Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

SiNiStEr schreef:De ventilatiegaatjes voorin het leerwerk, deze zitten niet in het lederwerk van oorlogse binnenwerken. :)
Verder is het binnenwerk verstelbaar ( wat in wo2 niet zo was) en zit het leerwerk niet aan elkaar vastgenaaid aan de 2 uiteinden. Ook zitten er negen flappen imv. de 8 flappen die meestal voorkwamen. Ik geloof dat er wel originele binnenwerken met 9 flappen waren, maar voor zeer grote maten. Deze hadden echter geen ventilatiegaatjes noch waren ze verstelbaar. Jammer van de originele pot...

Waffenambt; hoe weet je dat het een kriegsmarine helm is?
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

De adelaar is geel, maar ik betwijfel hier of de lak en de decal ook wel origineel is..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Auke J. schreef:
SiNiStEr schreef:De ventilatiegaatjes voorin het leerwerk, deze zitten niet in het lederwerk van oorlogse binnenwerken. :)
Waffenambt; hoe weet je dat het een kriegsmarine helm is?
Dat kun je aan de adelaar zien zegmaar een gouden Heer adelaar.

mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Ja maar bij zo een helm kun je niet zien of de decals origineel zijn, als de kinriem en het binnenwerk al nep zijn... Maar als ze origineel zijn zou het idd. een kriegsmarinehelm zijn.
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Waffenambt schreef:
Auke J. schreef:
SiNiStEr schreef:De ventilatiegaatjes voorin het leerwerk, deze zitten niet in het lederwerk van oorlogse binnenwerken. :)
Waffenambt; hoe weet je dat het een kriegsmarine helm is?
Dat kun je aan de adelaar zien zegmaar een gouden Heer adelaar.

mvg Erik
Ooit gehoord dat witte decals verkleuren en het net goud lijkt. Zeker op foto's... :|
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Nouja, het zou wel kloppen met het verhaal dat hij hem van de todt bunker heeft :lol:
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik vind hem niet op marktplaats dus... Link erbij zou ook wel fijn zijn buiten een print screen.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

wat een troep
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Welke wet?!

Bericht door asjemenou »

pionier schreef:
asjemenou schreef:
pionier schreef:Kan toch ook volgens de wet onklaar zijn gemaakt. Staat niet bij welke wet.
Als hij onklaar is gemaakt volgens de wet dan kan dat maar voor één bepaalde wet zijn, de vuurwapenwet. Wat voor wetten zouden dan nog meer van toepassing moeten zijn op zoiets?
Zoals reeds eerder gezegd, ik wil de verkoper niet meteen publiekelijk aan de schandpaal nagelen want misschien heeft hij wel een vergunning voor dit soort wapens en wil hij hem alleen maar doorverkopen aan iemand dié hier ook een vergunning voor heeft. Alleen, met deze advertentie geeft hij je niet die indruk. Als je gemachtigd bent om dit te bezitten en te verkopen waarom vermeld je dan alleen je e-mailadres? Waarom niet ook nog je telefoonnummer? Waarom vermeld je dan ook nog eens niet dat je 'm alleen verkoopt aan mensen met een vergunning voor zoiets? Als je een legale verkoop doet dan heb je van oom agent, die ook op Marktplaats zit, toch niets te vrezen?
Trouwens, is het sowieso niet beter om zoiets via een erkende wapenhandelaar, via een advertentie op een speciaal daarvoor bestemde website o.i.d. te verkopen? En niet via Marktplaats.
Zoals je zegt... De vuurwapenwet..

Alleen is deze niet hetzelfde in elk land. Kan net zo goed belgisch onklaar zijn.
Kan zijn, alleen de verkoper verkoopt 'm vanuit Nederland (ik heb z'n naam en woonplaats weggewerkt in de advertentie). Dus of dat de verkoper een Belg, een Chinees of een Canadees is, als je zoiets verkoopt vanuit Nederland dan heb je je aan de Nederlandse wetgeving te houden.
Wel opmerkelijk trouwens dat de advertentie al een paar dagen op Marktplaats staat. Meestal zijn ze er als de kippen bij om zo'n advertentie te verwijderen. Zeker wanneer het wapens of munitie betreft.
Gebruikersavatar
axis1940
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:09
Locatie: Deventer

Bericht door axis1940 »

FF over wapens.
Ik kan me herinneren dat ALLE beweegbare delen vastgelast moeten zijn. De loop DICHT. En dat een MP40 met beweegbare ingeklapte kolf strafbaar is maar met uitgeklapte vastgelaste kolf legaal is.
Onder de 50cm vallen ze onder vuistvuurwapens geloof ik.
Ik verzamel bajonetten, Duitse koppelsloten & orden. Minelab Explorer S metaaldetector .
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

axis1940 schreef:FF over wapens.
Ik kan me herinneren dat ALLE beweegbare delen vastgelast moeten zijn. De loop DICHT. En dat een MP40 met beweegbare ingeklapte kolf strafbaar is maar met uitgeklapte vastgelaste kolf legaal is.
Onder de 50cm vallen ze onder vuistvuurwapens geloof ik.
In Nederland mag je alleen grendelgeweren onklaar gemaakt hebben..
als je een vergunning hebt wordt het al wat anders
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Afbeelding

Oh oh... de eerste replica plaat en verf op een helm :P Hij zegt het er wel bij, maar gaan ze straks ook met de Nederlandse helmen beginnen??
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Aha, perfect ideaal! mooi voor Nederlands Reenactment !
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

nee hé niet, ook al replica platen :roll: , zijn nog best te vinden voor een redelijke prijs.
Plaats reactie