Beroep

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Als je Generaal wilt worden zul je toch echt de Hogere Krijgsschool moeten doen...ongeacht of je nu GYM of VWO hebt gedaan!

Sbas
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

sturmman schreef:Als je Generaal wilt worden zul je toch echt de Hogere Krijgsschool moeten doen...ongeacht of je nu GYM of VWO hebt gedaan!

Sbas
Maar dat bepaal je niet zelf of je daar voor in aanmerking komt.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Auke schreef:De kans dat je nog een carrière voor de rest van je leven bij defensie hebt is klein. De meeste mensen gaan er na een aantal jaar dienst uit. HAVO'ers kunnen het in theorie maximaal tot majoor schoppen, maar dat lukt natuurlijk nooit in vijf of zes jaar, en ook niet na nog een keer bijtekenen. Voor een VWO'er geldt hetzelfde; ook zij zullen na hun eerste termijn of een keer bijtekenen nog geen hoge rang hebben. In theorie kan een VWO'er dus generaal worden maar het überhaupt hoger brengen dan kapitein is volgens mij al niet voor iedereen weggelegd.
Precies..
Ik ga dan ook niet voor het leven in dienst.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Maar wat ik dus probeerde te zeggen is dat het zonde van je tijd is om na de HAVO nog je VWO diploma te gaan halen.

En Sbas, daar heb je uiteraard gelijk in, maar generaal worden is in theorie voor alle VWO'ers mogelijk en niet voor HAVO'ers. Dat niet iedere VWO'er die officier wordt het tot generaal schopt is uiteraard logisch, anders zou ons leger wel erg topzwaar worden (hoewel het dat al is).
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

International Business Studies. Niet leuk. Mn baan daarentegen is über. Hierna waarschijnlijk nog Journalistiek.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Gerd
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 feb 2005, 17:10
Contacteer:

Bericht door Gerd »

Opleiding: (enkele jaren geleden nog) Licentiaat in de geschiedenis (2 jaar KU Brussel en 2 jaar KU Leuven)

Beroep: sinds 5 jaar leerkracht geschiedenis
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

IK doe nu OJKL, heb 3 jaar havo gedaan, en toen mijn Mavo 'diploma' ontvangen, toen een versnelde bakkersopleiding,(heb nog mee gedaan aan het NL's Kampioenschap banket) ben bijna klaar met OJKL, begin daarna meteen met de AMO, en ga solliciteren op schutter lange afstand verkenners, of Pantser genie. Hoop na een aantal jaar naar Weert te mogen om daar aan de KMS te mogen beginnen, ben nu werkzaam bij de Delicatessen zaak van mijn ouders en werk zondag's bij een bakkerij.
'War is delightful for those who have not experienced it'
derbier
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jun 2005, 13:58

Bericht door derbier »

Opleiding: Werktuigbouwkunde klas 3
Werk: AH en ook bij een bedrijf dat palletizers maakt.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

@Viny, is OJKL Overbruggings Jaar Koninklijke Landmacht? En wat is AMO??
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Sjoerd schreef:@Viny, is OJKL Overbruggings Jaar Koninklijke Landmacht? En wat is AMO??
OJKL = oriëntatie jaar koninklijke landmacht
AMO = algemene militaire opleiding
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ok, bedankt!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Ellen schreef:Ik 5havo.. Ga daarna naar Zwolle -> Windesheim
En daar ga ik geschiedenis opleiding doen.. om Geschiedenis docente te worden :)
verzamel je ook? Rijssen ligt naast Enter dus...
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Weet eindelijk precies hoe en wat..
Ik ga naar Havo 4 (zit nu op VWO3), doe nadat ik Havo heb afgemaakt een HBO opleiding in de geschiedenis (gewoon iets dat me leuk lijkt, een 'pretpakket' zeg maar), en daarna de verkorte versie van het KIM (=Koninklijk Instituut voor de Marine).
Hier staat het allemaal beschreven, hoe en wat
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Justin schreef: (gewoon iets dat me leuk lijkt, een 'pretpakket' zeg maar
En dan wordt na acht jaar je contract niet verlengt en sta je op straat met je pretpakket... Wat ga je dan doen? Je hoeft er niet op te rekenen dat je tot je pensioen bij Defensie kan blijven werken, zeker niet met Havo of HBO. Ik zou je studiekeuze op het HBO dus iets zorgvuldiger doen als ik jou was en eigenlijk kan je het best VWO gaan doen, want dan kan je alle kanten op.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Sjoerd schreef:
Justin schreef: (gewoon iets dat me leuk lijkt, een 'pretpakket' zeg maar
En dan wordt na acht jaar je contract niet verlengt en sta je op straat met je pretpakket... Wat ga je dan doen? Je hoeft er niet op te rekenen dat je tot je pensioen bij Defensie kan blijven werken, zeker niet met Havo of HBO. Ik zou je studiekeuze op het HBO dus iets zorgvuldiger doen als ik jou was en eigenlijk kan je het best VWO gaan doen, want dan kan je alle kanten op.
Weet ik, als ik geschiedenis doe (wat ik heel leuk vind, en dus een 'pretpakket' is), heb ik nog altijd een HBO opleiding geschiedenis gehad :)
VWO afmaken is geen optie, aangezien mijn punten daar niet naar staan, en omdat ik dan een 6 op mijn eindrapport voor wiskunde moet hebben..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Plaats reactie