Het moet niet gekker worden

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Weet je wel wat een rechtzaak kost?!
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Jonhy Frost schreef:Zou je geen rechtzaak kunnen beginnen hiermee, het is gewoon diefstal :mad:
Een rechtzaak tegen de overheid .. lekker slim , dat verlies je toch !
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Je moet de desbetreffende diender eens vragen hoe het zit met het in beslag genomen wapen. Laat ze weten dat je er mee bezig bent en dat je niet van plan bent afstand te doen van je eigendom. Het is een legaal onklaar gemaakt wapen en die zullen ze terug moeten geven. Is die kwijt dan moet je aangifte doen van diefstal, bij voorkeur op hetzelfde bureau waar de desbetreffende agent werkt.
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Moet er geen document ondertekend worden dat de betreffende agent beslag legt op je wapen zodat je bewijs hebt dat hij hem meegenomen heeft?
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

Heb net bericht gehad van de verkoper dat hij het geweer terug heeft gekregen van de politie. Er is een expert langs geweest en die heeft ze bekeken en legaal bevonden. Dus achteraf is het allemaal nog prima in orde gekomen. Dit blijft een veel besproken onderwerp bij militaria-verzamelaars, en hopen dat de politie in de toekomst de zaken wat duidelijker en wat positiever voor de echte verzamelaar maakt
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Helemaal gelijk Harmpeter over het verduidelijken voor militariaverzamelaars. Je moet heel goed zoeken welke wapens nu precies mag hebben zonder vergunning of met vergunning, onklaargemaakt of nog werkend. In de wapenwet staat er niets zo ver ik heb gezien, erover in. Alleen over catagorien en een kleine omschrijving ervan. Ik ben ook aan het achterhalen aan wat voor wapen uit WOII welke eisen worden gesteld qua vergunningen en het onschadelijk maken.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Yannick S. schreef: Ik ben ook aan het achterhalen aan wat voor wapen uit WOII welke eisen worden gesteld qua vergunningen en het onschadelijk maken.
Heel simpel, schietend, vergunningplichtig tenzij het een seinpistool betreft. Grendelgeweren moeten grendel vastgelast, loop dicht gelast en loop geboord met een gat van min 1,5x het kaliber. De rest van de wapens door de helft gezaagd vastgezet op een ondergrond.

Munitie: alleen lege afgeschoten hulzen die deel uitmaken van een verzameling zijn vrij. De rest op vergunning.
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

racefiets schreef:
Yannick S. schreef: Ik ben ook aan het achterhalen aan wat voor wapen uit WOII welke eisen worden gesteld qua vergunningen en het onschadelijk maken.
Heel simpel, schietend, vergunningplichtig tenzij het een seinpistool betreft. Grendelgeweren moeten grendel vastgelast, loop dicht gelast en loop geboord met een gat van min 1,5x het kaliber. De rest van de wapens door de helft gezaagd vastgezet op een ondergrond.

Munitie: alleen lege afgeschoten hulzen die deel uitmaken van een verzameling zijn vrij. De rest op vergunning.
Oo dus een mg zoals thompson moet je helemaal doormidden zagen en op de ondergrond vastzetten.. dat is toch 'vernietiging' van originele en mooie zaken. Eigelijk is het bij grendelgeweren precies hetzelfde.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Klopt maar zo is de wet nou eenmaal.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Van grendelgeweren is het nog wel te doen vind ik...
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

gamer0004 schreef:Van grendelgeweren is het nog wel te doen vind ik...
Nee, vind ik niet... je verkl**t het hele wapen ermee... In België is het al een stuk beter vind ik...
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

En ja hoor hier gaan we weer. :roll:
Download de wet voor wapens en munitie nou eens een keer en lees die godvergeten zooi eens door.
Het moet zo onderhand toch wel eens duidelijk zijn wat wel en niet mag.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Haplo schreef:En ja hoor hier gaan we weer. :roll:
Download de wet voor wapens en munitie nou eens een keer en lees die godvergeten zooi eens door.
Het moet zo onderhand toch wel eens duidelijk zijn wat wel en niet mag.
Ik weet wat wel en niet mag hoor :P :wink:
Vind het gewoon totaal zonde, maarja dat kan ik zo vaak zeggen als ik wil, het verandert toch niet... :( :roll:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Inderdaad: dit is het 1.000.000ste topic over de wapenwet en over hoe jammer het is dat het een en ander niet toegestaan is in Nederland. Ik raad iedereen aan -in navolging van Haplo- eens de circulaire wet wapens en munitie te downloaden en eens goed te lezen. Natuurlijk is het jammer dat dat het in Nederland niet zo geregeld is zoals in België, maar men kan altijd een WM aanvragen en op de wachtlijst gaan staan.....
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

of verhuizen naar België ;-)
For King & Country
Plaats reactie