Neonazi's actief in Frankrijk en Canada

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Neonazi's actief in Frankrijk en Canada

Bericht door Roel R. »

Neonazi's actief in Frankrijk en Canada

VALENCIENNES - De synagoge in de Franse plaats Valenciennes is beklad met neonazistische slogans en een hakenkruis, zo berichtten Franse media dinsdag.
Afgelopen vrijdag schrok Frankrijk nog op van de bekladding van 127 graven op een joodse begraafplaats in de Elzas. De Frans-Canadese politie deelde maandag mee dat in Montreal neonazi's antisemitische leuzen hebben aangebracht op een joodse begraafplaats in de Canadese stad.
Beesten, meer kan ik er niet van maken!
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Beesten is nog een te goede benaming voor ze :x
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Vergeet niet: Er zijn ook niet-neonazies die niet-joodse graven vernielen. Dat zijn evengrote beesten.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Oppakken en in de gevangenis gooien voor een aantal jaartjes,dan zullen ze wel van gedachte wisselen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Echt absurd, hoe ver mensen kunnen gaan.. heel jammer..

En zowiezo, als ik me in hun in zou moeten leven (ik leef me graag in in anderen) begrijp ik niet waarom ze die graven gaan vernielen.. met die joden hebben ze toch al niks meer mee te maken..?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ongelofelijk dat er nog van die gasten rondlopen, ik zag ze ook in Wageningen bij het defile, gelukkig dat iemand me toen tegen hield...
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

ironmarc schreef:ongelofelijk dat er nog van die gasten rondlopen, ik zag ze ook in Wageningen bij het defile, gelukkig dat iemand me toen tegen hield...
Deed de politie daar dan niks aan ofwat?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

heb niet gezien dat er wat aan gedaan werd nee maar heb op dat moment ook geen politie daar in de buurt gezien.
Dat die gasten zich durven te vertonen!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

De politie kan er in feite niks tegen doen als ze daar zijn want dat is ieders goed recht. Zolang ze geen overtreding begaan staat de politie machteloos. Als jij ze had aangevallen was jij in de bak beland en hadden zij vrolijk door mogen lopen omdat jij hun aanviel.
Ik ben het wel met je eens dat het tamelijk brutaal is dat ze zich daar durven vertonen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie