duits porselein

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

IRON GONZO schreef:Ik denk dat de oplossing is gevonden
enkele minuten geleden deze mail gekregen
>After seeing the emblem on top I know where it is from and why it
>carries the Fl.U.V. but it need a little explanation. Perhaps you will
>know that the older Zeppelin technology was a paradoxon: it was a
>FLYING machine but per definition as 'Luftschiff' ("airship") belonged
>to the Navy and not to the airforce. Equally paradox was the German
>categorization of munitions - shells/cartridges were a job for the
>army, bombs (dropped ordnance) was a matter for the Airforce. Now, long
>before torpedoes were actually fired from u-boats, they were dropped
>from airplanes - and so the construction, manufacture and testing of torpedoes was done by an airforce subdivision.
>And that is exactly were that platter comes from, the "Versuchsanstalt
>für Marinemunition
"; I believe they were located in Bremerhaven and
>near Hamburg. You should try finding out more on that ...
ik denk dat dit intresant is en dat iedereen daar nog wat kan uit leren
allesinds iedereen bedankt tot nu toe die meegeholpen heeft om het raadsel te ontsluieren
nog steeds is alle info welkom en indien mogelijk met bewijsmateriaal
we hebben nu een piste om ons verder op te basseren
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Ik hoorde vandaag ene 2de kennis en beschreef hem de schaal, intresse toonde hij niet zoals m'n andere kennis maar hij bevestigde dat het hier hoogstwaarschijnlijk een schaal is van een speciale luftwaffe eenheid, stempel zeker niet achteraf aan gebracht, zeldzaam in ieder geval!
Die andere man die kriegsmarine verzamelt (en zelf in de marine zit) vroeg direct (zoals ik eerder al aangaf) als de schaal tekoop is......... zegt heel veel vind ik.
Waarom zou dit geen intressant voorwerp zijn?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

...
Laatst gewijzigd door Tex op 13 jan 2007, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

tis het mijne niet he, en welke prijs daar zou op kleven kan ik je niet zeggen, maar als een gerenomeerd kriegsmarine verzamelaar direct vraagt als het tekoop is en een ander er van overtuigd is dat het een zeldzaam stuk is, dan mag Iron gonzo er best tevreden mee zijn toch?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Carl4cv
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jan 2007, 10:00
Locatie: Deventer

Bericht door Carl4cv »

Persoonlijk vind ik het een zeer interessant stuk. Is iets wat je niet vaak tegenkomt. Juist erg leuk om uit te zoeken waar het nu vandaan komt.

Wat het waard zou zijn laat ik in het midden, dat zou ik ook niet weten. Waarschijnlijk, dat wat de gek er voor wil geven. En anderen kunnen daar zeker een mening over hebben, maar respecteer wederzijds die menig dan ook.

Zonder iemand nu voor de schenen te schoppen, want dat is zeker niet de bedoeling, Amerikaanse spullen hebben voor mij ook weinig waarde omdat dit niet mijn interesse heeft, maar daarom zeg ik nog niet dat het niets waard is. Dus heb een beetje respect voor elkaars meningen.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

...
Laatst gewijzigd door Tex op 13 jan 2007, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

@tex
ik heb eens naar al uw berichten gekeken die jij hier al op het forum hebt gepost
sorry dat ik het zeg, maar er zit niets bij dat van enige echte intresse of waarde blijkt in WOII
dus stop met het forum te bevuilen en domme comentaar te geven AUB
jij hebt uw mening nu al genoeg verkondigd
je hebt zelfs de moeite niet gedaan om mee te helpen zoeken achter bewijs van de geschiedenis, enkel commentaar leveren over de prijs doe je.
als je mijn website eens bekijkt zal je merken dat ik wel redelijk wat materiaal heb staan van WOII, waar jij alleen maar kan van dromen
http://users.telenet.be/militaire-oldtimers/index.htm

ik ben dus zeker prijs bewust
ik ga niet op markten gaan leuren met mijn materiaal
ik heb dagelijks klanten over de vloer omdat ze weten dat er bij mij veel koopjes te doen zijn.
zoals je ook merkt gaat mijn intresse vooral uit naar voertuigen.
dit gezegd zijnde

de kerel die mij de informatie heeft doorgegeven over de schotel is degene die zijn schotel aanbied op het internet.
hij heeft blijkbaar redelijk wat kennisen die mee hebben helpen zoeken achter de betekenis.
zie de engelstalige mails die ik door kreeg via hem
hij volgt dit forum ook en is ook verwonderd over het vele gezever hier op deze topic door sommige nietsnutten die denken de wereld te hebben veroverd
aan allen die serieus hebben en nog meewerken aan dit raadsel
jullie hebben van hem de welgemene groeten en hartelijke dank
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

IRON GONZO schreef: ik heb dagelijks klanten over de vloer omdat ze weten dat er bij mij veel koopjes te doen zijn.
Heb je US spul te koop?
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

LDO's antwoord was het eerste waaraan ik dacht toen ik op pagina een begon te lezen. Dit lijkt mij ook simpelweg de enige mogelijkheid.

Even een paar feitjes op een rij:

- De emblemen moeten er tegelijkertijd op zijn gezet vanwege het glazuren.
- Er staat een LW stempel onderop en een onbekende markering bovenop.
- Het anker van de onbekende markering is geen KM anker.
- De Luftwaffe had eenheden die torpedo's onder hun vliegtuigen hadden hangen en die daarmee op schepen jaagden(niks vreemds, de Jappen hadden dat ook, net als de Amerikanen en de Engelsen).
- Anker zal dus staan voor het opereren boven water of hetgeen waarop de eenheid jaagde(schepen dus), het navigatieinstument werd ook aan boord van vliegtuigen gebruikt en de torpedo was hun wapen tegen die schepen.

Conclussie: Tis een schotel van een onderdeel van de Luftwaffe dat zich bezig hield met het jagen op vijandelijke schepen en evt. het leggen van zeemijnen.
Dit onderdeel heeft zijn porselein, naast de standaard LW stepeling, ook laten voorzien van een onderdeels markering of persoonlijk bedachte markering.

Als die laatste de juiste is, dus dat het een persoonlijk bedachte markering is, dan kan het nog erg moeilijk worden om te achterhalen welk onderdeel dit porselein gebruikt heeft, anders moet er wat over te vinden zijn. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Bericht door IRON GONZO »

johan willaert schreef:
IRON GONZO schreef: ik heb dagelijks klanten over de vloer omdat ze weten dat er bij mij veel koopjes te doen zijn.
Heb je US spul te koop?
je hebt pb

@SiNiStEr

bedankt voor deze uitleg
het is zoals de man van de engelstalige email beschrijft

en zoals je zegt
Als die laatste de juiste is, dus dat het een persoonlijk bedachte markering is, dan kan het nog erg moeilijk worden om te achterhalen welk onderdeel dit porselein gebruikt heeft, anders moet er wat over te vinden zijn.
:wink:
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Tex schreef:Daar gaat het allemaal niet om. Jij komt met een "kriegsmarine" verzamelaar aanzetten die dit en dat zegt, maar verder geen uitleg wil geven omdat hij bang is dat hij de prijs opdrijft. De prijs waarvan? Meen dat het niet te koop was. Kortom, op het moment is jou "kennis" van geen waarde en kon je hem beter niet noemen.

Daarnaast heb ik het over het Luftwaffe bord, die met die vliegende adelaar, voor degene die het verschil niet weten. Dit bord is in geen 100 jaar 350-500 euro waard. Deze heb je voor 50 euro zeker wel.

het andere bord heb ik ook nog niet eerder gezien en daar doe ik geen uitspraak over. Al vraag ik me af of het ww2 is.
Wat een agressie in je tekst????
Nergens voor nodig toch?
Ik mailde die man de foto van die vreemde stempel en vroeg uitleg. Hij beantwoordde die mail enkel met de vraag als het bord tekoop was. Ik antwoordde terug : "nee, niet tekoop" over waarde doe ik dus geen uitspraak, dat het waarschijnlijk zeldzaam is, mag dan toch vermeld worden? Sommigen zullen hier mss 100€ of meer voor neerleggen, anderen mss maar 1 € (zoals m'n vrouw :) )
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Wat ik niet begrijp is waarom die verzamelaar geen uitspraak doet over die schaal.
Hij mailt alleen wel gelijkt terug met de vraag of het te koop is, en dus die schaal wel heel graag wil hebben.
Dan weet ik wel al zeker dat die beste man donders goed weet wat het symbool betekend.
Beetje sneu om dat soort info dan voor je te houden als je weet dat je hem toch niet krijgt.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

IRON GONZO schreef:dit kwam ik via een tip tegen
bij ebay; kopen klikken, en dan porseleinen schotel luftwaffe

als ik let op de afbeeldingen op die schotels zijn ze er precies naderhand opgeplakt :? schots en scheef
terwijl mijn adelaar mooi in het midden en een andere richting heeft op de onderkant van de schotel

ook het rode embleem is puntgaaf bij mijn schotel
terwijl hier al tekenen van afslijten te zien zijn

zouden het replicas zijn :?
Gebruiks schade misschien?
Misschien dat die origineel zijn en dat de schotel van jou een replica is?
Is ook een optie die je niet moet vergeten.
Dit soort spul word vrij veel nagemaakt.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Hij staat ook geregeld op beurzen, ik kocht eens een verwundings abzeichen zilver aan hem, mocht wel steeds terug doen als het niet goed was, want van medailles kent hij niet zo veel beweerde hij, wat bleek later, het was een zwarte waarvan het zwart eraf was. Later hoorde ik al van een andere verzamelaar dat hij wel eens zou "durven", dus hij is wel leep genoeg. (Hij was dan wel heel correct en ik kreeg m'n geld terug)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Plaats reactie