Verzameling van Alex

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Als er nog mensen interesse hebben in Heer spullen, dan moeten ze binnenkort de marktplaats maar in de gaten houden :wink:

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Muzzle cover naar mij. :D
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Weer wat nederlandse hoofddeksels erbij.

Afbeelding

M28 helm met vliegercap voor de boordschutter.
Afbeelding

Pet voor boven het marine jasje.
Afbeelding

En een vliegercap.

Nu nog een keer een vliegerhelm zien te scoren :P Komt miss binnenkort ook nog een hembrug bajonet aan. Hoop dat jullie het ook wat vinden!

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Prachtige aanwinsten Alex! Die vliegercap ziet er nog erg goed uit, en het lijken mij niet echt veel voorkomende aanwinsten. Heb je een beetje geluk gehad?? :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hoe weet je dat die vliegercap Nederlandse luchtmacht is? Ik zie deze soort caps vrij vaak als motorrijderscap/autorijdercap te koop.
Ben benieuwd hoe ik ze kan onderscheiden.
Alvast bedankt,
Edgar
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Moeilijk te onderscheiden,maar volgens mij is deze verkoper wel aardig te vertrouwen. Ik heb zelf beetje zitten zoeken, maar over nederlands spul is zeeer weinig te vinden.

Afbeelding

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ah ok, helaas, heb zelf trouwens ook een cap die er erg op lijkt, die heeft m'n pa 20 jaar geleden tesamen met een M1944 Goggles uit '44 Amerikaans gekocht voor een prijs van rond de 3 gulden geloof ik. Als je ooit meer informatie over de vliegercappen hebt, zeg het even, alvast bedankt. De helm is wel toppie vind ik, erg apart.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

zo zo ebay'tje gepakt? maar ze zien er goed uit ;)
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ja kheb ze inderdaad van Ebay. Nog geluk gehad met de helm ook, want ik had hem eigk niet gewonnen. De verkoper bood hem gelukkig aan mij aan :) De verkoper heeft overigens wel veel geduld gehad met me, want door werk en wat andere omstandigheden liepn het contact niet zo soepel vanaf mijn kant. Maar goed toch nog goed gekomen en vanaaf ff het geld naar hem overmaken :) Heeft er iemand toevallig nog een vliegerwing liggen voor op mijn uniform??

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooie aanwinsten Alex! Maar die helm, wat is dat precies voor helm, want dat is geen standaard ding zo te zien.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Dat is een M28 helm die de boordschutters droegen met de meidagen. Is niet zo heel veel bekend over. Het legermuseum in delft heeft er ook 1. Ik ben ze zelf nog nooit ergens anders tegengekomendan in het museum. Als iemand er meer info over heeft, dan hoor ik het zeer graag :)

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

alex schreef:Dat is een M28 helm die de boordschutters droegen met de meidagen. Is niet zo heel veel bekend over. Het legermuseum in delft heeft er ook 1. Ik ben ze zelf nog nooit ergens anders tegengekomendan in het museum. Als iemand er meer info over heeft, dan hoor ik het zeer graag :)

Alex
Bedankt! Een zeer uniek stuk dus!!! Altijd leuk om dingen in de collectie te hebben die je niet veel tegenkomt. :lol:
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Nico Roelofs schreef:
alex schreef:Dat is een M28 helm die de boordschutters droegen met de meidagen. Is niet zo heel veel bekend over. Het legermuseum in delft heeft er ook 1. Ik ben ze zelf nog nooit ergens anders tegengekomendan in het museum. Als iemand er meer info over heeft, dan hoor ik het zeer graag :)

Alex
Bedankt! Een zeer uniek stuk dus!!! Altijd leuk om dingen in de collectie te hebben die je niet veel tegenkomt. :lol:
Dat is zeker leuk!! :) Ik ga nu eerst maar eens proberen al mijn uniformen compleet te maken, wat me overigens een boel geld gaat kosten. Maar goed dan heb je ook wat. Als iemand meer info heeft over de hoofddeksels, dan hoor ik het graag. Als iemand toevallig een vliegerwing heeft liggen voor op het pilotenuniform, dan kun je je ook melden bij mij :wink:

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Als je 10 februari nog op de forummeet langskomt mag je in ieder geval die helm wel even voor me meenemen als je wil doen. Die wil ik wel eens even bekijken!!! :D :yes:
Sjezus wat een prachtig stuk zeg! Zoiets ben ik inderdaad nog nooit eerder tegengekomen. Ik heb zelf ook wel rondgekeken voor Nederlands vliegerspul maar dat is gewoon heel erg moeilijk. Ik zou nog net niet willen zeggen onmogelijk! Als je die helm ooit verkoopt, wat ik niet verwacht, maar dan laat het me maar weten!!! ;)

Nederlandse vliegercaps zijn in ieder geval zeer moeilijk te onderscheidden daar hetzelfde type caps ook door hobbyvliegers toentertijd en ook door motor en oldtimers fanaten gebruikt zijn.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

alex schreef:Weer wat nederlandse hoofddeksels erbij.

Afbeelding
Prachtige helm Alex!!! :cheer:
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Plaats reactie