Levenslang voor tien SS'ers wegens bloedbad Italië

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

jutter schreef:
IJsbrand schreef:Jutter schreef:
Dat valt toch niet te vergelijken...Indië was onze kolonie.
En dan waren dit dus landgenoten die daar mede door jouw oom werden doodgeschoten.
In totaliteit zijn in Celebes meer mensen door Nederlanders doodgeschoten dan in Nederland inwoners door SS-ers.
Mijn Oom vertegenwoordigde het toenmalige WETTIGE gezag en dus waren die actie's rechtmatig en die opstandelingen waren onruststokers.
tjonge jonge he, mijn opa is een nederlands-indie veteraan en dan word hij vergeleken met een SS-er?
SCHANDALIG!!!, tuurlijk zaten dr slechte mensen bij het leger in Nederlands-Indie maar dat is niet te vergelijken met de SS.

De rust bewaren in een kolonie noem jij hetzelfde als het experimenter op een gehandicapte of op een Jood
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

@ Telemark Het overgrote deel van de SS'ers vochten aan de fronten, van de ruim 20.000 Nederlandse Waffen-SS'ers zijn er ook duizenden daar gesneuveld. Het waren meestal jonge jongens uit goede families, die opgedweept tegen het Bolsjewisme ook door Nederlandse politieke partijen als de ARP en SGP zich hiervoor vrijwillig aanmeldden.
Van Nederlandse Waffen-SS'ers die werkten in de Duitse concentratiekampen met medische experimenten is niets bekend.
In de naoorlogse jaren was er met de teruggekeerde SS'ers in het maatschappelijke leven goed om te gaan en zag men ze mede door hun inzet ook vaak in hogere functies werkzaam.
jutter
Lid
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2007, 20:33

Bericht door jutter »

De rust bewaren in een kolonie noem jij hetzelfde als het experimenter op een gehandicapte of op een Jood
Dit is echt een bizarre stelling! zo'n vergelijking is absoluut niet te maken!
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Als het goed is was er maar 1 Nederlandse Waffen SS'er in een kamp (ik weet niet welke). De rest zat vooral aan het oostfront.

En ik snap niet dat je denkt dat de politionele acties geen oorlogsmisdaden waren. Daar was echt zo veel gebeurt, je kan het wel vergelijken met partisanen oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

jutter schreef:
De rust bewaren in een kolonie noem jij hetzelfde als het experimenter op een gehandicapte of op een Jood
Dit is echt een bizarre stelling! zo'n vergelijking is absoluut niet te maken!
Inderdaad; het aloude verhaal. :|
Kamppersoneel en Einsatzkommando's waren iets anders dan de Waffen-SS. Jammer dat dit zelfs op een WOII forum maar niet tot de korsten doordringt.....zucht
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Rednas schreef:Als het goed is was er maar 1 Nederlandse Waffen SS'er in een kamp (ik weet niet welke). De rest zat vooral aan het oostfront.
't Waren er wel iets meer, maar dat betrof grotendeels personeel van de buitenbewaking (Wachtbattaillons), dat niet meer aan het front kon worden ingezet.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Er worden o.a. bejaarden vrouwen en kinderen gedood in massa executies. Daar wordt nu in een rechtbank de betrokkenen (SS-ers) bij verstek voor veroordeeld.
En meteen zijn zijn een aantal SS-bewonderaars pissig omdat de rest van de mistanden in de oorlogen en acties daarna die NIETS met deze zaak te maken hebben ook niet aan de kaak gesteld worden.

Die arme zielige SS veteranen die in die dorpen zo man moedig waren om o.a. kinderen te excecuteren.
Neem het maar voor ze op. Voor mij mogen ze branden net als die andere "dappere" kerels die aan welke zijde ze ook hebben gevochten die hetzelfde hebben gedaan.

Ik hem nog niets gehoord op de bezetting van Tibet de jacht op zeehondjes en walvissen. Er zijn nog 10000 andere misstanden die als bliksem afleider kunnen dienen.
Plaats reactie