koop ik deze wehrpass niet of wel?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

koop ik deze wehrpass niet of wel?

Bericht door Telemark »

Hallo,
Ik heb een luftwaffe wehrpass op het oog zitten, maar het prijsje is hoog.
En als ik hem koop wil ik niet met een sip gevoel zitten, dat hij nep blijkt te zijn, of er kloppen dingen niet.
Hij heeft ook bij de FLAK gezeten.
Want ik ben nog jong dus ik kan niet altijd super exclusiefe spullen kopen.
Mijn vraag is: Klopt deze wehrpass wel, of is hij Fake to the bones.


Hier the pictures:
Maar ik vind het raar dat de hakenkruis op de voorkant is weggekrast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Dat ding is goed. En waarom raar dat het Hk eraf is?
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Mooi :cheer:
Bij de meeste wehrpassen staat de hakenkruis dr nog op dus...
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

Als hij redelij kduur is, zoek je er dan beter geen waar de swastika er niet afgekrast is?
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

hmm, vind er maar 1 :wink:
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Maar bij gaat het erom of dat ding klopt of niet.
Wat vinden jullie de maximale prijs voor dit ding?

Mvg
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Persoonlijk voor mij niks. Het HK is eraf, en zo moeilijk zijn die passen ook niet. Ik zou dus wachten totdat er een betere te koop staat. Je hoeft niet perse iets te kopen, of ben je zo koopgeil?
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Ben niet koopgeil hoor, ik ga 10 februari toch naar de beurs dus....wie weet
Prijs is trouwens van de wehrpass 80,00
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

80 EUR. is aardig voor de pas met formulieren daar hij redelijk actief is geweest van '38 tm. '45 aan toe en het geheel nog in aardig goede staat is. Verder zit er nog het verslag bij van zijn oorlogsverrichtingen in '40. Enkele het HK is weg maar dat maakt niet heel veel uit als je hem open in een vitrine legt o.i.d.

De prijs is dus redelijk en de formulieren erbij zijn erg leuk maar zoals pionier al zegt zijn ze nog wel redelijk te vinden dus je zou verder kunnen zoeken naar een met HK. Maargoed of je dan weer een pas vind van zo'n actieve FLAK-artillerist is afwachten.
Zelf vind ik overigens de Soldbuchen en Wehrpassen in het LW blauw met de LW adelaar erop mooier. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Volgens mij is dat alleen bij soldbuchen, kan er alleen geen 1 vinden van die soldbuchen.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

En ik verzamel artillerie dus... :wink:
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Gewoon kopen als je het wilt, laat die pionier maar lekker lullen, hij is vast strontjaloers :lol:

779
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

_/-\o-
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:Gewoon kopen als je het wilt, laat die pionier maar lekker lullen, hij is vast strontjaloers :lol:

779
Wat is dat nou? Iemand geeft advies (en snel ook nog), en krijgt dan zo'n reactie. Ik vind dit eigenlijk erg zwak, zeker omdat jij nog geen enkele nuttige post hebt geplaatst in dit topic. Erg humoristisch is het ook niet...
Dus ik begrijp ook niet waarom jij dit zo grappig vind Telemark! Je vraagt advies, je krijgt het, en daarna vind je het komisch als iemand een vrij botte opmerking plaatst over diegene die jou zojuist advies heeft gegeven!

Nja... Ik begrijp het niet hoor. Terug on-topic maar. Off-topic reacties svp via PB. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Dodo schreef:
779 schreef:Gewoon kopen als je het wilt, laat die pionier maar lekker lullen, hij is vast strontjaloers :lol:

779
Wat is dat nou? Iemand geeft advies (en snel ook nog), en krijgt dan zo'n reactie. Ik vind dit eigenlijk erg zwak, zeker omdat jij nog geen enkele nuttige post hebt geplaatst in dit topic. Erg humoristisch is het ook niet...
Dus ik begrijp ook niet waarom jij dit zo grappig vind Telemark! Je vraagt advies, je krijgt het, en daarna vind je het komisch als iemand een vrij botte opmerking plaatst over diegene die jou zojuist advies heeft gegeven!

Nja... Ik begrijp het niet hoor. Terug on-topic maar. Off-topic reacties svp via PB. :)
Zelfs het kleinste kind snapt de opmerking van 779. Ik snap jou opmerking minder hoor Dodo .. Waarschijnlijk is het moderatorschap je naar het hoofd gestegen of wil je op deze manier 779 terug pakken na het voorval in het "Waar val jij op"-topic. Het kan natuurlijk ook zijn dat de weed er voor iets tussen zit ...

My 2 cents :roll:
Gesloten