Grote hoeveelheid wapens en explosieven teruggevonden

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Grote hoeveelheid wapens en explosieven teruggevonden

Bericht door thrill me »

Vond ik op de website van m'n werk (Federale Politie)... :shock:

Verspreid op 20/09/2006 op verzoek van Procureur des Konings te Charleroi en van onderzoeksrechter FRANCOTTE

Grote hoeveelheid wapens en explosieven teruggevonden in Montigny le Tilleul

Feiten :
Op 05 augustus 2005 heeft de politie van Charleroi een huiszoeking uitgevoerd in Montigny le Tilleul.
Ter plaatse vond men een grote hoeveelheid wapens (FAL, MG42), explosieven , munitie, bivakmutsen, uniformen van de post.
Al deze voorwerpen verwijzen naar zwaar banditisme maar tot nu toe tast men in het duister wat hun herkomst en bestemming betreft.
Sinds 2001 werden er reeds 5 MG 42 teruggevonden in de buurt van Charleroi.
Telkens werden zij door plaatselijke bendes gebruikt.
De speurders van de GDA Charleroi hebben reeds tijdens een huiszoeking op 31/08/2005 20 wapens en 4827 illegale patronen in beslag genomen.
Er waren 13 vuistvuurwapens en 7 geweren waarvan 4 met kijker en 2 met geluidsdemper.


Blijkbaar is de goeie ouwe MG 42 nog steeds populair bij zware bendes!??
Afbeelding
Laatst gewijzigd door thrill me op 28 dec 2006, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Re: Grote hoeveelheid wapens en explosieven teruggevonden

Bericht door Mike.H »

thrill me schreef:Vond ik op de website van m'n werk (FedPol)... :shock:

Verspreid op 20/09/2006 op verzoek van Procureur des Konings te Charleroi en van onderzoeksrechter FRANCOTTE

Grote hoeveelheid wapens en explosieven teruggevonden in Montigny le Tilleul

Feiten :
Op 05 augustus 2005 heeft de politie van Charleroi een huiszoeking uitgevoerd in Montigny le Tilleul.
Ter plaatse vond men een grote hoeveelheid wapens (FAL, MG42), explosieven , munitie, bivakmutsen, uniformen van de post.
Al deze voorwerpen verwijzen naar zwaar banditisme maar tot nu toe tast men in het duister wat hun herkomst en bestemming betreft.
Sinds 2001 werden er reeds 5 MG 42 teruggevonden in de buurt van Charleroi.
Telkens werden zij door plaatselijke bendes gebruikt.
De speurders van de GDA Charleroi hebben reeds tijdens een huiszoeking op 31/08/2005 20 wapens en 4827 illegale patronen in beslag genomen.
Er waren 13 vuistvuurwapens en 7 geweren waarvan 4 met kijker en 2 met geluidsdemper.


Blijkbaar is de goeie ouwe MG 42 nog steeds populair bij zware bendes!??
Afbeelding
de MG 42 of andere zware machinegeweren die van de MG 42 zijn afgeleid doen nog vaak dienst in legers hoor, net als bijv. het Enfield pistool dat de britten in WO2 gebruikten.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Pfiew klinkt als georganiseerde misdaad. Zwaar tuig dat ze hebben, kan je wel aardig wat bankjes mee pakken.. :mrgreen:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

De lamp brandt weer in Charleroi :roll:
Dat lijkt wel het Chicago van de jaren 30 , Al Capone en dezijne zijn er niets tegen ..
Edit : Tim , kan jij mij zo geen MG42 aan de hand doen ? O-)
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Shifty schreef:De lamp brandt weer in Charleroi :roll:
Dat lijkt wel het Chicago van de jaren 30 , Al Capone en dezijne zijn er niets tegen ..
Edit : Tim , kan jij mij zo geen MG42 aan de hand doen ? O-)
Vrees van niet, in beslagnames komen toch niet meer in circulatie. Hier op de bewapening zie ik regelmatig wapens passeren zoals Heckler & Koch, FN P90 en laatst nog een 5-tal Uzi's (retro hé).

En idd, Charleroi doet zijn naam van gangsterstad alle eer aan, vorige week was er nog eens groot alarm omwille van een tiger-kidnapping.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

[quote="thrill me, vorige week was er nog eens groot alarm omwille van een tiger-kidnapping.[/quote]


En wat mag dat dan in jesusnaam zijn ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Een tiger-kidnapping is een gijzeling, namelijk de aanhouding, de gevangenhouding of ontvoering van één of meerdere personen, om een werknemer, een verwant of elk ander persoon te dwingen onmiddellijk de hand te kunnen leggen op waardepapieren, een aanzienlijke geldsom of eender welke vorm van losgeld, toebehorend aan een instelling of onderneming.

Komt er dus op neer dat men bv. de gezinsleden van een bankbediende gijzelt en eist dat deze een geldsom steelt of de kluis opent in de bank waar hij werkt. Doet hij dit niet dan worden de gezinsleden koudweg vermoordt.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Re: Grote hoeveelheid wapens en explosieven teruggevonden

Bericht door Leroy »

Mike.H schreef:
thrill me schreef:-lang verhaal-
de MG 42 of andere zware machinegeweren die van de MG 42 zijn afgeleid doen nog vaak dienst in legers hoor, net als bijv. het Enfield pistool dat de britten in WO2 gebruikten.
Je bedoelt de MG3?
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Wat gaan ze in godsnaam doen met 5 mg42's, en hoe zijn ze er aan geraakt om te beginnen?
Om een bank te overvallen is een pistool of pistoolmitrailleur toch well handiger dan een mpmg denk ik, tenzij ze geldtransporten willen ambushen in de ardennen. :p
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

SV Kenny schreef:Wat gaan ze in godsnaam doen met 5 mg42's, en hoe zijn ze er aan geraakt om te beginnen?
Om een bank te overvallen is een pistool of pistoolmitrailleur toch well handiger dan een mpmg denk ik, tenzij ze geldtransporten willen ambushen in de ardennen. :p
Misschien demil wapens gekocht en dan via via de onklaar gemaakte onderdelen verwisseld met nog intact materiaal? Of op illegale wijze uit het Oostblok? Zal daar ook wel nog veel spul zitten en de wapenwetten zullen er wel niet zo streng zijn ivm de Benelux.

Een machinegeweer kan tuurlijk munitie in band afschieten terwijl je bij een mitrailleur met die laders zit.. Bv. bij een overval op een geldtransport, gemonteerd achteraan een jeep of lichte bestelwagen..
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Plaats reactie