Straf voor kindermoordenaars?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.

De beste straf voor kindermoordenaars?

Levenslang
19
53%
30 jaar voorwaardelijk
2
6%
25 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
15 jaar voorwaardelijk
1
3%
5 jaar voorwaardelijk
1
3%
1 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
Doodstraf?
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

(Kinder)verkrachters moeten eerst gekastreerd worden en dan bedoel ik echt het gehele zaakje eraf he....dan maar als meisje door het leven.

(Kinder)moordenaars verdienen zware straffen. Het hangt een beetje af van op welke wijze men iemand heeft omgebracht. Maar persoonlijk ben ik niet tegen de doodstraf. Het hoeft niet zo te zijn dat iedere moordenaar de doodstraf krijgt.

Ik woon vlakbij Gorinchem waar een aantal jaar geleden toen een paar gekken op een deur van een disco (Bachus) schoten omdat ze er niet in mochten. Daarbij hebben ze twee meisjes vermoord. Zij hadden op zich niet de intentie om te moorden (alhoewel...waarom loop je anders met een pistool ?) en hoeven daarom niet de doodstraf te krijgen....echter wel levenslang waarbij midden in de nacht uit boxen soms het geluid van pistoolschoten te horen zijn....die zich door een deur boren. Gek maken ..... misschien dat ze er dan wat van leren.

Maar ja....dat is mijn persoonlijke opvatting. Het zal ook niet de beste oplossing zijn...maar ach....het is een oplossing toch ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Doodstraf ,zoals hier al is aangeven, nadat de zaak goed uitgespit is.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

bollebekboerke schreef:Doodstraf ,zoals hier al is aangeven, nadat de zaak goed uitgespit is.
De meeste moordenaars/verkrachters zijn psychiatrisch niet in orde. Zieke mensen dient men te behandelen. (Maatschappelijke verplichting?)

779
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

779 schreef:
De meeste moordenaars/verkrachters zijn psychiatrisch niet in orde. Zieke mensen dient men te behandelen. (Maatschappelijke verplichting?)

779
Ja we moeten medelijden met ze hebben....het zijn hele zielige zieke mensen :|
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Tja, en als ze "genezen" zijn? Zou jij je kinderen in hun buurt laten als ze weer vrij rond lopen? De kans op hervallen is te groot, en zo'n zieke geesten verdienen geen 2de kans, hun slachtoffers hadden die ook niet.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mensen met een psychiatrische aandoening genezen niet zomaar. Volgens mij zelfs haast nooit?

Het is bewezen dat 1 op de 4 Nederlanders last heeft van psychiatrische problematiek. Uiteenvarend van een simpel depressie'tje tot psychopaat.

Ik ben het met met je eens dat zulke mensen niet vrij rond dienen te lopen, maar dat is onmogelijk.

779
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Als ze dan echt "zot" verklaard worden, dan is er idd weinig aan te doen, maar de meeste kinderverkrachters en moordenaars zijn heeeeeel gekwieksten, sommigen heel intelligent zelfs.
Dutroux, Ait Oud hier in België...... ze wisten wat die gedrochten konden, ze lieten ze los (en leven) met alle gevolgen vandien.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dutroux is een schoolvoorbeeld van een psychopaat. Hoogopgeleid persoon, keurig gekleed. Dutroux heeft last van een zware psychiatrische stoornis, zo niet meerdere stoornissen. Ik heb verder geen onderzoek naar die kerel gedaan, maar deze man heeft geloof ik nooit enige spijtgevoelens gehad. Typisch iets voor een psychopaat. Wees maar blij dat hij in Belgie goed vastzit, in NL hebben ze altijd wel een excuus om zo'n iemand vrij te pleiten vanwege ontoerekeningsvatbaar verklaring..

779
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

voor mij is dat het type voorbeeld van iemand die ze uit de weg mogen ruimen............
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

en laat ze dan maar in de media verspreiden dat hij z'n eigen van kant maaktte...........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

bollebekboerke schreef:voor mij is dat het type voorbeeld van iemand die ze uit de weg mogen ruimen............
Inderdaad , en als het moet wil ik het wel doen. Zo'n mensen verdienen het niet om te leven.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Denk dat het weer een gevalletje moeilijke jeugd slechte ouders word, dus met 7 jaar is die weer vrij.
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

mannerheim schreef:
Goof schreef:Rare poll. Ik kan kiezen tussen levenslang, allerlei voorwaardelijke straffen (dwz. veroordeelde komt dadelijk vrij) of doodstraf. Dat is toch geen reële optie?
Hoe had jij het dan gedaan?
Ik neem aan dat je ONvooorwaardelijke gevangenisstraffen bedoelt, maar dat staat er niet.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

HMS Renown schreef:euh effectief. Voorwaardelijk betekent dat als je nog iets mis doet die 30 jaar moet uitzitten maar je word na de rechtsspraak meteen vrij gelaten.

Ze zouden die moordenaars in een vergeetput moeten steken. Ik vind ook dat gevangen veel te veel rechten hebben in gevangenis. Ze zeggen dat de gevangen het toch zo slecht hebben in Belgie maar dat is helemaal niet waar. Ze mogen werken voor geld enz. Ze moesten verdorie aan een ketting gelegd worden droog brood en water en werken voor de maatschappij verdorie!
Precies...helemaal mee eens...in Nederland hebben ze het ook veel te goed!

Goof Geplaatst: 22-01-2007 11:39 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

mannerheim schreef:
Goof schreef:
Rare poll. Ik kan kiezen tussen levenslang, allerlei voorwaardelijke straffen (dwz. veroordeelde komt dadelijk vrij) of doodstraf. Dat is toch geen reële optie?


Hoe had jij het dan gedaan?


Ik neem aan dat je ONvooorwaardelijke gevangenisstraffen bedoelt, maar dat staat er niet.
Foutje, sorry mensen... :oops:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

779 schreef:Dutroux is een schoolvoorbeeld van een psychopaat. Hoogopgeleid persoon, keurig gekleed. Dutroux heeft last van een zware psychiatrische stoornis, zo niet meerdere stoornissen. Ik heb verder geen onderzoek naar die kerel gedaan, maar deze man heeft geloof ik nooit enige spijtgevoelens gehad. Typisch iets voor een psychopaat. Wees maar blij dat hij in Belgie goed vastzit, in NL hebben ze altijd wel een excuus om zo'n iemand vrij te pleiten vanwege ontoerekeningsvatbaar verklaring..

779
Het is niet omdat hij in Belgie zit dat hij vrij kan komen. Ik denk dat elke minister van justitie wel zover is dat die NIET meer vrij komt. Waarom? als die kerel 24 uur vrij is is hem dood. Zo is Peiper een mooi voorbeeld. Een Franse krant schreef waar hij woonde en enkele dagen later vonden ze zijn lijk verkoold terug in zijn villa.

Hebben jullie het niet gehoord van onze gestoorde minister van justitie? Ze heeft zware criminelen die zich dan zogezegd "gedragen" voorwaardelijk vrij gelaten. Je denkt toch niet zeker dat die dan braafjes terug komen nee die gaan rechtstreeks het land uit en die laten zich hier niet meer zien.

Langs de andere kant vind ik de doodstraf ook niet goed omdat die mensen dan niet gestraft zijn. Het is te snel gedaan. Je moet ze echt vernederen en afbreken. Echte seriemoordenaars zijn die bang voor de dood.
Plaats reactie