Verzameling van een vriend

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Daar doelde ik ook op ja ;)

Sbas
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Waffenambt, kom op zeg..

De grootste kenners hier op het forum zeggen dat het fake is..
De fakeheid straalt er bij sommige items gewoon vanaf.. :roll:

Wees verstandig en geef toe dat het niet orgineel is..

ps, was jij niet diegene die beweerde dat US helmen geen kurk in de verf hadden??
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Als Johan Willaert zegt dat er iets niet klopt aan die US helm dan kun je er voor 200% vanuit gaan dat dat zo is!!

Ik kan z'n collectie topic zo gauw niet vinden maar hij heeft één van de grootste US helmen collectie! :wink:

Maarjah.. :roll:
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Hallo,

De betreffende verzamelaar heeft mij laten weten het volgende te zeggen.

De Items die getoond worden en waar niet bij vermeld word dat het Replica is zijn origineel. Echter heb ik 1 ss helm gerestaureerd. Ik heb de Para helm gekocht zonder de straps en dacht een oorlogse te hebben. De buitenschaal is opgeknapt. De Luftwaffe helm is daartegen 100% origineel daarin dit mijn eerste verzamelobject was. Toen was ik 17 jaar oud. Ik heb dan ook niet de helm van verf gestript of opnieuw gespoten. De helm is 100% origineel.

Mvg L

nu ik weer...

Ja dat was ik die dat DACHT ja. En als dat zo is. Forums zijn er om van te leren. Ik beweerde het niet, maar ik vroeg het me af.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Tja.. als hij het niet wil geloven.. laat 'm dan maar lekker in zijn eigen wereldje leven..

Oja Erik, ik citeer:
Erik schreef:Ik ben een van de weinige die denkt/weet dat het niet zo is.
:roll:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

dennisb schreef:Als Johan Willaert zegt dat er iets niet klopt aan die US helm dan kun je er voor 200% vanuit gaan dat dat zo is!!

Ik kan z'n collectie topic zo gauw niet vinden maar hij heeft één van de grootste US helmen collectie! :wink:

Maarjah.. :roll:
99,9% zou beter zijn, zelfs de grootste kenner kan wel eens foutjes maken, vergeet dat niet. Overigens wil ik hiermee niks over Johan zeggen of zijn gelijk of ongelijk rond deze helm ik wil alleen aangeven dat alles zo maar klakkeloos overnemen van zulke grote kenners ook niet altijd goed is. Een beetje kritisch moet je natuurlijk altijd wel blijven. ;)

Maargoed volgens mij is het getoonde SS tarnjacke geen SS tarnjacke maar de Luftwaffe uitvoering hiervan. Ik heb hier niet heel erg veel verstand van maar de Luftwaffe heeft ook een heel stel van dit patroon camojassen in gebruik gehad en deze lijkt daar ook erg veel op. Zou origineel kunnen zijn maar dat weet ik dus verder niet... :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Apart, want die M42 SD adelaar van die Luftwaffe helm komt over op mij als een slechte fake...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Inderdaad die adelaar op die ''camo'' helm lijkt mij ook een slechte fake, ik weet niet veel van duits maar ik weet wel hoe de bekende fake plakkertjes eruit zien :)

maar we kunne het ook anders zien... kan die vriend van jou bewijzen dat het géén fake is? en laten we het nog groter maken, we gaan er van uit dat alles fake of niet oorlogs is, van welke items kunnen wij nu garantie krijgen (met bewijzen) dat het niet fake is...

zo koop ik duurdere items... er vanuit gaan dat het fake is totdat het tegendeel word bewezen..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

sobel schreef: zo koop ik duurdere items... er vanuit gaan dat het fake is totdat het
tegendeel word bewezen..
Da's ook mijn ingesteldheid. Echter , deze methode pas ik niet toe als ik dingen koop van erkende verzamelaars waarmee ik voorheen al uitstekende transacties gedaan heb. Ik geloof nog steeds in goede mensen .
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

dennisb schreef:Ik kan z'n collectie topic zo gauw niet vinden maar hij heeft één van de grootste US helmen collectie! :wink:
Denk je...??? Johan heeft een GROTE collectie maar niet een van de grootste helmen collecties.

Maare boeie er ligt gewoon een hoop fake tussen de getoonde spullen, thats what counts here :P
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

pionier schreef:'N hoop replica. (En ja, tuurlijk kan je dingen vanaf foto's keuren. Niet altijd, vaak wel).
Begrijp me niet verkeerd, maar wat wil je berijken door collecties van vrienden te posten?
Hij zag mij ook alleens mijn collectie posten. Hij wilde dat ook eens proberen. Natuurlijk help ik hem daarbij graag.

Maar ik snap die mensen hier soms niet hoor....
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Shifty schreef:
sobel schreef: zo koop ik duurdere items... er vanuit gaan dat het fake is totdat het
tegendeel word bewezen..
Da's ook mijn ingesteldheid. Echter , deze methode pas ik niet toe als ik dingen koop van erkende verzamelaars waarmee ik voorheen al uitstekende transacties gedaan heb. Ik geloof nog steeds in goede mensen .
Dat is zeker waar :), het is dan ook meer bedoelt voor op beurzen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

SiNiStEr schreef:
dennisb schreef:Als Johan Willaert zegt dat er iets niet klopt aan die US helm dan kun je er voor 200% vanuit gaan dat dat zo is!!

Ik kan z'n collectie topic zo gauw niet vinden maar hij heeft één van de grootste US helmen collectie! :wink:

Maarjah.. :roll:
99,9% zou beter zijn, zelfs de grootste kenner kan wel eens foutjes maken, vergeet dat niet. Overigens wil ik hiermee niks over Johan zeggen of zijn gelijk of ongelijk rond deze helm ik wil alleen aangeven dat alles zo maar klakkeloos overnemen van zulke grote kenners ook niet altijd goed is. Een beetje kritisch moet je natuurlijk altijd wel blijven. ;)
Nou, Sinister, dan kan ik je zelfs nog zeggen dat die helm gewoon dik na-oorlogs is, en gewoon niet overeenkomt met een ww2 model. Verder is het een feit dat Capac in wo2 geen jump liners heeft gefabriceert. De groene lining in de liner bevestigt dat hij uit de korea periode komt. Waarschijnlijk is deze liner dan ook een westinghouse-capac dubbelgestempelde.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Stelletje geniepigaards , Johan een beetje lopen paaien :lol:
Daar valt niets te rapen hoor , been there done that ! :oops:
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

SiNiStEr schreef:Maargoed volgens mij is het getoonde SS tarnjacke geen SS tarnjacke maar de Luftwaffe uitvoering hiervan. Ik heb hier niet heel erg veel verstand van maar de Luftwaffe heeft ook een heel stel van dit patroon camojassen in gebruik gehad en deze lijkt daar ook erg veel op. Zou origineel kunnen zijn maar dat weet ik dus verder niet... :roll:
Wat is dan het verschil tussen Waffen-SS jacken en 'Luftwaffe-uitvoering'? De Luftwaffe had zover bekend géén eigen uitvoering van het SS-Tarnjacke. Er zijn er wel uitgedeeld geweest aan bepaalde Hermann-Göring eenheden (op welke schaal is nog maar de vraag).

Zoals Gerd al zei en vorige pagina duidelijk uiteenzette: dit is een re-enactorskopie.
Plaats reactie