reenactment en jongeren.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Er zijn genoeg Geallieerden jongeren van een jaar of 16/17 die over hun leeftijd logen om op avontuur te gaan.

Moet kunnen mits je een professionele houding hebt en niet alleen maar wapengeil bent...

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Antex schreef:Voor een reenactgroep die gevechten ''naspelen'' in 1945 kan misschien wel een 15/16 jarige jongen meedoen. Ik heb al zelfs originele foto's gezien van een 13 jarige Duitse soldaat.

Ja, want half Berlijn stond vol met kinderen met pantserfausten! :P
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Waffenambt schreef:Er zijn genoeg Geallieerden jongeren van een jaar of 16/17 die over hun leeftijd logen om op avontuur te gaan.
OK, maar na 2 jaar training was je ook al weer onderhand 19 geworden :roll: Laat mij eens een foto van een 16 jarige GI zien..
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Als men de slag om Berlijn naspeelt vind ik dat jongeren zeker moet meedoen. Als natuurlijk andere slagen worden nagespeeld waar de Hitlerjugend weinig of geen rol in had zou ik jongeren van mijn leeftijd ook het liefst beperken.

Ik heb geduld :-)
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Loek D. schreef:
Waffenambt schreef:Er zijn genoeg Geallieerden jongeren van een jaar of 16/17 die over hun leeftijd logen om op avontuur te gaan.
OK, maar na 2 jaar training was je ook al weer onderhand 19 geworden :roll: Laat mij eens een foto van een 16 jarige GI zien..
Daar zijn geen foto's van. Er hebben geen 16 jarige jongens meegevochten tijdens het ETO of PTO.

779
Gebruikersavatar
Proxy^
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jul 2006, 21:50
Locatie: Albergen (Twente)

Bericht door Proxy^ »

heb wel eens gehoord dat iemand had gelogen over leeftijd, dat hij nog veel jonger was,, was ergens een keer een Topic van...
The war is over. One or two of those things, and Japan will be finished. - General Groover
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Proxy^ schreef:heb wel eens gehoord dat iemand had gelogen over leeftijd, dat hij nog veel jonger was,, was ergens een keer een Topic van...
Heb ik ook al van gehoord.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja je kan liegen als je je aanmeld voor het leger, maar de training duurde ook wel even dus dan was je alsnog 'volwassen' als je de oorlog in ging. Volgens mij zijn dat gewoon broodje aap verhalen, want dan zou je als 14 jarige het leger in gaan...

779
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

779 schreef:Ja je kan liegen als je je aanmeld voor het leger, maar de training duurde ook wel even dus dan was je alsnog 'volwassen' als je de oorlog in ging. Volgens mij zijn dat gewoon broodje aap verhalen, want dan zou je als 14 jarige het leger in gaan...

779
BV.zoals ik ik lijk 16 maar ben maar 14
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja, maar mensen die 16 leken werden niet toegelaten in het leger van Amerika tijdens én vóór WOII!!!!

779
jasser222
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2008, 21:51

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door jasser222 »

Ik vind het goed dat jongeren willen reenacten omdat ik vind dat wo2 niet mag vergeten worden.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door gamer0004 »

Dat ben ik met je eens maar de laatste reactie in dit topic voor die van jou was al weer meer dan een jaar oud...
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door SJORS-SJORS »

Aangezien het topic weer is opgehaalt zal ik ook maar even mijn zegje doen.

Bij Der Windhund is het zo dat de minimun leeftijd 16 jaar is. Je word zowiezo grondig gescreend omdat het een Duitse groep betrefd. Als je op die leeftijd bij de groep komt ben je of Sanitatorhulpje (Medic)(met op zn minst EHBO diploma natuurlijk) of munitie drager. Een wapen mag je uberhaupt nog niet dragen/bezitten.

De leeftijd varieerd behoorlijk in onze groep, maar het gemiddelde zal rond de 25 liggen. Gezien het feit dat we Duits 44/45 uitbeelden is ht vrij realistisch om er 18, 17 en misschien ook wel 16 jarige tussen te hebben lopen. Duitsland had nog maar bar weinig reserves rond die tijd :bonk:

Bij ons zijn er verder nog 3 punten waar we ons aan houden;

- veiligheid
- autenthieke uitbeelding
- plezier

Helaas zie je bij sommige groepen dat het andersom is.
Laatst gewijzigd door SJORS-SJORS op 06 feb 2008, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re:

Bericht door Imme »

junior schreef:Nog eentje. Mét kleine erbij. Historisch helemaal niet verantwoord...

Junior

Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik me méér erger aan de snor en het ridderkruis dan aan de "kleine"....
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door battle of the Bulge »

Ik heb dit topic zo eens doorgelezen, maar sorry hoor mensen dat ik het zeg. Ok je stopt geen kinderen in een SS uniform maar hoezo zouden ze dit niet kunnen verzamelen. Het is zelfs zo dat de meeste mensen van rond de 15 minder geld hebben dan de meeste volwassenen en dus secuurder kopen in plaats van alles op hun pad te kopen, omdat ze toch geld hebben. En beste mensen weten jullie wel eigenlijk waar het woord infanterie vandaan komt? Infant >> van kinderen.
Zouden dan volwassen dan de hitlerjugend moeten spelen?? Dan lach ik me echt kapot :lol:.

Kindsoldaten zijn van alle tijden sta hier bij stil, omdat volwassenen een oorlog beginnen moeten de kinderen moeten
komen opdraven. Kinderen zijn de toekomst dus als ze het zo krijgen aangeleerd, hoe zou de toekomst er dan wel niet
uitzien??

En er zijn mensen van rond de 15 die inderdaad het om het "oorlogje" spelen doen. Ik ken zo ook een paar verzamelaars maar laat ze dan, als ze ooit dan verstandiger worden doen ze het voor weinig geld weg. Ik speel 2 keer in de week theater en wil naar de toneelacademie en dit lijkt me leuke aanvulling hierbij het enige nadeel is dat het te duur is.

M.v.g
Merijn
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Plaats reactie