We hebben niets geleerd van de moord op Pim Fortuyn!!

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Ik vind:

We hebben WEL geleerd van de moord op Pim Fortuyn
5
17%
We hebben NIETS geleerd van de moord op Pim Fortuyn
25
83%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

779 schreef:Moet ik nou echt met bewijzen komen?

Vlaams Blok is meerdere malen voor de rechter gedaagd ivm racisme tegen buitenlanders en anderskleurigen...

779
Dat kan meer iets zeggen over hoe graag sommige linkse mensen rechtzaken voeren. :P
En ok, VB is rechtser dan andere partijen, maar het uitroeien van zwarte mensen?
dat wil niemand, ook het Vlaams Belang niet.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Bob ziet blijkbaar niet in dat dat ganse rechtszaken gedoe 1 GROOT POLITIEK SPELLETJE is, om op een legale manier proberen een geducht tegenstander de mond te snoeren.
Wat hij doet met zo'n uitspraak is AANZETTEN TOT HAAT
en dat druist in tegen de forum regels hoop ik.
En het is strafbaar in onze maatschappij, dus Bob, straks mss nog een rechtszaak voor u ?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Terecht dat Bob hier om uitleg gevraagd wordt, zo hoort het op een discussieforum.

Als iemand een ongenuanceerde uitspraak doet, is dat nog niet meteen aanzetten tot haat. Bovendien wordt dit in een discussie gedaan. Als Bob zijn uitspraak uit kan leggen lijkt me niets aan de hand. Kan hij dat niet en neemt hij deze woorden terug lijkt er mij ook niets aan de hand.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

bollebekboerke schreef:779 ziet blijkbaar niet in dat dat ganse rechtszaken gedoe 1 GROOT POLITIEK SPELLETJE is, om op een legale manier proberen een geducht tegenstander de mond te snoeren.
Wat hij doet met zo'n uitspraak is AANZETTEN TOT HAAT
en dat druist in tegen de forum regels hoop ik.
En het is strafbaar in onze maatschappij, dus 779, straks mss nog een rechtszaak voor u ?
Je mag mij best beschuldigen van aanzetten tot haat, maar mijn doel is niet om mensen te werven voor een partij oid.

En verder zal ik wel alles terugnemen wat ik heb gezegd.

779
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

779 schreef:En verder zal ik wel alles terugnemen wat ik heb gezegd.
Alles lijkt me een beetje veel om terug te nemen. Betekent dit dat je niet staat achter iets dat je gezegd hebt?

Om weer terug te komen bij het gesprek, Mannerheim, wil jij nog een reactie geven op mijn post aan jou?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

okke schreef:
779 schreef:En verder zal ik wel alles terugnemen wat ik heb gezegd.
Alles lijkt me een beetje veel om terug te nemen. Betekent dit dat je niet staat achter iets dat je gezegd hebt?
Ik heb geen zin meer om erop te reageren. Als jullie het geen bewijs vinden dat de partij is veroordeeld tegen rassenhaat, dan ga ik het niet verder meer in deze discussie.

779
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

we willen bewijs voor uw uitspraak "Die partij streeft naar het uitroeien van alle zwarte mensen"
Makkelijk hoor, een zo'n zware leugen plaatsen en hopen dat er dan niet op gereageerd word.
Ivm met die rechtzaak, de heersende politieke macht heeft eerst zoveel mogelijk de wet aangepast om dan het VB met succes te kunnen veroordelen, het Vlaams belang is dan opgericht, 70 punten plan afgevoerd (waarin trouwens nergens gewag werd gemaakt over uitroeien van mensen).
En nog mag je op een forum een ruwe leugen verspreiden, die gelezen word door zelfs jonge tieners, nog zo een aantal leugens en je kan er prat op gaan dat je zo mensen beïnvloed die haat zullen kweken met de gekende gevolgen zoals in Nederland als resultaat. Pim werd afgekraakt, verketterd en ook besmeurd door leugens, tot die fatale meidag, en de heersende politieke macht was duidelijk opgelucht.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Rustig nou maar Bollebekboerke. Bob heeft drie bladzijden terug deze opmerking gemaakt, in de hitte van het debat. Hij heeft zijn uitspraak al teruggenomen, en veel gerelativeerd. Kom nu maar van die kast af, dan kunnen we weer op gewone toon verder. Dit is zinloos.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

normaal toch! Ik ben jaren lid geweest van het VB, omdat ik nooit naar metings ging of militanten werk deed, voelde ik me als lid, te weinig actief. Ik ben zelfstandig en door dit soort leugens word iedere VB-er scheef bekeken, dus kapte ik met lidmaatschap.
Bob beweerde dat de VB leden de zwarten willen uitroeien, schandalig gewoon. Nog nooit wenstte ik iemand dood, behalve zwaar crimineel gespuis.
En dit topic gaat er over dat velen nog niks geleerd hebben over zo'n gedrag.
Ge zou van minder op een kast kruipen.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

en ik heb heus geen paardebril op, ik gun andere partijen het licht in de ogen, (ik stem soms zelfs ook op CD-en V) laat democratie maar z'n gang gaan.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

bollebekboerke schreef:we willen bewijs voor uw uitspraak "Die partij streeft naar het uitroeien van alle zwarte mensen"
Makkelijk hoor, een zo'n zware leugen plaatsen en hopen dat er dan niet op gereageerd word.
Ivm met die rechtzaak, de heersende politieke macht heeft eerst zoveel mogelijk de wet aangepast om dan het VB met succes te kunnen veroordelen, het Vlaams belang is dan opgericht, 70 punten plan afgevoerd (waarin trouwens nergens gewag werd gemaakt over uitroeien van mensen).
En nog mag je op een forum een ruwe leugen verspreiden, die gelezen word door zelfs jonge tieners, nog zo een aantal leugens en je kan er prat op gaan dat je zo mensen beïnvloed die haat zullen kweken met de gekende gevolgen zoals in Nederland als resultaat. Pim werd afgekraakt, verketterd en ook besmeurd door leugens, tot die fatale meidag, en de heersende politieke macht was duidelijk opgelucht.
Ik heb me uitspraak toch teruggenomen? Wat wil je nu dan nog meer? Je kan wel blijven verkondigen dat er zoveel leugens over de VB zijn, maar één ding is zeker. Die partij is niet kosjer! Meerdere malen veroordeeld wegens racisme e.d. Dus ga nou niet het heilige boontje uithangen, want jij bent lid geweest van die achterlijke partij, meegedragen aan rassenhaat, discriminatie en het aanzetten tot haat! Dus ga je eerst je eigen zonden maar overdenken voordat je mij blijft aanvallen voor iets wat ik allang heb teruggenomen!!!!

779
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Voor zover ik weet heeft zelfs het Vlaams Blok, de voorganger van Vlaams belang, nooit opgeroepen tot het vermoorden of uitroeien van welke bevolkingsgroep dan ook. Daarin heeft Bollebekboerke dus gelijk. In elke partij zitten figuren die op persoonlijke titel veel verder gaande uitspraken doen. Ik zou me kunnen voorstellen dat er vanuit het Blok incidenteel wel eens ernstig racistische uitspraken zijn gedaan. Misschien doelt Bob daarop. Maar ik heb zelfs het Blok nooit op racisme kunnen betrappen. "Eigen volk eerst" is toch niet racistisch? Ik zou het vertalen met "eigen volk ook". Want dát was het probleem in Vlaanderen in de jaren 1990. Ik kan me heel goed voorstellen dat Bollbekboerke achter deze leuzen kon en kan staan.
Maar hij zal zich met mij wel distanciëren van verder gaande uitspraken die door anderhalve idioot zijn geuit. Althans, dat heb ik begrepen.
Kunnen we zo deze discussie afronden?
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Ik heb nog het recht om m'n besmeurde naam te zuiveren (schijnheilig, schuldig aan rassenhaat,...) maar als Bob zo graag over rechtszaken praat..... dan vind ik z'n laatste post laster en eerroof. want uit z'n laatste post lees je zo dat hij me beschuldigd van rassenhaat, discriminatie en aanzetten tot haat. En dit omdat ik me kan terug vinden in de standpunten die ik eerder aangaf? Ik vergat er nog 1tje, nml. onafhankelijkheid van Vlaanderen.
Dus al die politieke thema's maken van het VB een achterlijke partij???
Bob heeft duidelijk een klok horen luiden, maar dat hij zich maar eens afvraagt waar de klepel hangt, hij beschuldigd me van "zonden" en schijnheiligheid!
Waarom? Hij doet maar uitspraken zonder erbij na te denken, moet ze dan later terugnemen (lijkt niet echt doordacht zo'n uitspraken), dan laat hij dus uitschijnen alsof ik als lid en kiezer schuldig ben aan rassenhaat, discriminatie,... . Dat hij er zich dan maar een beetje in verdiept voordat hij me aan de schandpaal nagelt. NIET de partijleden zijn veroordeeld, WEL de 3 vzw's waaruit het Vlaams Blok bestond. Natuurlijk vind ik die veroordeling een politiek gestuurde klucht.
Daar gaat precies dit topic over, halve waarheden en leugens, die massaal gehanteerd worden om een politiek tegenstander (die zegt wat velen denken) te demoniseren.
Heilig boontje? Misschien wel ja, want m'n enige aanraking met het de wet is een parkeerboete in 1994...........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

bollebekboerke schreef:Ik heb nog het recht om m'n besmeurde naam te zuiveren .....
OK. Ik zal je dat recht niet betwisten of willen ontnemen. Maar het lijkt me nuttig om erover te denken hoe je nu verder wilt. Dit is geen rechtbank, en er zijn geen rechters hier. Ik heb zelf niet het idee dat je naam "besmeurd"is. En we moeten hier verder kunnen discussiëren. Denk er even over na hoe je deze discussie verder wilt voeren op een manier die iets oplost. Daar kan ik je niet verder bij helpen helaas.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

779 schreef: Meerdere malen veroordeeld wegens racisme e.d. Dus ga nou niet het heilige boontje uithangen, want jij bent lid geweest van die achterlijke partij, meegedragen aan rassenhaat, discriminatie en het aanzetten tot haat! Dus ga je eerst je eigen zonden maar overdenken voordat je mij blijft aanvallen voor iets wat ik allang heb teruggenomen!!!!

779
En daar gaan we weer. :roll:
Jij veroordeelt nu ieder lid van VB, zonder enige verdere info over bollebekboerke maak jij hem meteen schuldig aan rassenhaat etc.
Dus wat ik me afvraag, wie discrimineert hier nu? :P
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie