Airsoft wapen. Tot hoever legaal??

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
ehrhard
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2005, 22:10
Locatie: hoogerheide

Bericht door ehrhard »

een airsoftgun oftewel bb gin is haast niet onklaar te maken, het loopje dat er in zit is een dun alumiumpijpje en dan 2de hij lijkt veel op een echt wapen.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Bovendien stelt de wet trouwens dat het gaat over het onklaar maken van vuurwapens. Denk niet dat airsoft onder die noemer valt en dat het ook onder die manier van onklaar maken valt.
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

n2 schreef:Als je wilt schieten kun je het beste een luchtbuks kopen, deze mag je volgens mij wel gewoon legaal bezitten tot een aantal mm.
Voor de pop is dat alleen niet zo'n goed plan :lol:
een luchtbuks mag je altijd vanaf 18 jaar hebben.. ongeacht het kaliber of type (pompbuks, co2, knik etc.)
Ik heb er een met geluidsdemper en kijker 8)
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

dwayne schreef:
n2 schreef:Als je wilt schieten kun je het beste een luchtbuks kopen, deze mag je volgens mij wel gewoon legaal bezitten tot een aantal mm.
Voor de pop is dat alleen niet zo'n goed plan :lol:
een luchtbuks mag je altijd vanaf 18 jaar hebben.. ongeacht het kaliber of type (pompbuks, co2, knik etc.)
Ik heb er een met geluidsdemper en kijker 8)
Oppassen he , jij bent nog maar 15 ..
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Shifty schreef:
dwayne schreef:
n2 schreef:Als je wilt schieten kun je het beste een luchtbuks kopen, deze mag je volgens mij wel gewoon legaal bezitten tot een aantal mm.
Voor de pop is dat alleen niet zo'n goed plan :lol:
een luchtbuks mag je altijd vanaf 18 jaar hebben.. ongeacht het kaliber of type (pompbuks, co2, knik etc.)
Ik heb er een met geluidsdemper en kijker 8)
Oppassen he , jij bent nog maar 15 ..
pappie niet O-) :P
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

moet je er ook niet neerzetten van: IK heb er 1.
Mvg/Best regards, Sipke
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Hehe nee want dan is het straks ik HAD er 1 :wink:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

en geluidsdempers zijn volgens mij ook illegaal..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Weer die vuurwapendiscussie

Bericht door asjemenou »

Het blijft een terugkerende discussie op dit forum. Ik mag toch aannemen dat elk Nederlands lid van dit forum langzaam aan wel weet dat je (semi) automatische vuurwapens hetzij werkend dan wel gedéactiveerd niet zonder vergunning in Nederland mag bezitten. Ook de (zelfgemaakte) modellen van vuurwapens die sterk op het origineel lijken vallen hieronder. Je kunt er immers de schijn mee wekken dat het een werkend vuurwapen betreft. Dus een airsoft, luchtbuks of wat dan ook in de vorm van een MP-40 of een Kalasjnikov mag nu eenmaal niet. Heb je dit wel en je wordt op één of andere manier betrapt of je wordt aangegeven door je lieve buurvrouw dan ben je pineut. Naast een geldelijke boete krijg je ook nog eens een strafblad en kan je een eventuele wapenvergunning in de toekomst wel op je buik schrijven.
Een simpele luchtbuks mag je wel zonder vergunning bezitten maar zodra je op je eigen erf een vervelende kraai uit de boom schiet en dezelfde lieve buurvrouw maakt daar ook weer werk van dan ben je je luchtbuks wel kwijt. Je mag er dus ook niet zomaar mee op straat lopen.
Ik heb zelfs onlangs vernomen van een ambtenaar van bijzondere wetten dat zelfs klapperpistooltjes niet eens meer mogen. Ook al is ie fel oranje van kleur. Het leuke is dat niet eens alle politieagenten op straat hiervan op de hoogte zijn. Misschien moet je je als militariaverzamelaar maar meer in emblemen e.d. gaan verdiepen dan in vuurwapens.
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Re: Weer die vuurwapendiscussie

Bericht door dwayne »

asjemenou schreef: Ik heb zelfs onlangs vernomen van een ambtenaar van bijzondere wetten dat zelfs klapperpistooltjes niet eens meer mogen. Ook al is ie fel oranje van kleur.
:shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

sobel schreef:en geluidsdempers zijn volgens mij ook illegaal..
niet op luchtbuksen, ze worden tegenwoordig zo verkocht.
Had het ook nog niet eerder gezien, totdat er iemand op de schietclub mee kwam aanzetten.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

A oke, weer wat geleerd :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Weer die vuurwapendiscussie

Bericht door asjemenou »

dwayne schreef:
asjemenou schreef: Ik heb zelfs onlangs vernomen van een ambtenaar van bijzondere wetten dat zelfs klapperpistooltjes niet eens meer mogen. Ook al is ie fel oranje van kleur.
:shock: :shock: :shock: :shock:
Daar kijk je op hè. En toch is het zo. Ik had er onlangs een discussie over met een familielid die notabene bij de politie werkt. Deze was niet eens op de hoogte van het verbod van klapperpistooltjes. Waarschijnlijk is hij dus niet de enige. Ik denk dat menig politieagent het niet als iets wat verboden is ervaart wanneer hij een kind van 10 jaar met een klapperpistooltje op straat ziet lopen.
Een maand of 3 geleden ben ik naar de landelijke politiedag in de Veemarkthallen in Utrecht geweest. Hier was ook een stand van bijzondere wetten-wapens en munitie aanwezig. Ik heb toen een praatje aangeknoopt met de betreffende ambtenaar in deze stand. Deze vertelde mij dus wat wél en wat niet mag op het gebied van (vuur)wapens in Nederland zonder vergunning. Het verhaal van de (semi) automatische vuurwapens, katapulten, scherpe munitie en noem maar op dat was mij wel bekend maar het verbod op de fel oranje klapperpistooltjes dat was nieuw voor mij. Men redeneert heel simpel, een fel oranje gekleurd klapperpistooltje kan je zwart oververven. Komt bij dat er tegenwoordig veel klein kaliber vuurwapens bestaan waaraan je nauwelijks nog kan zien dat het vuurwapens zijn. In de vitrine van deze stand van bijzondere wetten-wapens en munitie had men vuurwapens liggen in de vorm van alledaagse gebruiksvoorwerpen zoals een pen, een mobiele telefoon en zelfs in de vorm van een oranje gekleurd speelgoedpistool! Het klinkt heel bizar maar blijkbaar bestaan dit soort vuurwapens dus. Vandaar het verbod op de klapperpistooltjes.
In de afgelopen Sinterklaastijd moest ik een aantal malen in speelgoedwinkels wezen. Ik heb er toen eens op gelet. Inderdaad, ik zag daar dus geen klapperpistooltjes meer in de schappen liggen.
De ambtenaar van bijzondere wetten had mij ook een folder meegegeven waar dit soort zaken allemaal in beschreven stond. Helaas heb ik de folder al weggegooid anders had ik ‘m gescand en vervolgens op deze topic geplaatst. Misschien dwaal ik wat af want het gaat hier tenslotte in deze topic om airsoftguns.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Wat is eigenlijk het verschil tussen een luchtbuks en een airsoft wapen?
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Een airsoft wapen schiet plastic balletjes.
En het is in bijna alle wapenmodellen te krijgen.
Van gewone revolvers tot automaten en snipers aan toe.
Hier staan wel enkele plaatjes van de wapens.
http://search.live.com/images/results.a ... &FORM=BIRE
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie