SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

SiNiSter, dat heeft wel iets die foto's vind ik. :) Veel mensen denk ik hebben niet een vaste opstelling, vooral met papierwerk etc. is dat lastiger.
Dit geeft zeker een goed beeld van je collectie. Nou, ben benieuwd naar de rest! :wink:

Yannick
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Dat kan ik begrijpen dat je het dan houd, zou ik ook doen :wink: Als je je LW gasmasker en blik ook wegdoet, ik hou me daar ook voor aanbevolen :) Nog een ander vraagje, toevallig zin om mee te gaan met het forum naar de biberbunker? gaat over duitse radar ed (luftwaffe). Eerst zien dat dit nog doorgaat, maar daar gaat ik vanaaf maar weer eens over bellen.

alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Prachtig B4 Mae West vest!! staat er geen maker op? ziet er echt top uit! en al helemaal voor die prijs! en ja ik ben redelijk jarloers op je B3 jack :P
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

alex schreef:Dat kan ik begrijpen dat je het dan houd, zou ik ook doen :wink: Als je je LW gasmasker en blik ook wegdoet, ik hou me daar ook voor aanbevolen :) Nog een ander vraagje, toevallig zin om mee te gaan met het forum naar de biberbunker? gaat over duitse radar ed (luftwaffe). Eerst zien dat dit nog doorgaat, maar daar gaat ik vanaaf maar weer eens over bellen.

alex
Ik houd je voor beide aanbevolen, maar over wat je precies bedoeld met dat tochtje naar de biberbunker enzo moet je me maar even PB'en want dat vat ik niet helemaal. ;)
sobel schreef:Prachtig B4 Mae West vest!! staat er geen maker op? ziet er echt top uit! en al helemaal voor die prijs! en ja ik ben redelijk jarloers op je B3 jack :P
Thanks Ben! Ik heb er verder nog geen maker op kunnen ontdekken. Wel een lichtelijk vervaagde en ietwat onduidelijke stempel van een reperateur die iets aan het canvas(kan niet zien wat) gerepareerd heeft in maart '45.
En die B-3 is inderdaad leuk ja, maar misschien heb jij er over een tijdje ook wel een. Wie weet... ;)
Overigens ben ik er wel achter dat die shearling tering moeilijk te onderhouden spul is. Minstens een keer per maand invetten(met lederolie geen leervet!!!) is wel aan te raden om scheuren te voorkomen. Had er laatst bijna een gat in! :zapped: :o
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik kwam dit tegen en dacht: "Dit is mooi voor SiNiStEr!" Een mooie B3!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Had hem gister ook gezien, de prijs vind ik te hoog voor een B3
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Peter: Thnx mate! Inderdaad een prachtige jas, echter is de rits wat ik er zo van kan zien een "replacement" en ontbreekt het etiket van de jas. Maar verder is hij echt super! Jammer dat het startbedrag zo ontzettend hoog ligt maar denk dat over acht dagen verschillende mensen toch geboden zullen hebben op deze jas. Hij lijkt mij helemaal goed maar zonder etiket is het wel wat moeilijker hier zekerheid over te krijgen.
Maar er vanuit gaande dat deze jas inderdaad goed is kan ik je helaas geen gelijk geven Ben. De prijs voor deze jas is niet onredelijk. Ten eerste is deze nog in een zeer goede staat zonder scheuren en of ernstige beschadigingen, in deze staat zijn ze erg moeilijk te vinden. En ten tweede heeft deze B-3 nog een duidelijk AAF logo op de linkerbovenarm. Dit werd lang niet bij alle B-3's uit de oorlog gedaan(het merendeel niet) en als je een B-3 met schouderopdruk ook al moeilijk kunt vinden dan kun je, je wel voorstellen hoe moeilijk het is om een B-3 in uitermate goede staat te vinden die ook nog eens een schouderopdruk in mooie staat heeft. Dit is bijna onmogelijk. Daar is de prijs ook naar en dit vind ik erg logisch.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Was bij de post hierboven vergeten te vermelden dat hij ook nog eens een werkende rits heeft, ook dit is lang niet meer bij alle B-3's die je tegenwoordig vind het geval. Maargoed, de prijs waarvoor hij verkocht is valt me nog reuze mee, lijkt me op zich een redelijke prijs voor deze jas.

Maargoed, heb vandaag dankzij Haplo eindelijk gevonden waar ik lang naar op zoek ben geweest namelijk de ideale pop voor mijn USAAF uniform. Meteen toen ik hem te koop zag staan had ik wel zoiets van; "dit zou hem wel eens kunnen zijn". Hij heeft echter al mijn verwachtingen overtroffen. De pop lijkt absoluut gemaakt voor het uniform. Alles paste precies.
Ik heb op het moment alleen mijn eigen kamer voor mijn collectie en dat zal de eerste tijd nog wel zo blijven(hoewel ik wel op zoek ben naar een geschikte ruimte) vandaar dat ik naast 2 of 3 bustes enkel ruimte heb voor slechts een pop. Deze pop moest dus perfect zijn. Deze heb ik dus nu gevonden en zie hier het resultaat, een piloot van een B-26 Martin Marauder, februari 1945(maand dat mijn woonplaats door deze vliegtuigen van de 9th AF is gebombardeerd):

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Op de pop zit verder nog dit (A-5?) reserve parachute chestpack dat ik vandaag op de oliebollenbeurs in Duiven gevonden heb. Redelijk bijzonder daar ik deze op beurzen nog nooit tegen ben gekomen en ze ook op internet in hoog tempo schaarser en duurder worden. Ben er erg blij mee daar ik nu in ieder geval iets van een parachute bij mijn piloot heb, iets wat ik eigenlijk de komende tijd nog niet had durven denken daar oorlogs parachutespul belachelijk duur is (geworden).
Het chestpack is in ieder geval wel Brits doorgebruikt, of dit oorlogs of na-oorlogs gebeurd is ben ik nog niet achter maar het is in ieder geval niet storend. Op het plaatje naast de foto van het chestpack zie je een piloot met een A-5 chestpack. Ik vermoed dat die van mij een aangepast type daarvan is. Dit ga ik dus nog even uitzoeken.

AfbeeldingAfbeelding

Tot slot ben ik nog in het bezit gekomen van een leuke USAAF wing door een ruil. Het betreft hier een grote 3 inch versie. Ik ben er echter nog niet helemaal achter wat voor soort wing het is. Het lijkt me een combinatie van de Aircrew member wing en de Master pilot wing. Kan iemand van jullie me hier meer duidelijkheid over geven? De producent is zoals op de 2de foto te zien is N.S. Meyer inc. uit New York.

AfbeeldingAfbeelding


Al met al dus een leuk dagje, hoewel ik, net als de meeste anderen die ik gesproken heb het aanbod in Duiven wel vond tegen vallen. Maargoed, het mocht de pret niet drukken! ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Prachtig Sander. :shock:
Pop lijkt er inderdaad voor gemaakt.
Kleding zit gewoon echt heel mooi.
Ik wens je er veel plezier mee, Maar dat heb je zo te zien nu al. :D
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

:shock: Wow Sin ziet er sweet uit, daar heb je knap werk geleverd m8!
Congrats voor een heel mooi aangeklede mannequin, straald idd USAAF uit. but hey the clothing makes the man uuuh soldier uuuh Airman ;)

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Erg mooi man!! :)
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Yes, mooie kop heeft je pop ook! Prachtig zo'n dikke B3 gelined met wol :o
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Werkelijk waar een schitterende pop!! Daar kan mijn Regia Aeronautica uniform nog maar enkel van dromen....

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zeer mooi Sander! Pop ziet er echt super uit! Echt een heel mooi geheel!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Super Sander!

vooral die chute, geen idee wat het zou kunnen zijn, mischien een britisch made T5 (als deze al bestaan...), heb net even op internet gekeken, maar zou het niet weten.

je pop ziet er ook echt top uit!
mooi sprekend gezicht!

De wing is volgens mij Postwar dus USAF, het is namenlijk een ''Chief Enlisted Aircrew Wings''

hier de beschrijving ervan:

''Requirements for this badge are 15 years enlisted service an 120 months as an enlisted aircrew member. Airmen must have held a 7-level skill rating as an crewmember.
It has an wreath encircling a star center above the wing.''



ik had laatst in huizen ook nog een mooie chute gezien, bijna gelijk aan die van ebay, maar had toen al iets anders gehaald :)


Toch topaanwinsten!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gesloten