French armoured vehicle

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

racefiets schreef:Volgens mij is het enkel maar een manier om het wapen te vervoeren. Niet om vanuit deze opstelling te schieten.
Mijn gedachte, racefiets, je kunt niet eens richten met dat ding en maar vanaf één hoogte schieten. Je achterwiel hoeft zonder dat je het doorhebt maar iets hoger te staan als je voorwiel en je schiet mis. Bovendien kun je helemaal niet goed richten met dat ding. Al rijdend schieten is al helemaal knudde en kan volgens mij ook helemaal niet, dus je moet eerst naar je afvuurplaats rijden, daar stoppen, ding in orde maken en dan pas kun je goed schieten.

Het is in mijn ogen enkel voor vervoer op wat langere afstanden handig. Maar daar is het motortje weer te klein voor.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Handig

Bericht door asjemenou »

Een zeer apart voertuig dat wel én misschien zou het zelfs vandaag de dag nog wel eens een gat in de markt kunnen zijn. Soms heb je wel eens van die a-sociale medeweggebruikers die je wel van de weg af zou willen schieten. En dan nog maar te zwijgen over de flitspalen.
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Handig

Bericht door King tiger »

asjemenou schreef:Een zeer apart voertuig dat wel én misschien zou het zelfs vandaag de dag nog wel eens een gat in de markt kunnen zijn. Soms heb je wel eens van die a-sociale medeweggebruikers die je wel van de weg af zou willen schieten. En dan nog maar te zwijgen over de flitspalen.
Daarom moet het kaliber nog niet zo zwaar zijn :wink:
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Maakt niet uit. Is een terugstootloze vuurmond.
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

Bart Geraerts , bent u toevallig geen gids in Eben Emael ? .
Bart Geraerts
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:53
Locatie: Houthalen-Helchteren (B)
Contacteer:

Bericht door Bart Geraerts »

Jawel :)
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
Plaats reactie