Marrokanen die de kransen ''beveiligen''

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

zoals het liedje zegt: k*t marokkanen??????
Starting up again
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Het is wel eens goed dat Marokkanen op een positieve manier in het nieuws gebracht worden. De media is de laatste tijd wel enorm veel bezig met het brengen van negatief nieuws over Marokkanen en moslims.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

KevinP schreef:Het is wel eens goed dat Marokkanen op een positieve manier in het nieuws gebracht worden. De media is de laatste tijd wel enorm veel bezig met het brengen van negatief nieuws over Marokkanen en moslims.
Ja de zuilenmaatschappij komt weer helemaal terug...steeds meer verontrustende overeenkomsten tussen het heden en de jaren voor de oorlog...
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

marloes schreef:
KevinP schreef:Het is wel eens goed dat Marokkanen op een positieve manier in het nieuws gebracht worden. De media is de laatste tijd wel enorm veel bezig met het brengen van negatief nieuws over Marokkanen en moslims.
Ja de zuilenmaatschappij komt weer helemaal terug...steeds meer verontrustende overeenkomsten tussen het heden en de jaren voor de oorlog...
Daar begint het inderdaad op te lijken ja...

Het is gewoon enorm belangrijk om het nieuws in het juiste perspectief te plaatsen. Enkele Marokkanen is niet de gehele Marokkaanse gemeenschap, maar in de media creeëren ze een negatief beeld dat gericht lijkt te zijn op de gehele Marokkaanse gemeenschap.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

KevinP schreef: De media is de laatste tijd wel enorm veel bezig met het brengen van negatief nieuws over Marokkanen en moslims.
Dat hebben ze toch voornamelijk aan hun eigen te danken.Ik zeg niet tot elke moslim zo is,maar toch een groot deel.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

robin.h schreef:
KevinP schreef: De media is de laatste tijd wel enorm veel bezig met het brengen van negatief nieuws over Marokkanen en moslims.
Dat hebben ze toch voornamelijk aan hun eigen te danken.Ik zeg niet tot elke moslim zo is,maar toch een groot deel.
Een groot deel is dus 'zo' volgens jou. Wat is zo, wat is je bron en over welke aantallen gaat het ?

Robin, je hoeft deze vragen voor mij niet te beantwoorden maar ik denk dat je je nooit moet laten leiden door vooroordelen en door een beeld dat geschetst wordt in de media.

Ik kan echter niet oordelen over hoe jij aan je mening bent gekomen en misschien heb je inderdaad wel het recht om zo te denken over Marokkanen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Het zullen ze niet allemaal zijn,maar als je bijvoorbeeld kijkt bij mij op school,daar zitten iets van 15 marrokaanse jongeren.Dan loop je gewoon ergens en dan komen ze naar je toe en stampen ze je een keer,en dan kun je niks terug doen want dan komen ze allemaal op je af.En die zijn dan nog jong.Moet je eens zien als ze een paar jaar ouder zijn,hoe crimineel ze dan zijn of worden.(Ik weet tot het niet alleen bij mij op school gebeurt,ook buiten school gebeurt het.)Van turken heb je weinig last,die doen je niks en gaan gewoon met je om.

Nogmaals niet iedere marrokaan is zo,de marrokanen die zich wel gedragen en zich aanpassen,daar kan ik respect voor opbrengen maar niet voor die wat aan alles de sch*t hebben.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

KevinP schreef:
robin.h schreef:
KevinP schreef: De media is de laatste tijd wel enorm veel bezig met het brengen van negatief nieuws over Marokkanen en moslims.
Dat hebben ze toch voornamelijk aan hun eigen te danken.Ik zeg niet tot elke moslim zo is,maar toch een groot deel.
Een groot deel is dus 'zo' volgens jou. Wat is zo, wat is je bron en over welke aantallen gaat het ?

Robin, je hoeft deze vragen voor mij niet te beantwoorden maar ik denk dat je je nooit moet laten leiden door vooroordelen en door een beeld dat geschetst wordt in de media.

Ik kan echter niet oordelen over hoe jij aan je mening bent gekomen en misschien heb je inderdaad wel het recht om zo te denken over Marokkanen.
of het ook daadwerkelijk een groot deel is weet ik niet, maar wij hadden er vandaag op het werk ook toevallig een discussie over waarop een iemand zei die ook vaak uit gaat:
ik wil niet lullig doen ofzo, maar het zijn telkens die Marokanen die dat soort gedrag vertonen (geweldadig, uitdagen, enz)... het zijn altijd dezelfde soort figuren
en een ander zei:
bijna altijd lopen ze met z'n drieeen macho te doen, endan loop je met je vriendin gaan ze lopen fluiten naar je enzo... lekker ding roepen.. en dan zeg je er wat van, krijg je grote bek van: " wat kijk je man? zoek je ruzie? kom dan, krijg je klappen!" die gasten zoeken gewoon ruzie.. daar zijn ze op uit

kijk is om je heen naar de gemiddelde marokaan: lopenaltijd in groepjes, helemaal ego en macho te doen.. bijna niemand durft ze aan te kijken.. ze denken dat ze de king zijn!
niet allemaal zijn ze zo: ken zelf ook goeie marokanen, turken, enz.. ben redelijk goed bevriend met de meeste van hen bij ons op school, zijn er dan wel niet zo veel maar toch!!
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Er is een ding dat het grote verschil is tussen gewone mensen met klachten en racisten.
Namelijk generalisatie.
Je mag van mij best problemen hebben met een groepje mensen, ik kom uit een hele slechte buurt en heb daar ook vaak last van buitenlanders.
Maar je moet je altijd blijven realiseren dat je ze niet allemaal kent.
Als men in Duitsland van de jaren 30 had geleerd nooit te mogen generaliseren dan waren de joden niet aangevallen.
Blijf je altijd realiseren dat je ze niet allemaal kent.
Probleemjongeren vallen nou eenmaal op, de rustige marrokaan die lekker thuis met zijn familie thuis blijft tv kijken, de jongen die de deur voor je open houd, de gozer die een klein kind helpt oversteken, tja die vallen nou eenmaal niet op.
Er bestaat geen gemidelde marokkaan, als ze beginnen te klagen over de gemiddelde nederlander...zoo dan krijg je mij op de muur! ;)
Die vinden borsato de belangrijkste nederlander :lol:
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

marloes schreef:Die vinden borsato de belangrijkste nederlander :lol:
Nee onze Frans :lol:
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

wie?
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

marloes schreef:wie?
Afbeelding
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

marloes schreef: Probleemjongeren vallen nou eenmaal op,
sjah, maar toch zijn die probleem jongeren VAKER (ik zeg niet ALTIJD!) buitenlanders dan nderlanders.....
natuurlijk speelt de media hier ook een rol in, maar kijk is in je eigen omgeving? toen ik met 5 mei in wageningen patatje zat te eten en ff achterover zat te leunen was het wel weer een buitenlander die *express* over mijn arm heen struikelde! maar even verderop kwam ik wel weer een aantal vrolijke zatte oostelijk getinte mannen tegen :)

ik weet niet wat ik nou van ' die Marokanen, enz ' moet denken..
aan de ene kant word het erg opgeblazen, maar aan de andere kant zijn het toch ook wel vaker de Marokanen, enz die er zo dreigend bij lopen...
maar aande andere kant: hollandse arbeiders fluiten evenhard naar mijn vriendin als Marokanen....

damn ik loop mezelf helemaal gek te maken met ene keer een argument voor en dan weer een argument tegen hihi!

de reden dat veel van van ' die buitenlanders ' zo dreigend doen en overkomen, altijd met een paar man lopen enz is denk ik omdat ze zichzelf willen bewijzen en bij een groep willen horen, aangezien zedoor de HOllander toch nooit geaccepteerd zullen worden (vanuit hun gedachte gezien)... en weer een kleinere groep is de groep die ECHT een haat koestert tegen het Westen en alles wat neit moslim is...

de groep die het het meeste verziekt voor de rest is naar mijn mening de ' Marokaanse, Turkse, enz' jeugd die thuis niks te doen hebben in hun flatje en daarom maar naar buiten gaan met z'n allen en uit verveling anderen gaan irriteren....



maar waarom hoor je dan weer bijna niks van Surinamers, Bosniers,Joegoslaven, enz?


maar wat ik 5 mei tegenkwam sloeg tog wel alles: 5 negers in maatje XXXXXXL basketball kleren zaten springend en schreeuwend (poging tot rap?) door de straten te bewegen,alsof ze de king zijn! offtopic maar moet er ineens aan denken
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Brianlinden@leiden schreef:
marloes schreef:wie?
Afbeelding
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGGGGHGGGGHHHH!!!!
Wil je dat nooit meer doen?
Nu moet ik mijn ogen weer uitwassen met bijtend zuur...
Is er niet ergens een lijst waar we kunnen stemmen op de ergste en engste nederlanders?
De top 10 krijgt een gratis enkele reis naar heel ver weg.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Hij doet puik werk voor verstandelijk gehanicapten anders zou ik hem ook niet waarderen, wij hebben iemand in de familie die loopt nogal wat achter en is gek op frans als je ziet wat hij doet voor die mensen!
Gesloten