Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Haplo schreef:Jaaaa dat ziet er al een stuk beter uit Edgar.
Kan denk ik nog wel iets beter.
Goed schoonmaken.
En daarna even weer goed in olieén.
Wederom bedankt! 8) :oops:
Ik ga morgen even brandspiritus halen. Dit bruine stuk heb ik alleen maar gedaan met stukken keukenpapier. Wat zijn je verwachtingen, zal die helemaal zo worden? Heb je er zelf ervaring mee?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Je moet er net zo lang mee doorgaan totdat het doekje nioet meer smerig word.
Als keukenpapier dit al doet, moet je hem eerst verder met keukenpapier schoonmaken.
Daarna met spiritus.
Goed stevig wrijven.
Daarna even een keer of 3 (met tussenpozen van een minuut of 3) in de stock oil zetten.
Wel de blanke variant.

Ik denk dat de rest net zo of zelfs nog wel mooier word.
Je hebt hier een goede keus aan gedaan.
Dat zie ik al wel.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mooi zo, ik ga er morgen aan beginnen.
Nu de aanwinsten van vandaag.

Een Britse groundsheet uit '42, een britse mok, en een geweerriem voor m'n Lee Enfield (staat niet op de foto).

Afbeelding

Eindelijk een mooie etalagepop voor m'n Duitser. 8)
Afbeelding

Gezicht ga ik morgen nog wat donkerder maken.

Afbeelding


Alleen nog een mooie k98 eventueel en een mooier LW koppelslot en ik vindt 'm af.
Afbeelding

Aan de achterkant zitten ook 't etensblik, zeltbahn e.d, aan de zijkant k98 bajonet en broodzak met veldfles. Het moet een zéér late Luftwaffe man voorstellen in begin '45.

Dit kreeg ik nog in m'n handen geduwd bij Duiven, helemaal gratis en voor niets.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Enkele mooi aanwinsten Edgar! De pop ziet er erg mooi uit, maar is het misschien mogelijk om zijn hoofd te draaien? Nu heeft ie zo'n modieuse houding.. Hoewel niet echt storend trouwens. ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt. Ja, dat hoofd kan wel gedraaid worden, maar het moet zo omdat er nu inmiddels een canadees naast staat, en het is wel zo leuk als die 'm ook aankijkt ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Edgar schreef:Bedankt. Ja, dat hoofd kan wel gedraaid worden, maar het moet zo omdat er nu inmiddels een canadees naast staat, en het is wel zo leuk als die 'm ook aankijkt ;)
Ooh zo.. Ja dat kon ik niet zien he. :P
Kan je een foto plaatsen van deze twee samen? Ik ben dan wel benieuwd. ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zal morgen even foto's maken, maar bedenk wel dat ik voor de Canadees nog geen nieuwe pop heb. Dus dan de lelijke oude maar ;) :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Edgar schreef:Zal morgen even foto's maken, maar bedenk wel dat ik voor de Canadees nog geen nieuwe pop heb. Dus dan de lelijke oude maar ;) :P
Ik kan er in ieder geval wel mee leven.. :p
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ziet er netjes uit zo Edgar.
Vind hem persoonlijk ook wel af.
Leuke opstelling met die kisten en hulzen.
En toch nog een riem kunnen vinden dus.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heel netjes zo Edgar, ziet er mooi uit zo. Echter is de Duitse helm helaas iets te klein voor het hoofd van de pop, misschien dat je hier ook nog een keer een grotere voor wilt hebben? Verder ziet het er mooi uit! :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

SiNiStEr schreef:Heel netjes zo Edgar, ziet er mooi uit zo. Echter is de Duitse helm helaas iets te klein voor het hoofd van de pop, misschien dat je hier ook nog een keer een grotere voor wilt hebben? Verder ziet het er mooi uit! :yes:
Thanks!

Helaas inderdaad, terwijl het wel een redelijke maat is (ET 64) :(. Maar ik wil er sowieso ooit een M40 SD LW op hebben, dus dan zal ik dan goed naar de maat kijken ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Edgar schreef:
SiNiStEr schreef:Heel netjes zo Edgar, ziet er mooi uit zo. Echter is de Duitse helm helaas iets te klein voor het hoofd van de pop, misschien dat je hier ook nog een keer een grotere voor wilt hebben? Verder ziet het er mooi uit! :yes:
Thanks!

Helaas inderdaad, terwijl het wel een redelijke maat is (ET 64) :(. Maar ik wil er sowieso ooit een M40 SD LW op hebben, dus dan zal ik dan goed naar de maat kijken ;)
Dan heeft je pop dus gewoon een dikke kop! :P ;)
Maar misschien kan het ook nog zijn dat je het touwtje van het binnenwerk nog aangehaald hebt. Als dat het geval is moet je die even loshalen dan zakt de helm ook wel verder over het hoofd. Ik heb hier een glazen hoofd staan waarvan ik vermoed dat hij ongeveer de maat heeft van het hoofd van jou pop. Deze heeft mijn M35 DD LW helm op wat een Q64 is. Hierbij heb ik het touwtje ook losser moeten maken, nog niet helemaal, maar wel een stuk. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Mooie aanwinsten Edgar!!! Mooie pop ook.. :cheer: :wink:
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Mooi hoor edgar! ik heb geen opmerkingen :wink:
Ga zo door!! :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt allemaal :).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie