duits porselein

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Waarom zitten jullie zo te twijfelen aan de prijs??
Hij is toch bij een erkende antiquair geweest, en dan zal de prijs echt wel rond die 350/500 Euro liggen.. :roll:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Justin schreef:Waarom zitten jullie zo te twijfelen aan de prijs??
Hij is toch bij een erkende antiquair geweest, en dan zal de prijs echt wel rond die 350/500 Euro liggen.. :roll:
Antiquair zijn ook niet altijd de experts op 't gebied van militaria :roll: , of ze zijn gewoon heel duur, want ik zie erg vaak in antiek winkels belachelijke prijzen voor militaria. :wink:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

350 tot 500 lijkt me nogal ver gezocht (lijkt me sterk). Antiquairs zien het als (zoals het woord al zegt) antiek. Je moet het zien als militaria wat iets heel anders is. Vraag eens een waarde op WAF anders...
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

pionier schreef:Antiquairs zien het als antiek. Je moet het zien als militariawat iets heel anders is
het gaat hier om een stuk van 66 jaar oud
militaria van die leeftijd = antiek

dus volgens U is militaria niets waard :shock: :shock:
ik denk dat er hier enkele moeten wakker worden.

ik krijg bijna wekelijks snotneuzen over de vloer die een willys jeepke willen kopen, omdat ze dat tof vinden
als je ze dan de prijs mededeeld, wordt je bijna uitgescholden
om nog maar te zwijgen als je spreekt over het verbruik van zo een tof jeepke.
als je denkt de dag van vandaag dat alles nog voor niets is zit je er serieus naast.
ik geef toe dat ik van porselein niets afweet zoals de meeste hier blijkbaar op het forum
ik heb het op verschillende militaria sites gezet om er de betekenis van te weten.
ik heb in die periode niets concreet ontvangen over het hoe en wat van dat embleem.
enkel schattenjagertjes die denken dat ik deze schotel voor niets zou weg doen.

die antiquair die blijkbaar wel wat afwist van porselein gaf mij deze waarde mee.
jullie kunnen discuseren zoveel dat je wil
hij is de enige die volgens mij er de juiste waarde kan/kon op plakken
dit in vergelijk met soortgelijk porselein uit die tijdsperiode

als ik nu nog de juiste achtergronden betekenis van het embleem kan achterhalen is mijn puzzel af
dus als iemand iets weet over het embleem met bewijsmateriaal, laat maar komen en zo leren we allemaal iets bij
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Antiek is 't pas als 't 100 jaar of ouder is, en vaak zelfs pas na 125-150 jaar. :) En ik heb echt geen interesse in die schotel nogmaals :? :wink:
het gaat hier om een stuk van 66 jaar oud
militaria van die leeftijd = antiek
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Kom op zeg.. Wat heeft een antiquair te maken met militaria... Hun beoordelen dingen op leeftijd, kwaliteit en aantal. Dat gaat bij militaria niet zo (daar gaat het misschien wel verder bij).
Neem maar eens een SS jasje zonder emblemen mee naar een antiquair. Wedden dat de meerderheid je aan staat te gapen omdat ze er niks vanaf weten. Dan krijgt bijv zon jasje een prijs van 500 euro.. 'omdat het antiek is' Verder kijken ze niet hoor (misschien achteraf wel). Ik heb zelf nog een tijdje bij een antiekhandel gewerkt, dus ik weet hun redenatie wel.
Nogmaals, mij lijkt die prijs te hoog (al zou het best eens kunnen), maar ik weet niet veel van porselein. Je zou het eens op WAF moeten zetten zoals eerder gezegd. Daar weten ze er wel iets van.

Oja, waar haal je vandaan dat militaria niks waard is... omdat het geen antiek is? Gaan stukken van duizenden euro's weg die gister zijn gemaakt.. niet alleen antiek heeft waarde...
IRON GONZO schreef: het gaat hier om een stuk van 66 jaar oud
militaria van die leeftijd = antiek

dus volgens U is militaria niets waard
ik denk dat er hier enkele moeten wakker worden.
Wat betreft wakker worden...Ik denk idd dat sommige ook wel eens door hun ogen mogen wrijven, en verder kijken dan hun neus lang is (en zeker niet alles geloven wat 1 persoon gezegd heeft). Je zegt wat die man je heeft verteld aan prijs. Wij trekken dat in twijfel.. en dan moeten we wakker worden...:S Als de opninie van een man afhangt, dan moet je dat zelf weten. Een waarde is makkelijk gezegd, of het klopt is een tweede.
(Oja, knap dat mensen een waarde kunnen geven als ze niet eens weten wat het is)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

hey IRON GONZO; ik ken iemand die Kriegsmarine verzamelt, en zelf in de marine zit, misschien kan hij dat ankerachtig symbool thuiswijzen?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

bollebekboerke schreef:hey IRON GONZO; ik ken iemand die Kriegsmarine verzamelt, en zelf in de marine zit, misschien kan hij dat ankerachtig symbool thuiswijzen?
ik zou dat heel vriendelijk vinden mocht je hem daarvan op de hoogte stellen.
ik ben al benieuwd naar zijn resultaat
alvast nen helen dikken en welgemeende dank U
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

ik stuurde hem al een mail ;)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

bollebekboerke schreef:ik stuurde hem al een mail ;)
als je van uit mijn buurt bent kunnen we eens ergens wat gaan drinken :wink:
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

ik woon vlakbij ;)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

bollebekboerke schreef:ik woon vlakbij ;)
ik heb uit mijn venster gekeken maar zag U niet zwaaien :? :lol:
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

zelden dat ik zo vlug antwoord kreeg, hij was kort van stof: "bord is van de marine, is het tekoop?"
M'n antwoord dat ik nu terug heb gestuurd is: "nee, niet tekoop, blijkbaar is dit bord zeldzaam, toch raar dat onderaan een luftwaffe stempel staat???? "
Het feit dat hij direct vroeg als het tekoop is, zegt al veel lijkt me...........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

dus meer info heeft hij niet gegeven :?

mischien dat het hem wel invalt dat er nog iets ontbreekt in zijn antwoordt 8) :shock:
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

ofwel wil hij geen extra info geven omdat hij dan als potentiele koper de prijs zelf de hoogte in drijft...............
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Plaats reactie