Gezocht: Foto's Air defences.

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Gezocht: Foto's Air defences.

Bericht door dennisb »

Ik weet niet of ik dit beter in dat andere topic had kunnen plaatsen maarjah..:

Ik zoek foto's van Duitse Luftwaffe kampen, bijv. van Duitsers met zoeklichten, Duitsers met FLAK etc..


Alvast Bedankt! :wink:
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik heb geen foto's maar ben wel benieuwd waarom je op zoek bent naar deze foto's.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

okke schreef:Ik heb geen foto's maar ben wel benieuwd waarom je op zoek bent naar deze foto's.
Sorry, misschien had ik naar het topic "Foto's Tex" moeten verwijzen.

Maar ik zal het even uitleggen:

Bij ons in de buurt zat ook zo'n kamp dus vandaar, om een ingeving te krijgen hoe het erbij ons uit kan hebben gezien! :wink:
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Niemand ? :(
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Als je zulke kampementen fotografeerde werd je zonder pardon meteen met een regen van kogels belaagd. Mijn grootvader vertelde dat er rond het kampement bij hem in de buurt (Weert) een groot hek stond en dat je vrijwel niets kon zien. Foto's daarvan zijn dusdanig vrij zeldzaam. Maar om je een beetje op weg te helpen.

http://www.ww2guide.com/flak.shtml

LINK
Dictators die, like all men.
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Bedankt!! :)

Ik had die 2 zelf ook al gevonden maar toch bedankt! :)

Hopelijk zijn er toch nog mensen die er wat foto's van hebben of toevallig tegen komen! :wink: :)
Floor
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:06
Locatie: Weert

Bericht door Floor »

@Bart M.

Heb je toevallig wat meer info over de AA plaats in Weert? Ik woon er zelf en ik weet er helemaal niks van (kan ook kloppen want van Weert weet ik nog erg weinig van WOII). Of weet je waar ik wat meer info kan vinden?
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Ik weet dat mijn grootvader in Budel woonde. Hij heeft nog een boek met de geschiedenis van Budel en daar staat een recente foto in van de betonbasissen waar de zoeklichten op hebben gestaan. Ik zal hem nog eens navragen.
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Tot een aantal jaren geleden woonde bij mij op de hoek een man(overleden) die in het verzet zat. Hij heeft een lokatie bij Weert waar zoeklichten stonden opgesteld moeten verkennen en zijn bevindingen zijn doorgegeven naar Engeland. Korte tijd daarna is de betreffende stelling gebombardeerd door de Amerikanen. Hij is gaan kijken. Wat hij toen zag heeft hem nogal aangegrepen en hij heeft dat zich altijd heel erg aangetrokken.
Dit verhaal is verschenen in een artikel van de lokale heemkunde kring (Budel) zodoende wist ik dat hij in het verzet had gezeten.
Het was inderdaad niet mogelijk om die stellingen al te dicht te benaderen en zeker niet te fotograferen.
Plaats reactie