Straf voor kindermoordenaars?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.

De beste straf voor kindermoordenaars?

Levenslang
19
53%
30 jaar voorwaardelijk
2
6%
25 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
15 jaar voorwaardelijk
1
3%
5 jaar voorwaardelijk
1
3%
1 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
Doodstraf?
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Je moet ze echt vernederen en afbreken.
Dat is opzich tegen de internationale rechten van de mens...

Overigens schijnt Nederland wel eens een keer "aangeklaagt" te zijn door Amnesty International. De omstandigheden in de EBI schenen geestelijk ondragelijk te zijn.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Er komt wel een onoderzoek of het mogelijk is of 'grote' gevangen kosten inwoning gaan betalen voor het zitten in de gevangenis :lol: Het hele financiele vermogen wordt afgenomen. Yeah!!! Dan kunnen ze spelen op de playstation die zelf betaald hebben :)

779
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Dodo schreef:
Je moet ze echt vernederen en afbreken.
Dat is opzich tegen de internationale rechten van de mens...

Overigens schijnt Nederland wel eens een keer "aangeklaagt" te zijn door Amnesty International. De omstandigheden in de EBI schenen geestelijk ondragelijk te zijn.
Ik bedoel nu ook weer niet martelen natuurlijk. Maar af en toe een pak slaag als ze niet luisteren is heus niet erg. Ze moeten ze pyschologisch afbreken tot in de grond. Die moeten helemaal geen "verzorging" hebben. Die zijn gewoon ziek en het is verlore moeite om er nog iets naar te doen.

Als ik hoor wat die mensen met hun slachtoffers doen dan telt voor hen ook geen rechten van de mens. Mensen die zoiets doen zijn in mijn ogen geen mensen ( ik spreek hier niet voor iemand die maar een jaar of gezeten heeft. Ik spreek hier echt over zware misdadigers of seriemoordenaars! )

Bob, ik wil nu niet zeggen dat het hier in Belgie zo geweldig is maar hier moeten de gevangen betalen om een TV te kunnen huren. En ze kunnen dit geld krijgen via familie of vrienden of er zelf voor werken.

En Dodo ik ken de situatie in Nederland niet maar in Belgie zie ik wat ik zie.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ze moeten ze pyschologisch afbreken tot in de grond.
Het is geloof ik veel lastiger om een flink beschadigde geest weer te verbeteren dan een fysiek "mankement". Hoewel het lastig is om psychologische aftakeling in verhouding te zien met fysieke aftakeling.

Ik heb het idee dat jij psychologische mishandeling behoorlijk onderschat! Door de eeuwen heen worden al martelmethodes gebruikt, enkel gericht op het psychologisch afbreken van het slachtoffer. Bijvoorbeeld de "druppelproef". Het hoofd word kaalgeschoren, de 'verdachte' moet plaatsnemen en word dan vastgesnoerd. Dan word er in een constant ritme druppels neergelaten op het hoofd. Water heeft een extreem verwoestend effect op de meeste stoffen in de wereld, maar in dit geval gaat het er in de eerste plaats om, om je slachtoffer psychologisch af te breken. Een illustrerend voorbeeldje voor je.. :)

Oh ja, ook in Nederland moet er gewerkt worden voor TV's of radio's.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Nu ook weer niet zo extreem als de VS doet. Ik bedoel er mee dat ze constant moeten aanhoren dat ze zijn gepakt en dat ze wel degelijk in de gevangenis zitten. ( is mijn fout ik had het er bij moeten zetten sorry. ) Ik ken iemand die in de gevangenis werkt en als je ziet wat voor speciale behandelingen die gevangen krijgen... Ik ben ook al eens binnen de muren van een echte geweest en dan zie je ze allemaal lopen en dan de volgende dag ja ge moet toch maar niet te veel tegen die zeggen want dat is een moordenaar. Dan gaat er toch wel iets door je heen hoor.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Vergeet niet dat er bepaalde ongeschreven regels zijn tussen gevangenen! Voor sommige gevangenen is het gewoon niet veilig om uit de cel te komen. Denk aan pedofielen. Er schijnt een soort hiërarchie te heersen, naar de lengte van de straf en het vergrijp waarvoor ze zitten.

In Nederland hoor je regelmatig dat gevangen het veels te makkelijk hebben. Het OM is toen ingegaan op een aanbod van, ik geloof, een stel studenten. Zij gingen vrijwillig twee weken in de cel zitten. Ze hebben dit niet volgehouden. Twee luizige weken... Ik geef ze geen ongelijk. Als gedetineerden erachter kwamen dat zij beweerden dat gedetineerden haast een luize-leven hebben achter de tralies, werden ze afgevoerd met meerdere botbreuken.

De verhalen die ik heb gehoord van ex-det. zelf, ik heb er meerdere gesproken, zijn verschillend, maar er komt altijd uit dat ik steeds maar het Nederlands gevangenisstelsel behoorlijk ondergewaardeerd heb.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik vind de Playstation gewoon 'teveel vermaak' voor een gevangene. Gedetineerden voor een serieus vergrijp (moord, roofoveral, verkrachting e.d.) horen naar mijn idee gewoon niets meer te hebben dan het wekelijkse televisieuurtje op bijvoorbeeld zaterdag. Voor de rest wordt er 800 euro per maand van je rekening gehaald voor kosten inwoning. Voor de rest kan je ze laten werken om wat bij te verdienen voor sigaretten o.i.d. maar een gevangene is nog altijd een gevangene en geen vakantieganger of hotelbezoeker.

779
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Dodo schreef:Vergeet niet dat er bepaalde ongeschreven regels zijn tussen gevangenen! Voor sommige gevangenen is het gewoon niet veilig om uit de cel te komen. Denk aan pedofielen. Er schijnt een soort hiërarchie te heersen, naar de lengte van de straf en het vergrijp waarvoor ze zitten.

In Nederland hoor je regelmatig dat gevangen het veels te makkelijk hebben. Het OM is toen ingegaan op een aanbod van, ik geloof, een stel studenten. Zij gingen vrijwillig twee weken in de cel zitten. Ze hebben dit niet volgehouden. Twee luizige weken... Ik geef ze geen ongelijk. Als gedetineerden erachter kwamen dat zij beweerden dat gedetineerden haast een luize-leven hebben achter de tralies, werden ze afgevoerd met meerdere botbreuken.

De verhalen die ik heb gehoord van ex-det. zelf, ik heb er meerdere gesproken, zijn verschillend, maar er komt altijd uit dat ik steeds maar het Nederlands gevangenisstelsel behoorlijk ondergewaardeerd heb.
Nu zeg je het zelf. Ex geditineerden. Het zijn altijd die mannen die de actualiteit aan het woord laten. Die mannen weten er altijd iets extra bij te halen en een experiment dat is mislukt aan te halen als voorbeeld. Maar nu zit ik weer met het probleem ik weet niet hoe het in Nederland is maar hier in Beglie kijken ze naar mijn mening veel te veel naar die o zo arme gevangen. De mannen die die moeten bewaken moet tenslotte naast die smeerlappen werken en als ze thuis komen dragen ze dat nog mee!

Een voorbeeld die mannen kregen met kerstmis een 3 gangenmenu en de cipiers stonden er bij en keken er naar. Die kregen niks.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

779 schreef:Ik vind de Playstation gewoon 'teveel vermaak' voor een gevangene. Gedetineerden voor een serieus vergrijp (moord, roofoveral, verkrachting e.d.) horen naar mijn idee gewoon niets meer te hebben dan het wekelijkse televisieuurtje op bijvoorbeeld zaterdag. Voor de rest wordt er 800 euro per maand van je rekening gehaald voor kosten inwoning. Voor de rest kan je ze laten werken om wat bij te verdienen voor sigaretten o.i.d. maar een gevangene is nog altijd een gevangene en geen vakantieganger of hotelbezoeker.

779
Een gevange heeft niet altijd het geld daar voor.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

HMS Renown schreef:Nu ook weer niet zo extreem als de VS doet.
Het beleid in de V.S. is in mijn ogen goed, daar is de gevangenis tenminste een ECHTE straf!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

:shock: Wat daar in Cuba gebeurd mag het daglicht toch ook niet zien. En als ik dan hoor jongeren van onze leeftijd worden daar ingestoken en moeten echt HARD werken. Nee hoor je moet niet teveel in sprookjes geloven dat het allemaal zo goed is in de VS.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Maar in de V.S. hebben ze alleen maar bewaarders die op de orde letten. Verder wordt je er aan je lot over gelaten. Ook al hoef je maar een jaar te zitten voor verzekeringsfraude. Je bent dan overgeleverd aan het regime wat daar heerst en aan de bende binnen de muren met het meeste overwicht. Dit is niet echt een ideale situatie want die bende is de baas en kan dan ook voor vrijwel alles zorgen, dus nee, dit systeem werkt niet in nederland.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Wat denk je dat er gebeurd in Belgie? Hier zijn heus geen speciale evenementen voor die smeerlappen hoor. Die zitten hier gewoon 22 van de 24 uur op cel. Als ze zich gedragen kunnen ze werken en geld verdienen ( wat ik verkeerd vind ). In sommige gevangenissen moeten zelfs de geditineerden eten op cel. Waarom denk je dat de gevangen altijd in opstand komen als ze niet mogen luchten of geen bezoek meer mogen ontvangen?
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

3 jaar levenslang en 4 keer de doodstraf, zo zouden ze dit in india doen....


Mvg
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

HMS Renown schreef:
Dodo schreef:Vergeet niet dat er bepaalde ongeschreven regels zijn tussen gevangenen! Voor sommige gevangenen is het gewoon niet veilig om uit de cel te komen. Denk aan pedofielen. Er schijnt een soort hiërarchie te heersen, naar de lengte van de straf en het vergrijp waarvoor ze zitten.

In Nederland hoor je regelmatig dat gevangen het veels te makkelijk hebben. Het OM is toen ingegaan op een aanbod van, ik geloof, een stel studenten. Zij gingen vrijwillig twee weken in de cel zitten. Ze hebben dit niet volgehouden. Twee luizige weken... Ik geef ze geen ongelijk. Als gedetineerden erachter kwamen dat zij beweerden dat gedetineerden haast een luize-leven hebben achter de tralies, werden ze afgevoerd met meerdere botbreuken.

De verhalen die ik heb gehoord van ex-det. zelf, ik heb er meerdere gesproken, zijn verschillend, maar er komt altijd uit dat ik steeds maar het Nederlands gevangenisstelsel behoorlijk ondergewaardeerd heb.
Nu zeg je het zelf. Ex geditineerden. Het zijn altijd die mannen die de actualiteit aan het woord laten. Die mannen weten er altijd iets extra bij te halen en een experiment dat is mislukt aan te halen als voorbeeld. Maar nu zit ik weer met het probleem ik weet niet hoe het in Nederland is maar hier in Beglie kijken ze naar mijn mening veel te veel naar die o zo arme gevangen. De mannen die die moeten bewaken moet tenslotte naast die smeerlappen werken en als ze thuis komen dragen ze dat nog mee!

Een voorbeeld die mannen kregen met kerstmis een 3 gangenmenu en de cipiers stonden er bij en keken er naar. Die kregen niks.
Ik heb ex-det's gesproken die helemaal niets te maken hebben met de actualiteit, de media of iets dergelijks.. :S
1 man heb ik gesproken via een programma van school. Een andere en een vrouw heb ik via via gesproken. Die andere is een gast die nu ook net weer vrij is gekomen, geen gozer waarmee je ruzie wilt hebben.
Zij hebben het nooit gehad over het experiment dat ik aanhaal.

Het experiment dat ik aanhaal vind ik vrij tekenend. Normale burgers houden het dus niet eens uit. Jij zal waarschijnlijk ook wel na 3 dagen huilen om je moeder.

Het zou mij trouwens niet verbazen als de cipiers al tevoren hadden gegeten, of dat zij erna aten. Je zegt het nu alsof ze stierven van de honger...

Maar die straffen die jij voorstelt, het geestelijk slopen van mensen, die zijn gewoon ridicuul...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie