Slowchat topic - deel 14

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ik heb ook altijd te vroeg vuurwerk afgestoken maar ik wist donders goed dat dat niet mocht. En mn ouders zeiden het ook altijd als je gepakt wordt is het je eigen schuld.
Nu ben ik nooit gepakt...maar als je t doet moet je ook niet lopen huilen als je wel gepakt wordt. Sommige mensen hebben een hekel aan vuurwerk en dan geef ik ze groot gelijk dat ze de cops bellen. Ze zijn jullie echt niet verplicht om te waarschuwen, doe je toch ook niet bij iemand die een ander overhoop steekt?
Hey jongeman...wil je dat wel eens niet doen...anders bel ik 112 hoor!

Sbas
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

inderdaad... en ik vind de term '''NSB naaibal'' al helemaal niets...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Eigen schuld , dikke bult. Kort & bondig. Je weet dat je het niet vroeger mag afsteken en toch doe je het. Weinig of geen compassie van mijn kant als u het mij vraagt.. Bovendien snap ik de hype rond vuurwerk niet. Zoals Leroy het al zegt , 1 knal en daar gaat je x-aantal €. Ik besteed mijn geld liever aan iets blijvend waar je een paar maanden/jaren nog genot van hebt. Bovendien is vuurwerk nog best gevaarlijk. Ik durf de slachtoffers van onveilig vuurwerk-gebruik niet te eten geven .. (spreekwoordelijk) .
Volgens mij ben jij hier de 'NSB Naaibal' van het gezelschap Wouter . :roll:
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Heb de term eerlijk gezegt nog nooit gehoord nergens niet in deze streek ook niet op school ofzo, wij zeggen bijv. altijd naaibal ofzo niet de nsb er voor.. :frownno:
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Shifty schreef:Bovendien snap ik de hype rond vuurwerk niet. Zoals Leroy het al zegt , 1 knal en daar gaat je x-aantal €. Ik besteed mijn geld liever aan iets blijvend waar je een paar maanden/jaren nog genot van hebt. Bovendien is vuurwerk nog best gevaarlijk.
Shifty, jij als re-enactor schiet toch ook wel eens wat op een evenement met je M1 en je hebt toch ook een M3 mes/bajo bij je.
Eén knal en daar gaan weer een paar cent. Verder begrijpen minder mensen re-enactment dan vuurwerk. Bier een bajo's gaan ook niet echt samen als je begrijpt wat ik bedoel (overigens niet om te zeggen dat jij onverstandig met zaken zou omgaan, maar gewoon in het algemeen, je komt eerder heel erg "nuchter" over :P )
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Wouter schreef:Brave Hendrik :roll:
Iemand een :roll: -smiley geven omdat diegene zich aan de regels houdt?
Belachelijk!

En ja, ik heb vroeger zelf ook genoeg gedaan wat niet mocht.
Maar als ik dan werd gepakt, accepteerde ik de consequenties.
Dan ga ik niet achteraf mijn buren uitmaken voor NSB-ers.

:roll: yourself

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Loek D. schreef:
Shifty schreef:Bovendien snap ik de hype rond vuurwerk niet. Zoals Leroy het al zegt , 1 knal en daar gaat je x-aantal €. Ik besteed mijn geld liever aan iets blijvend waar je een paar maanden/jaren nog genot van hebt. Bovendien is vuurwerk nog best gevaarlijk.
Shifty, jij als re-enactor schiet toch ook wel eens wat op een evenement met je M1 en je hebt toch ook een M3 mes/bajo bij je.
Eén knal en daar gaan weer een paar cent. Verder begrijpen minder mensen re-enactment dan vuurwerk. Bier een bajo's gaan ook niet echt samen als je begrijpt wat ik bedoel (overigens niet om te zeggen dat jij onverstandig met zaken zou omgaan, maar gewoon in het algemeen, je komt eerder heel erg "nuchter" over :P )
Inderdaad , met blank vuren is ook heel erg duur , en dat is ook na 1 of meerdere knallen en een *kling* voorbij. Maar dat gebeurd meermaals per jaar. Ik denk dat ik er aan 100€ blanks doorschiet op 1 jaar , en dat doen sommige op 1 uur op tijdens oudejaar. De link met M3's , Bayo's en bier en vuurwerk zie ik niet meteen. Als ik al een bartent binnenga op re-enactment is dat zonder Bayo , holster of M3 maar mooi in Class A.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Heerlijk dit, wij hadden deze week namelijk een taakstraffertje van bureau halt in ons midden op t dierenasiel.
Boontje komt om zn loontje!

Wij allen op het asiel hebben (mede namens onze dieren) een gruwelijke hekel aan vuurwerk en zeker als ermee wordt gekloot (excuse my language) voordat je het MAG afsteken.
Op oudejaarsavond, prima, ik hou er niet van, maar dan mag het wel....van te voren echter, aanpakken.
Veel mensen zijn gewoon bang om op straat te gaan omdat ze rotjes naar zich toe krijgen geworpen, dingen worden vernield, dieren mishandeld en banggemaakt, noem het maar op.
Nu zeg ik niet dat jij zo iemand bent maar je zorgt wel voor overlast met dat vroege geknal.

En bij bureau halt mogen ze dan vaak kiezen wat ze gaan doen, bejaarden, op straat opruimen, dierenasiel (in deze regio dan)...wat denken die jongens dan, ah dierenasiel, mooi, beetje wandelen en aaien, ga ik dat lekker doen, ben ik daar ook weer makkelijk vanaf.
Nou mooi niet dus :evil:

Hij had beide handjes nog, dus ga maar lekker poepruimen in de hondenkennels...en nogmeer van die leuke klusje.
Laat het wandelen en aaien dan maar aan ons over.

Sorry hoor, maar stiekum vind ik dat heerlijk, als er weer eens een vuurwerk haltertje komt met een lang gezicht en gemekker van hier tot gunder. Eigen schuld!
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Saddam is dood :)
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

En terecht! Weer een stap in de juiste richting! :lol:
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Ik zeg toch ook niet dat ik de consequenties niet accepteer?
Het word alleen hartstikke opgeblazen.. sta nu zelfs in de krant :/
Deas Gu Cath
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja en terecht :D Laat iedereen zich nu maar kapotlachen met jou hoofd in de krant :lol:

779
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Sta niet met een foto erin btw .. alleen zo'n artikeltje, wel op de voorpagina van de regiokrant...
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Van mij hadden ze Saddam eerst 5 jaar in de dodencel mogen stoppen.

Vuurwerk voortijdig afsteken is een eigen risico. Maar ik kreeg gisteren een strijker naar mijn hoofd gegooit toen ik richting scouting fietste zonder dat ik die mensen ooit in mijn leven heb gezien. En maar keihard lachen om hun eigen stommiteit bah... Toen ik terug ging ben ik maar door een andere buurt gefietst. Hoorde nog steeds knallen en gelach. Nu vandaag blijkt dat ze bij iemand met plakband een vlinder op de ruit hadden geplakt. Hele raam eraan, ik snap niet wat mensen daar prachtig aan vinden.

@ Wouter: Wees maar blij dat jij via HALT je straf kan doen. Ik ben in de molen van de Officier van Justitie terecht gekomen vanwege een klappertjespistool.
Dictators die, like all men.
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Ze zijn hier flink bezig potten pijlen alles vliegt hier door de lucht heen je hoeft geen 20 seconde te wachten op een knal.
Gesloten