*Inklaringskosten* en *Douanerechten*

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

*Inklaringskosten* en *Douanerechten*

Bericht door Yannick S. »

Ergeren jullie er ook zo aan, geldt eigelijk voor diegene die uit het buitenland spullen kopen en daarover Inklaringskosten en Douanerechten moeten betalen :x . De meeste doen dan maar * lief* vragen aan de verkopers of ze zo aardig willen zijn en er een no value en gift op willen schrijven om zo die extra kosten te ontwijken :o .

Het is toch eigenlijk kinderachtig, ik vind dan ook dat er gedeeltelijk moet worden afgeschaft.
Ik vind dat over historische dingen, zoals WOII spullen die je uit het buitenland haalt, geen Inklaringskosten, Douanerechten en al het andere hoeft te betalen, omdat dat een historische waarde heeft, maar als ze dan zonodig toch geld willen verdienen, moeten ze dat maar doen op electronische en replica spullen en al het andere niet historische spullen.

Wat is jullie mening hierover?
Willen jullie allemaal extra kosten betalen of liever agschaffen van invoerkosten over enkele items, zoals historische (WWII) spullen.

Misschien is er ooit iets aan te doen, zodat wij uit het buitenland vanalles kunnen halen zonder andere kosten dan de koopprijs en verzendkosten. :D :D

Yannick.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Afschaffen die kosten, dan kan ik weer normaal sigaretten importeren uit Oost-Europa.
:P

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

PPL schreef:Afschaffen die kosten, dan kan ik weer normaal sigaretten importeren uit Oost-Europa.
:P
Je kan ook op de afzend gaan werken ;)

Maar inderdaad. Di ekosten zijn niet leuk. En denk dat het ooit nog wel word afgeschaft.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

pionier schreef:
Maar inderdaad. Di ekosten zijn niet leuk. En denk dat het ooit nog wel word afgeschaft.
Vergeet dat maar lekker.
Levert veel te veel geld op in de staatskas.
Mvg/Best regards, Sipke
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het is ook ter bescherming van de werkgelegenheid. Anders worden we overspoeld door goedkope troep uit China..

779
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Ik bedoel dan ook alleen voor het afschaffen van historische originele zaken.

Niets van die massaproductie spullen uit China of tabak uit Cuba...
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Douanerechten moeten ze afschaffen, die snuiters hebben al diverse pakketten van mij uit Amerika geopend voordat het bezorgd werd. Daarbij is sowieso één foto verloren gegaan. Ik zeg niet dat die foto gejat is, maar bij controle misschien wel op de grond gevallen.

Hoever gaan de rechten eigenlijk om pakketten open te maken? Kan ik ergens gaan zeuren over die foto? De veteraan en ik zijn allebei een originele foto kwijt en daar wil ik even flink lastig over gaan doen. Daar heb ik behoefte aan. :(
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Had je het maar verzekerd moeten laten verzenden.

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

word het dan niet juist opengemaakt?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

779 schreef:Had je het maar verzekerd moeten laten verzenden.

779
Ja hallo... Morgen wordt mijn fiets gejat en dan zeg jij "Had je hem maar in een fietskluis moeten zetten"? Zo werkt het niet... :|
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Misschien is er wel iets aan te doen, zoals handtekeningen ofzo verzamelen en als je genoeg hebt samen met een nette brief aan de minister van Binnenlandse zaken, om te kijken of er een regeling te overeenkomen is, zoals ik al zei, alleen voor diegene die kunnen aantonen dat hij/zij zich bekommert om de geschiedenis en verzamelt, dat diegene dan geen invoerkosten hoeven te betalen of als de douane dat toch doet, hij/zij het kan terugeisen bij de douane omdat ze staan geregistreert als officiele verzamelaar.....

Gr. Yannick

p.s. Het openmaken is toch ook voor een deel privacyschending. Koop je eens iets persoonlijks of krijg je iets persoonlijks, gaan vreemde mensen wat in je spulletjes dabbelen en met hun vieze handen aanraken, waardoor beschadeging of verlies kan optreden.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nou hup, regel iets zou ik zeggen.... :roll:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Yannick S. schreef: p.s. Het openmaken is toch ook voor een deel privacyschending. Koop je eens iets persoonlijks of krijg je iets persoonlijks, gaan vreemde mensen wat in je spulletjes dabbelen en met hun vieze handen aanraken, waardoor beschadeging of verlies kan optreden.
Gelukkig worden met die ''vieze'' handen ook illegale wapens onderschept of drugs.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Vies is mischien een beetje hard uitgedrukt,

Maar wat jij nu noemt heeft weer eens positieve uitwerking, bij alles zijn voordelen en nadelen.

*Is het niet meestal uitvoer van drugs?....
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Yannick S. schreef:Vies is mischien een beetje hard uitgedrukt,

Maar wat jij nu noemt heeft weer eens positieve uitwerking, bij alles zijn voordelen en nadelen.

*Is het niet meestal uitvoer van drugs?....
Waarom zou Nederland drugs invoeren? Volgens mij kunnen we het beter ons spul aan die Oostblokkers verpatsen 8)
Plaats reactie