Sander's verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

dennisb schreef:Sorry maar dan hoef ik niet meer met hem te praten, als hij echt zo iemand is, om nu alles gauw als "origineel" te verkopen omdat het repro is. En als je niet zeker bent, zet dat er dan bij! :wink:

Niet dat ik denk dat iemand dit koopt, want de kenners zullen toch wel weten dat dit Fake is.
Dat ben ik helemaal met je eens, zo iemand verdient onze hulp absoluut niet.
Maar het tweede heb je ben ik bang fout. Er zijn mensen die kunnen zien dat dit fake is maar er zijn er genoeg op internet die dit niet kunnen zien en er in zullen trappen. Daarom moeten we ook zoveel mogelijk proberen dit soort mensen tegen te werken.
Als de verkoper en maker van dit topic niet binnen enkele dagen reageerd zal ik een verzoek indienen bij de mod's om hem van dit forum af te gooien. Dit lot heeft een andere bedrieger die op dit forum kwam met het idee hier even wat waardevolle info te verzamelen vorige week ook ondergaan en denk dat de staff van dit forum er weinig moeite mee heeft om er daar nog een aan toe te voegen.
Ik hoop dus maar dat hij hier een hele goede verklaring voor heeft als hij lid wil blijven van dit forum want er is hier inmiddels wel genoeg info verzameld om hem voor onbepaalde tijd van het forum te verwijderen lijkt me zo...
En ja, dit alles mag Antex best opvatten als een bedreiging, graag zelfs!
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Fijn dat ik dan niet de enigste ben die er zo over denkt!! :)
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Ik denk er ook zo over niet normaal.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Volgens mij wordt er nu iemand al drie pagina's lang zwart gemaakt vanwege een paar wazige foto's waar sommige mensen hun twijfels over hebben maar geen oordeel over kunnen vellen, of heb ik dat mis?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Ik ben het met jullie eens, ik vind het jammer dat antex het zo wil oplossen, ik beging die fout ook, maar ik heb mijn lesje geleerd. Ik hoop dat antex dat ook zal leren. ik ben benieuwd naar zijn reactie.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Auke schreef:Volgens mij wordt er nu iemand al drie pagina's lang zwart gemaakt vanwege een paar wazige foto's waar sommige mensen hun twijfels over hebben maar geen oordeel over kunnen vellen, of heb ik dat mis?
Lees je helemaal goed.

Kom eerst met concrete bewijzen.
Niet gelijk van, lijkt raar dus klopt niet.
Geef eens aan waarom het fake is.
Wat klopt er niet.
Details graag.
Kan de rest er desnoods alleen maar van leren.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Ik postte het eigenlijk om Sander te waarschuwen dat zijn foto's gejat zijn maar zo heb ik er nog niet over nagedacht...
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Bedankt Haplo.

Er worden nu ook al rare insinuaties gemaakt:
Auke J. schreef:ik vind het jammer dat antex het zo wil oplossen, ik beging die fout ook, maar ik heb mijn lesje geleerd. Ik hoop dat antex dat ook zal leren.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Koop het dan!! De marktwaarde (of prijs waaraan het zeker kan verkocht worden) van de helm + M43 muts + koppelslot is minstens 1500 euro...
Betaal hem 1000 euro en probeer het voor 1500 euro te verkopen op WAF! Dan heb je 500 euro WINST!!! 8)
Je zal zien dat het het niet eens zal kunnen verkopen op een deftig forum omdat de advertenties verwijderd zullen worden wegens het aanbieden van fake rommel...

Je moet me niet geloven hoor, maar ik maak tenminste mijn huiswerk... Maar aub!! Neem de proef op de som!! Geloof de brave topicstarter, biedt hem 1000 euro aan en constateer na een week ZELF dat je rommel hebt gekocht en er niet meer vanaf zal geraken :lol: :lol: :lol:

GV
Haplo schreef:
Auke schreef:Volgens mij wordt er nu iemand al drie pagina's lang zwart gemaakt vanwege een paar wazige foto's waar sommige mensen hun twijfels over hebben maar geen oordeel over kunnen vellen, of heb ik dat mis?
Lees je helemaal goed.

Kom eerst met concrete bewijzen.
Niet gelijk van, lijkt raar dus klopt niet.
Geef eens aan waarom het fake is.
Wat klopt er niet.
Details graag.
Kan de rest er desnoods alleen maar van leren.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

willysproject schreef:Koop het dan!! De marktwaarde (of prijs waaraan het zeker kan verkocht worden) van de helm + M43 muts + koppelslot is minstens 1500 euro...
Betaal hem 1000 euro en probeer het voor 1500 euro te verkopen op WAF! Dan heb je 500 euro WINST!!! 8)
Je zal zien dat het het niet eens zal kunnen verkopen op een deftig forum omdat de advertenties verwijderd zullen worden wegens het aanbieden van fake rommel...

Je moet me niet geloven hoor, maar ik maak tenminste mijn huiswerk... Maar aub!! Neem de proef op de som!! Geloof de brave topicstarter, biedt hem 1000 euro aan en constateer na een week ZELF dat je rommel hebt gekocht en er niet meer vanaf zal geraken :lol: :lol: :lol:

GV
Haplo schreef:
Auke schreef:Volgens mij wordt er nu iemand al drie pagina's lang zwart gemaakt vanwege een paar wazige foto's waar sommige mensen hun twijfels over hebben maar geen oordeel over kunnen vellen, of heb ik dat mis?
Lees je helemaal goed.

Kom eerst met concrete bewijzen.
Niet gelijk van, lijkt raar dus klopt niet.
Geef eens aan waarom het fake is.
Wat klopt er niet.
Details graag.
Kan de rest er desnoods alleen maar van leren.
Ik heb de ballen verstand van duits.
Geeft ik toe.
Maar geef dan ook aan WAT er mis mee is.
Iedereen kan lopen bleren dat het verkeerd is en dat er iets niet goed is.
Geef dan in hemelsnaam dan ook aan wat er mis mee is in plaats van dit soort berichten waar geen hond iets mee kan.
Argumenten, dingen waarvan men zegt, ja als je dat ziet weet je dat het niet goed is.
Dit soort berichten heb ik geen donder aan.

En als jij je huiswerk maakt, weet je ook wat er mis mee is.
Vertel dan eens wat er mis mee is.
Mvg/Best regards, Sipke
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Pakje sigaretten is niets mis mee. Zegel klopt.

Heb er zelf ook een of twee :) .
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Het is duidelijk dat enkelen van jullie duidelijk de afgelopen 2 pagina's niet gelezen hebben. Het gaat erom dat het er zeer op lijkt dat de spullen van Antex fake zijn maar voordat, dat bewezen kan worden begint Antex aka Sander snel zijn spul te verkopen als origineel ww2 voordat aangetoond wordt dat het fake is. Dit doet hij naar werkelijk ALLE waarschijnlijkheid omdat hij zelf inmiddels ook wel kritischer kijkt naar zijn spul en zelf nu ook aanvoelt en inziet dat zijn spul grotendeels fake is.

Echter, de mensen die met het commentaar begonnen wilden alleen maar duidelijkere foto's zodat er betere en duidelijkere conclussies getrokken hadden kunnen worden over de spullen daar ze op zijn minst toch zeer verdacht zijn.

De mensen die nu wat hebben geroepen zonder het hele topic gelezen te hebben zou ik willen vragen in het vervolg eerst te lezen voordat je wat zegt en voor de mensen die roepen dat het spul fake is(waar ik echter ook redelijk van overtuigd ben vanaf het begin al), kom eens met wat onderbouwingen van het hoe en waarom. Niet dat IK jullie niet geloof maar het is veel leerzamer en duidelijker voor iedereen als je, je stelling onderbouwd. Roepen dat iets nep is, is makkelijker dan het vervolgens ook nog uit te moeten leggen. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

De WH decal is niet correct, zoals 'Sander Volkswagen' reeds gezegd heeft.
Het mutskenteken op de M-43 Feldmütze is een gekende fake, dus de muts is ook noppes.
Het SS koppelslot is een Tsjechische gegoten 36/40 fake. De kleur van de gesp is veel te grijs en heeft niet de eigenschappen van een originele alu gesp...
Dit zijn allemaal observaties op basis van de foto's... Het is niet mijn taak om voor duidelijke foto's te zorgen, dat moet de verkoper doen. Mogelijk ziet de gesp er bij daglicht beter uit, maar hoogstwaarschijnlijk niet. Gezien de rest van de aangeboden items, de leeftijd van de verkoper en de kleur van de alu gesp op deze foto durf ik met 99% zekerheid zeggen dat ze niet goed is...

Sommigen gaan waarschijnlijk weer beginnen leuteren dat men dan moet wachten op betere foto's vooralleer een oordeel te vellen, maar zo werkt het niet... Op deze onduidelijke foto's zie ik al genoeg zaken die ik liever niet zie... Deze foto's overtuigen me niet evenals het feit dat alles wordt getoond als: "Kijk eens naar mijn collectie", en dat alles ook tezelfdertijd te koop staat...
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

willysproject schreef:De kleur van de gesp is veel te grijs en heeft niet de eigenschappen van een originele alu gesp...
Hier kan ik al wat meer mee. :yes:
Wat voor eigenschappen moeten we dan aan denken?

Wil zelf waarschijnlijk ook nog wel eens wat duitse uitrusting erbij hebben namelijk.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie