Slowchat topic - deel 14

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Wouter schreef: Zeggen ze er ook even bij: 'We hebben een klacht ontvangen van iemand uit de straat'... vuile NSB-Naaibal...
Ik kijk daar toch iets anders tegenaan.
Vooral aangezien er vanavond een stuk tuig het lef had een stuk vuurwerk bovenop mijn auto te gooien.
Ik ben zonder problemen in staat om daar een klacht over in te dienen bij de juiste instanties.
Bijvoorbeeld door 0900-8844 te bellen.

Beetje jammer dat jullie zo in de val zaten en verder rustig achter een gebouwtje stonden, maar medelijden kan ik hier niet mee hebben.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het is dat ik de auto net tegen een boom total loss heb gereden, maar als iemand er vuurwerk op zou gooien, had ik dat peutertje toch wel aangesproken op zijn gedrag, en als ik hem aan zou kunnen, een rotschop verkocht. De politie hier in *** doet toch niets...

779
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Wat Bob en PPL noemen heet vandalisme, en daar doe ik niet aan mee.. gewoon midden op straat vind ik persoonlijk leuker, en je hoort het ook beter..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:Het is dat ik de auto net tegen een boom total loss heb gereden, maar als iemand er vuurwerk op zou gooien, had ik dat peutertje toch wel aangesproken op zijn gedrag, en als ik hem aan zou kunnen, een rotschop verkocht. De politie hier in Apeldoorn doet toch niets...

779
Hehe, wel een grap als je net naar het ziekenhuis rijd. Kom je daar aan mag je die jongen die jij net een rotschop verkocht heeft helpen.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik heb vakantie :lol: Scheelt dat ik niet op de 1e hulp werk. Dan komen al die kleuters binnen die hunzelf of hun anderen moedwillig hebben bekogeld met vuurwerk. Dan moet je een opnamegesprek doen snel:

"Hoe is het gebeurt jongeman?"
- "Nou, ik vond het leuk om te kijken wat er zou gebeuren als ik 5 rotjes zou aansteken en in me hand zou houden"
"Kwam je dan niet op het idee dat je hand er dan misschien af zou knallen?"
- "Nee, nadat ik 5 wiet sigaretten had gerookt wist ik dat niet meer"

Het is altijd leuk om stakkers te helpen, wordt minder leuk als onschuldigen met brandwonden komen doordat een stakker met vuurwerk gaat gooien richting mensen of dieren. Een gebroken poot van een kat kost je 450 euro... (eigen ervaring)

779
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Wouter schreef:
PPL schreef:Wouter, vertel eens.
Watskebeurt ?
vuile NSB-Naaibal...

wat de NSB daar mee te maken heeft blijft mij tot op heden
een raadsel.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Justin schreef:Wat Bob en PPL noemen heet vandalisme, en daar doe ik niet aan mee.. gewoon midden op straat vind ik persoonlijk leuker, en je hoort het ook beter..
...en de rest van de buurt ook (waaronder baby's die slapen en huisdieren).
Het siert je dat je probeert om geen mensen lastig te vallen, maar toch...
Linksom of Rechtsom: Je bent in overtreding en je zit fout.

Als ik op een lege snelweg geflitst wordt terwijl ik 180 rijd, krijg ik gewoon een bon en ben ik bovendien mijn rijbewijs kwijt.
Dan hoef ik ook niet bij de rechter te komen om te zeggen: "Er reed toch niemand anders op die weg, dus ik viel er niemand lastig mee?"

Toch ?

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Wouter schreef:vuile NSB-Naaibal...
wittmann schreef:wat de NSB daar mee te maken heeft blijft mij tot op heden een raadsel.
Totaal.
En dat nog wel op een WO2 forum.
:h

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Heh... begrijp het nou even...
Ik ken iedereen in de straat, groeten me altijd, en vice versa.
Maar tóch naaien ze me als ik vuurwerk afsteek.
Ze hadden dan tenminste kunnen zeggen; Jongens, willen jullie misschien ophouden?
Dan houd ik ook echt wel op.
Deas Gu Cath
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Waar maak je je druk om? Je mag geen vuurwerk afsteken. Doe je het toch? Dan ga je maar 2 maanden schoffelen bij de gemeente. En doe je het volgend jaar weer, dan kan je je verantwoorden bij de rechter hahaha.

779
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Jonge Bob alsof jij vroeger nooit zoiets hebt gedaan :/

Verder is het van 2 tot 10 uur werken... min een half uur bijeenkomst, voorlichting en een gesprek.

2 tot 10 uur is afhankelijk van je leeftijd, of je meewerkt, of je legaal of illegaal vuurwerk bij je had etc.
Deas Gu Cath
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

779 schreef:Waar maak je je druk om? Je mag geen vuurwerk afsteken. Doe je het toch? Dan ga je maar 2 maanden schoffelen bij de gemeente. En doe je het volgend jaar weer, dan kan je je verantwoorden bij de rechter hahaha.

779
Jij kunt er om lachen ja.. :roll: :P :lol:
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nee, ik deed zoiets niet. Je doet net of ik nu triest ben, maar degene die triest is, ben jezelf.

779
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Brave Hendrik :roll:
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

malarkey schreef:Waar slaat dat op?
Dat kan ook net zo goed iemand zeggen die niet van Militair houd..
Je hebt er toch even plecier van :)

Gr Johnny
Uh, waar het op slaat?

Militair iets is iets wat je altijd zult blijven hebben. Een knal is enkel een knal...Zonde van je geld dus... :roll:

Je kunt de vergelijking dus niet bepaald maken. Overigens kun je ook kijken en 100+ Euro in je zak steken en iets anders van kopen wat je wel blijft behouden en wat niet zomaar de lucht inknalt. :wink:
Gesloten