Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks Dean! Aan 't eind van de maand naw. weer wat leuk spul erbij.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zo, vandaag een (mooie vind ik persoonlijk) Lee Enfield opgehaald. Het is een No 4 MK 1, gemaakt in juli 1944 door ROF (F). Britse Enfield's worden steeds moeilijker en ben er dan ook erg blij mee. Ik wil wel het hout wat lichter hebben, alhoewel hij sowieso al donker was toen ie net uit de fabriek rolde aan 't hout te zien. Die ga ik binnekort even lichtjes schoonmaken, maar denk dat dat snel gebeurt is, omdat de Lee heel erg ingevet is recent (dus 't zal ook wel uit 't hout gaan). De riem heb ik laten liggen, want die was Deens doorgebruikt, dus zaterdag maar even kijken voor een mooie riem :)

Afbeelding

Imageshack doet 't nu even niet, plaats straks wel de detailfoto's en ik maak morgen even een mooie foto buiten. Hopelijk vinden jullie 't wat.

PS: Hij is helemaal onklaar gemaakt (duh), en hij is van m'n pa tot ik 18 ben.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Mooie aanwinst! :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Edgar schreef:Zo, vandaag een (mooie vind ik persoonlijk) Lee Enfield opgehaald. Het is een No 4 MK 1, gemaakt in juli 1944 door ROF (F). Britse Enfield's worden steeds moeilijker en ben er dan ook erg blij mee. Ik wil wel het hout wat lichter hebben, alhoewel hij sowieso al donker was toen ie net uit de fabriek rolde aan 't hout te zien. Die ga ik binnekort even lichtjes schoonmaken, maar denk dat dat snel gebeurt is, omdat de Lee heel erg ingevet is recent (dus 't zal ook wel uit 't hout gaan). De riem heb ik laten liggen, want die was Deens doorgebruikt, dus zaterdag maar even kijken voor een mooie riem :)

Afbeelding

Imageshack doet 't nu even niet, plaats straks wel de detailfoto's en ik maak morgen even een mooie foto buiten. Hopelijk vinden jullie 't wat.

PS: Hij is helemaal onklaar gemaakt (duh), en hij is van m'n pa tot ik 18 ben.

mooie aanwinst
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mooie aanwinst op naar de volgende :)
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Prachtige Lee Enfield No.4 MKI :D
Als ik jou was zou ik me vooral niet storen aan het hout, ik heb nog niet veel mooiere gezien!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt!
Ja, het hout is wel mooi, maar wel aan de donkere kant. Wel mooi is 't soort hout, deze glimt namelijk niet (vind ik wel wat hebben).:)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Prachtige Enfield Edgar, echt een hele mooie aanwinst! :yes: :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt Sander! We zijn d'r zelf ook wel een beetje trots op, tenslotte het eerste grendelgeweer in de collectie. Hierna moet een Duitse k98 komen, of een Can. Lee-Enfield binnen niet al te lange tijd ;).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Flink pure aceton op je kolf gebruiken wordt hij vanzelf lichter omdat t vet oplost!

Sbas
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik moet het toch ook effe zeggen, PRACHTIG!!!!!
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Edgar schreef:Bedankt Sander! We zijn d'r zelf ook wel een beetje trots op, tenslotte het eerste grendelgeweer in de collectie. Hierna moet een Duitse k98 komen, of een Can. Lee-Enfield binnen niet al te lange tijd ;).
Kan het me voorstellen, voor mij moet het eerste grendelwapen nog steeds komen. Wilde deze maand een kar98 aanschaffen maar de onderhandelingen met iemand die zo'n ding verkocht zijn op niks uitgelopen en nu komt er een etalagepop bij dus die kar98 zal weer even moeten wachten. :roll: ;)
Maar ben benieuwd naar het eerst volgende wapen, zie het vanzelf wel verschijnen. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ach, komt vanzelf wel Sander! Bedankt allemaal, en bedankt voor je tip Sturmmann. ;)

Hier nog wat foto's, zoals je kan zien is de kolf al een stuk schoner, met alleen een simpel stukje keukenpapier. Patroon is onschadelijk, zitten namelijk 2 gaten in en 't slaghoedje is eruit.

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Mooie aanwinst Edgar Prachtig!! :shock: :) :wink:
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Jaaaa dat ziet er al een stuk beter uit Edgar.
Kan denk ik nog wel iets beter.
Goed schoonmaken.
En daarna even weer goed in olieén.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie