info kar 98 k voor mijn verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

rood schreef:
Mauserwerke schreef:Nee inderdaad!
Dat vergt alleen een jaar een bezoekje aan de schietclub. Een paar beurten maken en je bent klaar.
Simpel toch?
18 bezoekjes en je moet blijven schieten anders verloopt je vergunning... Maar het is wel minder moeitje dan een verzamelvergunning regelen
Lijkt mij niet erg om bij een schietclub te zitten hoor :P Zou ook willen, maar dat zou samen vallen met mijn keeperstraining op vrijdag, dus het gaat niet.. :P
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Om in aanmerking te komen voor een vergunning moet je ten eerste 18 of ouder zijn. Daarnaast mag je alleen klare wapens hebben als je bij ee nschietvereniging zit, maar die wapens mogen thuis niet op je pop hangen, maar moeten in een kluis. Blijkbaar heeft haast niemand verstand van de wapenwet, dus ik raad aan om eens de wet door te lezen....

779
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

779 schreef:Om in aanmerking te komen voor een vergunning moet je ten eerste 18 of ouder zijn. Daarnaast mag je alleen klare wapens hebben als je bij ee nschietvereniging zit, maar die wapens mogen thuis niet op je pop hangen, maar moeten in een kluis. Blijkbaar heeft haast niemand verstand van de wapenwet, dus ik raad aan om eens de wet door te lezen....

779
Wat raar dan dat een maat van mij die 15 is ook bij de schietclub heeft gezeten... (was wel alleen pistoolschieten)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dat wapen is eigendom van de schietvereniging! Mag hij niet zelf hebben.

779
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

779 schreef:Om in aanmerking te komen voor een vergunning moet je ten eerste 18 of ouder zijn. Daarnaast mag je alleen klare wapens hebben als je bij ee nschietvereniging zit, maar die wapens mogen thuis niet op je pop hangen, maar moeten in een kluis. Blijkbaar heeft haast niemand verstand van de wapenwet, dus ik raad aan om eens de wet door te lezen....

779
Naast klare wapens mag je gerust onklare wapens thuis hebben hoor. Helemaal geen enkel probleem.

@Justin. Bij een fatsoenlijke schietvereniging kun je vrijwel 6 dagen in de week terecht voor training. Als je je aanmeld voor je 17e en genoeg beurten maakt kan je als je 18 bent al meteen een vergunning hebben.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mauserwerke schreef:Naast klare wapens mag je gerust onklare wapens thuis hebben hoor. Helemaal geen enkel probleem.
Daar ging de discussie naar mijn idee niet over :?

779
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

779 schreef:
Mauserwerke schreef:Naast klare wapens mag je gerust onklare wapens thuis hebben hoor. Helemaal geen enkel probleem.
Daar ging de discussie naar mijn idee niet over :?

779
Nee dat klopt 779 maar je haalde het aan en het was niet juist. Dus vandaar dat ik even off-topic ging.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Wat ik schreef is wel juist... Er wordt door andere leden foute info gegeven mbt wapens in je huis. Als je gepakt wordt en je hebt gee nvergunhning zit je je leven lang in de WW

779
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

We kunnen natuurlijk niet garant staan voor informatie die andere leden geven maar als jij beweert dat je alleen klare wapens mag hebben als je bij een schietvereniging zit zeg ik op mijn beurt dat dit niet juist is. Je mag buiten je klare wapens ook onklare hebben maar die vallen weer onder een heel ander deel van de WWM.

En ik vind het wel tamelijk overdreven om te zeggen dat je de rest van je leven in de ww zit als je gepakt wordt met illegale wapens. Lees de werkloosheids wet anders eens na, daarin kun je zien dat dit dus absoluut niet mogelijk is.

Nu weer on-topic graag.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik heb niet gezegd dat je alleen klare wapens mag hebben als je bij een schietvereniging zit. Er zijn vast ook meerdere wegen die leiden naar Rome. Maar daarover ging ge discussie en ik ging daarop in. Reken er maar op dat je streng wordt gepakt op de arbeidsmarkt als je een strafbaar feit hebt gepleegd. Er draaien zelfs reclames op tv erover!!!

779
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

*Zucht. jawel bob, dat doe je wel. Kijk maar even in het bericht wat je geplaatst op 25-01-07 om 15.58. Ik weet dat het gevolgen heeft met een baan zoeken als je een strafblad hebt maar hou het dan wel even reëel en ga aub niet over in die demagogische kletskoek.

Nu serieus weer on-topic!
(bob als je er nog op in wil gaan merk ik het wel via PB)
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

779 schreef:Dat wapen is eigendom van de schietvereniging! Mag hij niet zelf hebben.

779
Nee nee dat weet ik, maar als je dan 18 bent dan heb je die bepaalde tijd die je erbij moet zitten om zelf een wapen aan te mogen schaffen al gehad.
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Waarom willen kinderen toch zo allemaal zo graag met wapens spelen... :roll: :P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

SiNiStEr schreef:Waarom willen kinderen toch zo allemaal zo graag met wapens spelen... :roll: :P
Heeft niks te maken met het spelen met wapens.. is maar net wat je interessant vindt.. :P Bij een schietvereniging zitten lijkt me gewoon leuk, net zoals bij voetbal ofzo :P
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
nickdompeling
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jun 2006, 17:25
Locatie: leiderdorp

Bericht door nickdompeling »

eehhmm nog iemand info hoe ik er aan kan komen voor een redelijke prijs
en waarom kinderen wapens willen (voor men verzameling dan is het wat autentieker;))
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
Plaats reactie