Sander's verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Sander's verzameling

Bericht door Antex »

Even wat posten uit m'n collectie (is nog klein hoor :) )

Afbeelding
Ik denk een m42 helm, single decal Wehrmacht ?

Afbeelding
decal

Afbeelding
M43 veldmuts, binnenin gestempeld

Afbeelding
Voorkant muts

Afbeelding
SS koppel, beetje groen door lichtinval, gestempeld.

Afbeelding
SS riem zelf, ook gestempeld

Afbeelding
Duits verband, lintje er nog rond, gestempeld in 1944

Afbeelding
Wehrmacht sigaretten

En dan heb ik nog 2 duitse pins en een Luftschutz helm :wink:
82nd All Americans
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mooi spul!
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Als alles origineel is, heb je zeker een mooie verzameling!
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Is idd erg mooi :)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

SV Kenny schreef:Als alles origineel is, heb je zeker een mooie verzameling!
ALS het origineel is wel, maar dat geloof ik niet helaas. Ik vind de het decall en de kinriem van de M42 helm, het WH schuitje, het SS koppel met riem en het WH pakje sigaretten allemaal verdacht.
Het zijn slechte kwaliteit foto's, als je duidelijkere en grotere foto's zou kunnen maken zou er waarschijnlijk een beter oordeel geveld kunnen worden.
Ik had het uiteraard leuker gevonden je een compliment voor je leuke collectie te geven maar we moeten nu eenmaal kritisch zijn met al die repro zooi tegenwoordig... :frownno:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Hey sinister,
Hoezo verdacht, is nochtans allemaal origineel hoor ?
82nd All Americans
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Antex schreef:Hey sinister,
Hoezo verdacht, is nochtans allemaal origineel hoor ?
Laat dan maar eens betere foto's zien. Zelf heb ik geen verstand van Duits, maar heb al menig keer een mening over het forum zien rollen dat deze items niet origineel zouden zijn.....
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

In mij ogen is er iig met de veldmuts iets mis, maar scherpere foto's zijn zeker welkom.
Echter in tegenstelling tot Sinister is er volgens mij niets mis met de sigaretten, een duidelijke foto en van de voorzijde ivm merknaam zijn gewenst.

Michiel
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Je grijpt wel iedere gelegenheid aan om je verzameling te tonen, maar het is het ook wel waard :P Als het allemaal goed is, aangezien er nu al weer wordt getwijfeld :roll: heb je een erg leuke verzameling!
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Misschien de tweede keer dat ik dit laat zien, nee, dat zelfs nog niet. Ik snap ook niet dan mensen denken dat het repro is. De deugd van het verzamelen is nog altijd beter dan repro aankopen. Van die foto's: ik heb alleen een webcam, dus jah...
82nd All Americans
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Er staat een hakenkruis op en teksten als : ''Verkauf einer leeren Packung'' en ''Regie 4, Austria Tabakwerke a.g''
82nd All Americans
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Bij zeldzame items zullen er altijd mensen zijn die gaan twijfelen, als je opa bijv. in Amsterdam een ss pet zou hebben opgeraapt na de oorlog en jij krijgt hem zouden sommigen meteen denken dat hij replica was bij dat verhaal. Dat is nou eenmaal het probleem met verzamelen; niets is meer wat het lijkt en niemand gelooft meer wat het lijkt. Dus als jij zeker weet dat je stukken origineel zijn hoef je je niet druk te maken om wat anderen zeggen. Als je wilt dat zij ook geloven dat het origineel is moet je ergens een camera lenen en wat goede foto's maken. Als al je items goed zijn heb je niets te verliezen ;)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Antex schreef:Hey sinister,
Hoezo verdacht, is nochtans allemaal origineel hoor ?
Ik wil je niet teleurstellen hoor en het is zeker niet mijn bedoeling je verzameling onderuit te halen maar je moet tegenwoordig gewoon heel kritisch naar spullen kijken(vooral ook Duits spul) daar er ontzettend veel repro spul op de markt is wat echt bijna niet van echt te onderscheidden is.
Of het allemaal is wat het lijkt wil ik dus nu bekijken met de hulp van andere verzamelaars die nog meer expertise hebben op het gebied van Duitse militaria. Het is ook alleen maar fijn voor jezelf lijkt me daar je dan ten minste zekerheid hebt over wat je thuis hebt liggen. :yes:
michiel01 schreef:In mij ogen is er iig met de veldmuts iets mis, maar scherpere foto's zijn zeker welkom.
Echter in tegenstelling tot Sinister is er volgens mij niets mis met de sigaretten, een duidelijke foto en van de voorzijde ivm merknaam zijn gewenst.

Michiel
Antex schreef:Er staat een hakenkruis op en teksten als : ''Verkauf einer leeren Packung'' en ''Regie 4, Austria Tabakwerke a.g''
Met de sigaretten zou niks mis kunnen zijn, dat kan ik vanaf deze foto's niet zien daarvoor zouden er betere foto's moeten komen. Als het van dat grove geperste karton(met van die grove stukjes erin) is gemaakt dan is het vaak wel goed. Ook is aan deze pakjes nog goed aan te komen dus de kans op repro is niet zo groot. Maar de tekst die erop staat zegt in dit geval niet zoveel daar iedere repro-fabrikant dit erop kan zetten. Overigens zouden repro-fabrikanten er wel sneller een Duits bedrijf opdrukken bedenk ik me net, daar dit beter verkoopt dus ik vermoed dat dit pakje toch wel origineel is. :)
Antex schreef:Misschien de tweede keer dat ik dit laat zien, nee, dat zelfs nog niet. Ik snap ook niet dan mensen denken dat het repro is. De deugd van het verzamelen is nog altijd beter dan repro aankopen...
Dit zul je moeten uitleggen want van deze post snap ik vrij weinig... :?
Auke J. schreef:Bij zeldzame items zullen er altijd mensen zijn die gaan twijfelen, als je opa bijv. in Amsterdam een ss pet zou hebben opgeraapt na de oorlog en jij krijgt hem zouden sommigen meteen denken dat hij replica was bij dat verhaal. Dat is nou eenmaal het probleem met verzamelen; niets is meer wat het lijkt en niemand gelooft meer wat het lijkt. Dus als jij zeker weet dat je stukken origineel zijn hoef je je niet druk te maken om wat anderen zeggen. Als je wilt dat zij ook geloven dat het origineel is moet je ergens een camera lenen en wat goede foto's maken. Als al je items goed zijn heb je niets te verliezen ;)
Inderdaad je hebt helemaal gelijk al is het wel zo dat er meer mensen zijn geweest die spul gekregen hadden van familie, vrienden en/of kennissen waarvan uiteindelijk toch bleek dat het repro spul was. En dat terwijl dat soort mensen er totaal geen baat bij hebben om jou iets voor te liegen over de originaliteit. Maar vaak is het dan zo lang geleden dat ze het gevonden of zelf gekregen hebben dat ze niet meer precies weten hoe het ook al weer zat.
Als je items goed zijn heb je inderdaad niks te verliezen als ze repro zijn dan is dat heel vervelend maar dan weet je het ten minste en denk je niet dat je wat bijzonders in huis hebt wat blijkt niet origineel te zijn. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Toch een paar mensen die mij geloven en nee, m'n opa heeft die pet niet opgeraapt :d, gekocht op militaire beurs, net als de andere spullen
82nd All Americans
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Antex schreef:Toch een paar mensen die mij geloven en nee, m'n opa heeft die pet niet opgeraapt :d, gekocht op militaire beurs, net als de andere spullen
Op beursen wordt ook veel rommel verkocht, ondanks dat de verkopers zeggen dat het orgineel is kan het replica zijn.

Koop het object niet het verhaal ;)
Plaats reactie