‘Fouten’ in films: hinderlijk?

Films, series en documentaires over WOII
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Let strax trouwens op bij SPR, de scene van dat man tegen man gevecht tussen die Duitser en Amerikaan. Dat 'hulpje' van de Amerikanen, die kneus die met de munitie rond rent. Hij loopt met munitie banden rond en in die scene zie je dat er een kogel van een van die munitiebanden valt.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Zodra de Duitse tanks geen Amerikaanse Patton tanks in films zijn is het goed:P Nee, ik erger me er eigenlijk niet aan, behalve dat ik het dus jammer vind dat ze in oude films wel heeeeel erg neppe tanks gebruiken..

Maarja, dat was vroeger:S

Jurrie
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik vind het erg als een verkeerd beeld geschetst wordt.

Dat een met karton bijgewerkte Sherman door moet gaan voor een Stug III vind ik niet zo erg.

Dat een willekeurig groepje Amerikaanse soldaten in de meerderheid van de gevallen een peleton Duitsers verslaat vind ik wel storend.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Guido schreef:waarom kan je pearl harbor en SPR/BOB niet met elkaar vergelijken.. ?? alles draaid om winst ... het is niet zo dat BOB speciaal voor oorlog geinteresseerde wordt gemaakt! alleen om mensen te laten zien dat oorlog niet leuk is ect.. zelfde als pearl harbor.. alleen willen ze ook nog even laten zien dat emoties ook mee spelen in de oorlog!!

gezien BOB een goede regiseur met voldoende geld heeft kan hij er meer voor uit trekken aan uniformen en heeft een mooi boek voor zich liggen die hij om moet zetten in een script.. wat goede acteurs en klaar
Omdat de ene een goede film is en de ander een slechte.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Ik vind het vreselijk om fouten te ontdekken, kan voor mij echt een film verknallen.
Maar ja ik ben dan ook dagelijks bezig met de oorlogsjaren authentiek neer te zetten en ben zelf filmmaker dus dan kun je al niet meer normaal naar films kijken.

Fouten kunnen altijd voorkomen, maar 99% van de fouten die ik zie komen niet door geldgebrek of omstandigheden waar ze niets aan konden doen maar simpelweg omdat de art director, de regisseur of wie dan ook te lui was om van zijn/haar reet te komen om even fatsoenlijk onderzoek te doen.
Bijvoorbeeld mannen met lang haar in wo2 films...bekijk 1 oorlogsboek je je zult zien dat men bijzonder kort haar had.
Kleding is vaak fout, brillen, etc, etc, etc.
De militaire fouten zie ik meestal niet eens maar sommige fouten kunnen gewoon echt niet.
Als er fouten in een film zitten betekent dat dat iemand zijn werk niet goed gedaan heeft, en als je iets niet goed kunt dan kun je het misschien maar beter niet doen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Kleine foutjes kunnen mij niet storen, grotere fouten waarin de geschiedenis verdraaid wordt, vind ik echter enorm storend en wanneer zulke fouten gemaakt worden, neem ik de filmmakers niet serieus.

Als voorbeeld twee historische onjuistheden uit de film "Enemy at the gates"
When the map of the German advance is shown, Switzerland is shown to be taken over. Switzerland was never invaded by the Germans.

The film map depicting the German advance showed Germany invading Turkey. Turkey did not enter the war until 1945 and never engaged in any combat.
Bron: http://www.moviemistakes.com
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie