Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Auke J. schreef:Lekker respectvol voor hun opa of vader... laat het dan in een musea plaatsen of houd het in ere door het niet te verkopen... Kan het hen dan niets schelen?
Ik zie het anders... In de collectie van een verzamelaar is het in handen van een liefhebber die de geschiedenis en het verhaal achter een item levend houd. Velen van ons laten hun collectie ook hier op het Forum openbaar zien en delen hun kennis en aanwinsten met anderen. Dat vind ik beter dan dat een item op een stoffig zoldertje in de VS ligt weg te rotten bij mensen die een item niet op waarde weten te schatten en zonder dat het verhaal achter het item doorverteld word... Ik vind juist dat de nabestaanden het item in ere houden door het aan een verzamelaar te verkopen...
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

"from private COLLECTION"

Betekent dus dat deze man/vrouw zelf ook "verzameld" (heeft). Mischien heeft hij/zij deze foto eens op een site van hem/haarzelf, vriend o.i.d gezet, en is deze later door meer mensen gebruikt?

Mvg, Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Ik heb ook zo al een advertentie op ebay gezien over een WII voor 300 euro, stond een tekst van 2 pagina's in en ergens midden in stond dat het om een plaatje van een WII ging.

:lol:

En die gasten maar bieden.....


Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Wat is de link naar die site?

Mvg
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Foto

Bericht door asjemenou »

Auke schreef:100% Authentic Original PHOTO SOVIET RUSSIAN SOLDIERS WITH MEDALS. FROM PRIVATE COLLECTION.

Authentic, from private collection, tuurlijk. Waarom staat deze bekende foto dan al op tientallen websites? :|

Afbeelding
Moeilijk te zeggen Auke of dat dit bedrog is of niet. Je behoeft zo'n foto maar slechts één keer op Internet te zetten en voor dat je het weet wordt de foto vele malen gedownload en gaat ie een eigen leven leiden.
Toch heb ik wel het idee dat de foto zoals getoond origineel is. Uiteraard kunnen er meerdere afdrukken van bestaan of kan het zelfs een verspreide propaganda foto zijn.
Op zich is deze foto lastig na te maken. Zie je de gekartelde randjes aan de foto. Deze gekartelde randjes aan de foto zijn met een ouderwetse fotosnijder gemaakt. Ik ben zelf jaren op zoek geweest naar zo'n antieke fotosnijder maar die vindt je eenvoudig weg niet meer. Ik wilde destijds ook van dit soort ouderwetse foto's maken maar heb nooit zo'n antieke fotosnijder kunnen vinden. Daarom denk ik toch wel dat het een oude foto is.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Wouter schreef:www.ebay.com ?
Nee naar die advertentie
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Zo he gloeiende gloeiende. :shock:
Die gast is leip.
140 euro voor een wing? :shock:
DIE NOG NIET EENS GOED IS OOK. :x

Voor een voided crown misschien wel.
Maar niet voor deze.
Voided crown houd in dat het kroontje open is ipv dicht.

Oorlogse capbadges hadden geen slider maar 2 oogjes.

Deze mooi laten liggen.
Waarde van deze is ongeveer 20 euro.
Verhaaltje van Arnhem kan iedereen verzinnen.
Er is ondertussen al meer spul gevonden in Arnhem en omstreken om OMG een maal of 5 over te doen met elke keer nieuw spul.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Parawing

Bericht door asjemenou »

Haplo schreef:Zo he gloeiende gloeiende. :shock:
Die gast is leip.
140 euro voor een wing? :shock:
DIE NOG NIET EENS GOED IS OOK. :x

Voor een voided crown misschien wel.
Maar niet voor deze.
Voided crown houd in dat het kroontje open is ipv dicht.

Oorlogse capbadges hadden geen slider maar 2 oogjes.

Deze mooi laten liggen.
Waarde van deze is ongeveer 20 euro.
Verhaaltje van Arnhem kan iedereen verzinnen.
Er is ondertussen al meer spul gevonden in Arnhem en omstreken om OMG een maal of 5 over te doen met elke keer nieuw spul.
Tja, het is maar net op hoe je het bekijkt. Zelf denk ik dat een mogelijke bieder/koper op/van deze parawing nog lijper is dan de verkoper zelf. De verkoper klapt tenslotte in z'n handen als het 'm lukt om de wing voor zo'n prijs te verkopen. Een leuk verhaaltje daar schijnen toch steeds weer veel mensen in te trappen. Het zou niet mijn manier van verkopen zijn maar het kan niet genoeg gezegd worden, weet waarop je biedt!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Dat weet ik wel zeker Asjemenou.
Een eventuele bieder is zeker een stukje leiper.
Dit soort dingen bewijst het nut van goed referentie materiaal maar weer eens.
En een gouden regel,
Bij twijfel, laten liggen.
Kan je naderhand een hoop geld besparen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Wat kost een echte dan ?
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Al gauw een 80 euro minder denk ik.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Auke schreef:
Auke J. schreef:Lekker respectvol voor hun opa of vader... laat het dan in een musea plaatsen of houd het in ere door het niet te verkopen... Kan het hen dan niets schelen?
Ik zie het anders... In de collectie van een verzamelaar is het in handen van een liefhebber die de geschiedenis en het verhaal achter een item levend houd. Velen van ons laten hun collectie ook hier op het Forum openbaar zien en delen hun kennis en aanwinsten met anderen. Dat vind ik beter dan dat een item op een stoffig zoldertje in de VS ligt weg te rotten bij mensen die een item niet op waarde weten te schatten en zonder dat het verhaal achter het item doorverteld word... Ik vind juist dat de nabestaanden het item in ere houden door het aan een verzamelaar te verkopen...
Ik bedoelde ook dat ze het in een Museum zouden moeten laten zetten, of het in een vitrine in hun huiskamer als eerbetoon aan hun verloren vader of opa, maar het aan een wildvreemde verkopen vind ik zelf gewoon een beetje... Dan raak je het object kwijt en zie je het misschien nooit meer terug. Het op een zolder laten wegroesten is inderdaad het domste wat je ermee kunt doen, daar heb je een punt!
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Plaats reactie