Handtekening Rommel

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Handtekening Rommel

Bericht door King tiger »

Wat is de waarde van de handtekening van Generaal Rommel. Ik heb er namelijk in gevonden.

http://img404.imageshack.us/my.php?image=img0076yu4.jpg

Mvg Frederick
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

- Op welk document staat het ?
- Waarom staat een handtekening bovenaan en niet onderaan ?
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Shifty schreef:- Op welk document staat het ?
- Waarom staat een handtekening bovenaan en niet onderaan ?
1) Het staat op een stafkaart van de ardennen uit mei 40.
2) Ik heb geen flauw benul :oops: .
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Aan deze handtekening zou ik niet veel waarde hechten. Het gaat hier m.i. om een nogal verdacht uitgefilterde versie, in vergelijking met de handtekeningen hier. Ook nogal een eigenaardig document om gesigneerd te zien.
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Peter Moelans schreef:Aan deze handtekening zou ik niet veel waarde hechten. Het gaat hier m.i. om een nogal verdacht uitgefilterde versie, in vergelijking met de handtekeningen hier. Ook nogal een eigenaardig document om gesigneerd te zien.
Waarom lijkt het je raar om je stafkaart te signeren?
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Omdat dat gewoon onlogisch is. Waarom zou hij er een handtekening op hebben gezet?!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Misschien was het een grote fan, die niks anders bij zich had op dat moment :lol: :roll:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, of Rommel wou een handtekening onder een EK2 oorkonde zetten maar hij vergiste zich en plaatste de handtekening per ongeluk op die stafkaart. Ik denk zelf dat die handtekening in ieder geval niet authentiek is.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Wel van hem maar dan niet uit WO II?
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Onzin.. Als het niet uit wo2 is, moet zijn geest het dan daar hebben neergezet of wat?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Wel van hem maar dan niet uit WO II?
:roll: Maak je geen illusies. Ik weet 't natuurlijk niet 100% zeker, maar ik kan wel heel zeker zeggen dat het gewoon door een creatieve handelaar erop is gezet. Is zo gedaan lijkt me. En verder, originele documenten gesigneerd door E.Rommel zijn extreem zeldzaam.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Dat het zeldzaam is zegt natuurlijk niets.. Als het uberhaubt is, dan zal het misschien om een fan gaan.. Maar de datum 10 mei 1940 is wel erg verdacht ook!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bij extreem zeldzame dingen ga ik er persoonlijk altijd uit dat 't fake is, tenzij 't tegendeel wordt bewezen. Kijk, elk persoon kan dit er op krabbelen. En de plaatsing van de handtekening is zeer vreemd én de handtekening komt niet overeen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Inderdaad. En waarom zou Rommel ook nog een datum achter zijn naam zetten? Een datum die 'toevallig' vrij populair is? Ik zou me er niet aan wagen. Het valt onmogelijk te bewijzen dat deze handtekening authentiek is en het is natuurlijk erg eenvoudig na te maken.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Zo te zizn lijkt het een Sonderdokument.

Handtekening en datum kunnen ook betekenen : Voor gelezen.

Met andere woorden: Rommel heeft kennis genomen van het schrijven op vermelde datum.
Plaats reactie