Het moet niet gekker worden

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Het moet niet gekker worden

Bericht door Harmpeter »

De politie van tegenwoordig, heeft ook totaal geen verstand van zaken!
Het is gewoon lachwekkend.. Ik heb 1 week terug via marktplaats een oude percussie voorlader gekocht, een erg oud enkelloops jachtgeweer..
Gezien blauw tegenwoordig ook meekijkt via marktplaats, kunnen ze soms illegale wapens opsporen en in beslag nemen, een vrij goede zaak.. Onklaar gemaakte grendelgeweren zijn nog gewoon bruikbaar.. Maar dit slaat egt alles. Blijkbaar hebben ze deze voorlader via marktplaats gezien en zijn tot de conclusie gekomen dat dit een erg gevaarlijk moet wapen zijn. Ze zijn bij de verkoper langs geweest en hebben dit geweer in beslag genomen.. Iedereen weet dat zwartkruitwapens gewoon vrij zijn, en vooral de politie zou dit moeten weten. Vooral het feit dat je bij dit geweer, het kruit er voor in moet doen, en moet aanstampen met de pompstok, kan echt iedereen direct zien, dat het hier om een zwartkruitwapen gaat.. Behalve de politie dus, ik had verwacht dat ze hier wel verstand van deze zaken zouden hebben. Ik vind dit zo'n grappig verhaal, dat ik dit even met jullie wou delen
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Tja, wat moet je er van zeggen.
Een goede maat van mij werkt bij de politie.
En ook hij heeft het er wel eens over dat de meeste agenten na een poosje lang niet alles meer weten.
Dit geeft wel weer dat de wapen wet ook voor agenten een moeilijk item is waar men soms niet alles van af weet.
Ik heb persoonlijk het idee dat menig verzamelaar er meer van af weet dan de heren en dames in het blauw.
Mvg/Best regards, Sipke
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

Ja dat idee heb ik ook, maar in principe zou een agent net zo veel moeten weten. Mijn vader heeft een jachtgeweer, en 2 keer in het jaar krijgen we dan controle thuis. Vorige keer kwamen twee dames van de politie langs.. Mijn vader moest hun uitleggen hoe het geweer open moest, waar de nummers stonden, en hoe die nummers correspondeerden met de cijfers op de jachtakte en zijn vergunning.. En daarna wouden ze mijn vader nog even vertellen dat het allemaal niet klopte, omdat het jachtveldnummer (wat niets te maken heeft met het geweer) niet op het geweer stond :?
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

_/-\o- :W
Laat ik nou precies weten hoe dit in zij werk ging.
Soortgelijke dingen ook al eens bij mijn pa gehad.
Ook in het bezit van jachtakte en alles wat er bij hoort.
Een jong broekie beweerde ook dat er van alles niet klopte.
Moet je dus niet bij mijn pa zijn.
Die gast begon gewoon kwaad te worden op den duur en die oudere agent maar lachen.
:lol:
Mvg/Best regards, Sipke
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Is het niet zo dat gewoon verhandelen van die dingen via het internet strafbaar is???

779
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Waarom?
Hes van zweeden heeft ze ook op internet staan.
Start een mail wisseling en hij word verhandeld via internet.
Bekijk eens een site van een jacht winkel.
Wapens en patronen staan gewoon op de site.
Is ook een vorm van handel via internet.

Het is gewoon zo dat je die dingen (waar Harmpeter het over heeft) vrij voorhanden mag hebben en vrij mag verhandelen.
Dus ook via internet.

Dat de regelementen op marktplaats zo zijn om dat ze dat spul daar niet willen zien is een 2e.
Maar dat even terzijde.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Het moet niet gekker worden

Bericht door racefiets »

Harmpeter schreef:De politie van tegenwoordig, heeft ook totaal geen verstand van zaken!
Het is gewoon lachwekkend.. Ik heb 1 week terug via marktplaats een oude percussie voorlader gekocht, een erg oud enkelloops jachtgeweer..
Gezien blauw tegenwoordig ook meekijkt via marktplaats, kunnen ze soms illegale wapens opsporen en in beslag nemen, een vrij goede zaak.. Onklaar gemaakte grendelgeweren zijn nog gewoon bruikbaar.. Maar dit slaat egt alles. Blijkbaar hebben ze deze voorlader via marktplaats gezien en zijn tot de conclusie gekomen dat dit een erg gevaarlijk moet wapen zijn. Ze zijn bij de verkoper langs geweest en hebben dit geweer in beslag genomen..
Als het goed is zal er proces verbaal opgesteld worden. Het enige wat de verkoper niet moet doen is een papier tekenen waarbij hij afstand doet van het wapen. Dit probeert het blauw meestal namenlijk. Op het moment dat je afstand doet is het je eigendom niet meer en kan je laten niets meer doen om het wapen terug te krijgen.

Hij moet gewoon protest aanteken en zeggen dat het wapen is vrijgesteld volgens de wet en vragen om welke reden het wapen in beslag genomen is. (hoop dat het geen replica is) Laat de politie maar bewijzen dat het een verboden wapen is. (schriftelijk)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Het moet niet gekker worden

Bericht door SiNiStEr »

Harmpeter schreef:Ik vind dit zo'n grappig verhaal, dat ik dit even met jullie wou delen
Nu is het nog lachwekkend, totdat het jezelf overkomt dan lach je wel anders. Dan kun je, je alleen maar kapot ergeren en enorm kwaadmaken over dit soort onwetendheid bij de mensen die de wapenwet tot in de kleinste details juist uit hun hoofd horen te kennen... :frownno: :mad:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

Ja ik zit er nu zelf ook mee, want ik heb het geweer al betaald. Kan het niet helpen maar ik kan er gewoon om lachen zulke dingen, ik zie overal wel de humor van in.. Er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Ga er gewoon van uit dat de verkoper hem terug krijgt, zodat het geweer alsnog bij mij beland
bennie
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jan 2006, 00:06

Bericht door bennie »

Als een agent willens en wetens aan een dergelijke zaak begint dient hij zich eerst goed voor te bereiden en zich in te lezen in de wet, anders moet hij dat overlaten aan collega,s van Bijzondere Wetten.
Die behoren wel kennis van zaken te hebben, al is het nivo daar ook vaak twijfelachtig.
De gemiddelde bromsnor heeft weinig verstand van de Wet Wapens en Munitie of van de CWM. Dat is beslist geen schande maar vel dan ook niet te snel een oordeel over zaken.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Aanvulling

Bericht door asjemenou »

Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

bennie schreef:Als een agent willens en wetens aan een dergelijke zaak begint dient hij zich eerst goed voor te bereiden en zich in te lezen in de wet, anders moet hij dat overlaten aan collega,s van Bijzondere Wetten.
Die behoren wel kennis van zaken te hebben, al is het nivo daar ook vaak twijfelachtig.
De gemiddelde bromsnor heeft weinig verstand van de Wet Wapens en Munitie of van de CWM. Dat is beslist geen schande maar vel dan ook niet te snel een oordeel over zaken.
Heel simpel. Bij twijfel wordt het in beslag genomen en op het bureau uitgezocht. Maar als jij het wapen gekocht hebt kan jij toch gaan informeren bij de desbetreffende diender hoe het met de zaak staat. Er op wijzen dat het wapen conform de wet onklaar is gemaakt en dat je het wapen graag terug wilt.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ga er maar vanuit dat het wapen nooit meer terug komt. Ik heb al diverse verhalen gehoord over onterechte inbeslagnames. Het is niet meer terug te vinden, of het is al vernietigd zeggen ze. Of je er toch maar even afstand van wil doen. :x
CAN DO
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ik spreek uit eigen ervaring alles wat die kraaien in de handen krijgen komt met moeite weer vrij hoor :oops:
Overigens wel dom dat ze tegenwoordig zoveel buiten de wet om doen :cry:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Zou je geen rechtzaak kunnen beginnen hiermee, het is gewoon diefstal :mad:
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Plaats reactie