Collectie van Erik (UPDATE pagina 7)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Eindelijk mijn 43 dated BD binnen. :D Was maar 55 euro. Waar ik wel van schrok, volgens de verkoper was dit een zeer klein maatje. Maar in de Jacket staat zowaar Size 24. En dat is volgens mij heel groot


Afbeelding

Afbeelding

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

18 is al erg groot..... :shock:


Maar, mooie aanwinst!! :)
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Wacht maar tot morgen de emblemen erop zitten en ik mijn nieuwe gasmasker (duits) gekregen heb :D
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Mooie aanwinsten Erik!! :wink:
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Afbeelding

Wat embleempjes van de beurs in antwerpen, de baret, 4th div patch en canada Tab had ik al.

Pools Embleem was 4 euro, wat kost zoiets nu tegenwoordig?

lincoln And welland badge 10.

Afbeelding

Nog een mooie 37 mm koker voor mn huls voor 5 euro.


Afbeelding
Ik kreeg vandaag ook nog voor niks een mooie gasmaskerbus. Eentje uit 39 en kompleet. Er zat wel een Riempje bij maar de gascape was foetsie. De riemen hebben nog steeds de leren verstevigingen aan de uiteinden aan de bus. Verder nog een Riempje van een eetketel en een poetsdoek onderin. Na het krijgen van deze bus ben ik wel weer even zoet :lol: .
Afbeelding


mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Robbert M
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jan 2006, 14:58
Locatie: Meppel

Bericht door Robbert M »

Netjes Erik ja die Poolse dingen waren niet duur.
Mobilisatie 1939
Gebruikersavatar
Robbert M
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jan 2006, 14:58
Locatie: Meppel

Bericht door Robbert M »

Denk dat ze wel wat Meer kosten dan 4 euro.
Mobilisatie 1939
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mooi aanwinsten Erik! :yes:

Heb je die gasmaskerbus met masker en ander toebehoren gratis gekregen? Zou voor tegenwoordig een redelijk unieke gift zijn, je hoort niet meer vaak dat mensen zulke complete setjes kado krijgen.
En welk kanon en/of voertuig schoot nou die US 37mm. rounds af? Een vriend van mij heeft er ook een thuis staan maar weet niet precies welk kanon/voertuig die dingen nu afvuurde. Heeft een Greyhound niet een 37mm. kanon?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Poolse adelaar

Bericht door asjemenou »

Waffenambt schreef:Afbeelding

Pools Embleem was 4 euro, wat kost zoiets nu tegenwoordig?
Leuke aanwinsten Erik maar moet die Poolse adelaar een WOII uitgave zijn? Zover ik weet is dit geen WOII uitgave maar het lijkt mij eerder een slechte kopie. Spijtig om te zeggen maar de adelaars van de Vrije Poolse strijdkrachten (Groot Brittannië) én van het Poolse Volksleger (Sovjet Unie) zagen er namelijk toch iets anders uit. In de naoorlogse communistische periode van Polen had de "witte adelaar" (Orzeł Baiły) sowieso geen kroontje op de kop dus uit deze periode stamt jouw adelaar dus ook niet. Na 1990 is men in Polen weer de vooroorlogse gekroonde adelaar gaan voeren maar ook deze ziet er anders uit dan jouw adelaar.
Zoals reeds gezegd heb ik het vermoeden dat dit een slechte kopie is van het embleem van de 1e Poolse pantserdivisie. Een waarde aan een orgineel WOII Pools baret embleem durf ik niet te geven maar deze zal zéker hoger liggen dan 4 Euro.
Zelf heb ik ooit uit de nalatenschap van een Poolse veteraan 2 Poolse adelaars gekregen. In de speurtocht naar de achtergrond van deze adelaars kwam ik er via een verzamelaar in Amerika achter dat ze vrij zeldzaam zijn. De verzamelaar, zelf van Poolse afkomst, wilde ze maar al te graag van mij kopen.
Terugkomend op de Vrije Poolse strijdkrachten in Groot Brittannië, dit was een strijdmacht van ongeveer 16.000 man, parachutistenbrigade en pantserdivisie tezamen. Op zich een redelijk leger maar er is wat emblemen aangaat niet veel van over gebleven.
Kan je een betere foto plaatsen van de Poolse adelaar? Van zowel de voor- als de achterkant.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

SiNiStEr schreef:Mooi aanwinsten Erik! :yes:

Heb je die gasmaskerbus met masker en ander toebehoren gratis gekregen? Zou voor tegenwoordig een redelijk unieke gift zijn, je hoort niet meer vaak dat mensen zulke complete setjes kado krijgen.
En welk kanon en/of voertuig schoot nou die US 37mm. rounds af? Een vriend van mij heeft er ook een thuis staan maar weet niet precies welk kanon/voertuig die dingen nu afvuurde. Heeft een Greyhound niet een 37mm. kanon?
Idd gratis gekregen.

Het 37 mm kaliber zat in de stuart tank en in het kleine amerikaanse AT gun. De precieze benaming hiervoor heb ik niet :( .

@ Asjemenou De foto's komen er zo aan w8 even een kwartiertje :wink: .

mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Ik heb net even de adelaar goed bekeken en ik zie er witte verf resten op zitten. Dit is echter nog een klein beetje.

Afbeelding

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

BD is af!


Heb een Ribbon bar aangeschaft vandaag van links naar rechts ( 2 helften) Voluntary service medal en 39-45 Medal.

Alles origineel behalve het garen.

Enjoy!



Afbeelding

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Zeer nette BD matey!
Maar dat had ik je al gemeld ;)

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Jammer van de garen. Misschien een originele housewife aanschaffen om het met originele garen vast te naaien ? Voor de rest , knappe BD !
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Wat een mazzel met dat gasmasker :) Leuke aanwinst, net zoals je andere aanwinsten!
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gesloten