fabrikanten noemen uit die tijd, iedere fabrikant die zijn bedrijf in stand wou houden leverde aan de Duitsers en keerde bedragen uit aan de Duitse Winterhulp of andere organisaties.
Denk ook eens welke fabrikanten bijvoorbeeld de WA-uniformen van de NSB hebben gesponsord, er valt een boek over te schrijven.
Plaats reactie