Sander's verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Het was een voorbeeld ;) Ik bedoelde daarmee: zelfs als het niet nep kan zijn zullen er nog mensen zijn die het niet geloven... :roll:
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Nene, was ook een geintje, dat van m'n opa. Ik bestudeer ook altijd eerst die items hoor, voordat ik ze koop. Zolang ik maar weet dat ze origineel zijn..;)
82nd All Americans
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Antex schreef:Nene, was ook een geintje, dat van m'n opa. Ik bestudeer ook altijd eerst die items hoor, voordat ik ze koop. Zolang ik maar weet dat ze origineel zijn..;)
Jij kunt en zult ook niet alles weten dus zul jij niet zo snel 100% zekerheid kunnen hebben over de originaliteit van al je items. Dus jij kunt niet altijd weten of al jou items origineel zijn.

Als je zegt: "Zolang ik maar DENK dat ze origineel zijn..." zit je denk ik meer in de richting van wat je bedoelde te zeggen. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Ik DENK dat ze origineel zijn ;)
82nd All Americans
flak2cm
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:08

Bericht door flak2cm »

Ik sluit me toch wel sinister aan, die m42 is zeker verdacht. Decal ziet er op de slechte foto al wat té contrastrijk uit en die kinriem lijkt op de dikke repro uitvoering. Je verteld dat je de spullen van beurs hebt? Dan zou een m42 SD toch zeker in die mint staat richting de 6 a 700 euro gaan(goedkope uitgangspositie). Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Antex schreef:Ik DENK dat ze origineel zijn ;)
Ok prima, dat is dan jou keus en mening. Ikzelf echter vind hem ietwat naief en goedgelovig overkomen daar ik het vermoeden heb dat jij nog niet zo heel lang verzameld en dus nog maar weinig ervaring met, en kennis hebt van, repro's. Maargoed zoals gezegd, dit is jou persoonlijke keus en mening...
flak2cm schreef:Ik sluit me toch wel sinister aan, die m42 is zeker verdacht. Decal ziet er op de slechte foto al wat té contrastrijk uit en die kinriem lijkt op de dikke repro uitvoering. Je verteld dat je de spullen van beurs hebt? Dan zou een m42 SD toch zeker in die mint staat richting de 6 a 700 euro gaan(goedkope uitgangspositie). Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?
Sterker nog de decall lijkt exact op een veel voorkomende fake waarvan ik ook al eens een helm in handen heb gehad. Ook de verf op de helm lijkt nog wel erg mooi glad en onbeschadigd en de kinriem is inderdaad zeer verdacht.
Een M42 SD moet inderdaad kwa prijs bij een handelaar op een beurs wel tussen de 5 en de 700 EUR. liggen. Aankoop bij een particulier kan wel een stuk goedkoper maar toch ook zeker niet onder de 400 in deze staat tenzij de goden je wel heel gunstig gezind zijn. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Verkoop je je verzameling of wat?? Anders denk ik dat iemand je foto's 'gejat' heeft...

Hier staan nl een aantal foto's die ik precies hetzelfde vind als die van jou..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Het is wel zijn naam die boven de advertenties staat... :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Ja maar zou toch iemand anders kunnen zijn :P Ik weet dat de kans klein is, maar het kan altijd..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Volgens mij is het hem wel, maar waarom zou hij ineens alles verkopen als hij het net laat zien in een topic? Misschien twijfel je ook aan de originaliteit Antex?
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Auke J. schreef:Volgens mij is het hem wel, maar waarom zou hij ineens alles verkopen als hij het net laat zien in een topic? Misschien twijfel je ook aan de originaliteit Antex?
En hij is dan ook nog niet eens zo om te zeggen dat hij twijfelt aan originaliteit maar het zo aanbied als origineel.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Justin schreef:Ja maar zou toch iemand anders kunnen zijn :P Ik weet dat de kans klein is, maar het kan altijd..
Klopt...
Auke J. schreef:Volgens mij is het hem wel, maar waarom zou hij ineens alles verkopen als hij het net laat zien in een topic? Misschien twijfel je ook aan de originaliteit Antex?
dennisb schreef:En hij is dan ook nog niet eens zo om te zeggen dat hij twijfelt aan originaliteit maar het zo aanbied als origineel.
Ik wilde het zelf nog niet meteen zeggen maar heb inderdaad ook weer zware vermoedens dat iemand hier probeert snel zijn spul kwijt probeert te raken voordat wij de hele boel fake verklaren.... :frownno: :roll:

Ben benieuwd of er nog een reactie van de maker van dit topic gaat komen. :|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Ben benieuwd of er nog een reactie van de maker van dit topic gaat komen.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Hij geeft geen enkel argument nog om te bewijzen dat zijn verzameling origineel is. En MOEST zijn verzameling authentiek zijn lijkt het me zeer dom om te verkopen.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Hallo ik volg de topic niet maar zelfs van deze foto's is duidelijk dat de M42 helm een fake decal heeft en het embleem op de pet ook fake is en de pet zelf ook. Dan heb ik ook zo mijn bedenkingen over de rest :roll:
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Sorry maar dan hoef ik niet meer met hem te praten, als hij echt zo iemand is, om nu alles gauw als "origineel" te verkopen omdat het repro is. En als je niet zeker bent, zet dat er dan bij! :wink:

Niet dat ik denk dat iemand dit koopt, want de kenners zullen toch wel weten dat dit Fake is.
Plaats reactie