Straf voor kindermoordenaars?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.

De beste straf voor kindermoordenaars?

Levenslang
19
53%
30 jaar voorwaardelijk
2
6%
25 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
15 jaar voorwaardelijk
1
3%
5 jaar voorwaardelijk
1
3%
1 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
Doodstraf?
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Drie jaar levenslang???

Blijkbaar wil iedereen de kindermoordenaars dood hebben, niet kijkend naar de moderne studies die we hebben verricht m.b.t. de psyche van de mens, in de holistische visie.

Als Waffenambt 18 is en hij haald zijn rijbewijs, maar krijgt een bekeuring voor 3km te hard rijden ga ik ook 4 maanden cel eisen...

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:Ik vind de Playstation gewoon 'teveel vermaak' voor een gevangene. Gedetineerden voor een serieus vergrijp (moord, roofoveral, verkrachting e.d.) horen naar mijn idee gewoon niets meer te hebben dan het wekelijkse televisieuurtje op bijvoorbeeld zaterdag. Voor de rest wordt er 800 euro per maand van je rekening gehaald voor kosten inwoning. Voor de rest kan je ze laten werken om wat bij te verdienen voor sigaretten o.i.d. maar een gevangene is nog altijd een gevangene en geen vakantieganger of hotelbezoeker.

779
Het komt inderdaad voor dat gedetineerden een playstation kunnen kopen of huren. Alleen word ze dit niet makkelijk gemaakt. Je zal veel moeten werken (je hebt immers een tv, een playstation en ook nog spelletjes nodig) en de directeur van de gevangenis kan negatief beslissen.

Gedetineerden voor zware vergrijpen mogen voor de eerste jaren helemaal niet werken. De tv's die ze dan zouden krijgen moeten betaald worden door bronnen buitenaf. Ik ben alleen niet 100% zeker over deze zaak, kan zo snel niet een bron vinden.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Dodo schreef:
HMS Renown schreef:
Dodo schreef:Vergeet niet dat er bepaalde ongeschreven regels zijn tussen gevangenen! Voor sommige gevangenen is het gewoon niet veilig om uit de cel te komen. Denk aan pedofielen. Er schijnt een soort hiërarchie te heersen, naar de lengte van de straf en het vergrijp waarvoor ze zitten.

In Nederland hoor je regelmatig dat gevangen het veels te makkelijk hebben. Het OM is toen ingegaan op een aanbod van, ik geloof, een stel studenten. Zij gingen vrijwillig twee weken in de cel zitten. Ze hebben dit niet volgehouden. Twee luizige weken... Ik geef ze geen ongelijk. Als gedetineerden erachter kwamen dat zij beweerden dat gedetineerden haast een luize-leven hebben achter de tralies, werden ze afgevoerd met meerdere botbreuken.

De verhalen die ik heb gehoord van ex-det. zelf, ik heb er meerdere gesproken, zijn verschillend, maar er komt altijd uit dat ik steeds maar het Nederlands gevangenisstelsel behoorlijk ondergewaardeerd heb.
Nu zeg je het zelf. Ex geditineerden. Het zijn altijd die mannen die de actualiteit aan het woord laten. Die mannen weten er altijd iets extra bij te halen en een experiment dat is mislukt aan te halen als voorbeeld. Maar nu zit ik weer met het probleem ik weet niet hoe het in Nederland is maar hier in Beglie kijken ze naar mijn mening veel te veel naar die o zo arme gevangen. De mannen die die moeten bewaken moet tenslotte naast die smeerlappen werken en als ze thuis komen dragen ze dat nog mee!

Een voorbeeld die mannen kregen met kerstmis een 3 gangenmenu en de cipiers stonden er bij en keken er naar. Die kregen niks.
Ik heb ex-det's gesproken die helemaal niets te maken hebben met de actualiteit, de media of iets dergelijks.. :S
1 man heb ik gesproken via een programma van school. Een andere en een vrouw heb ik via via gesproken. Die andere is een gast die nu ook net weer vrij is gekomen, geen gozer waarmee je ruzie wilt hebben.
Zij hebben het nooit gehad over het experiment dat ik aanhaal.

Het experiment dat ik aanhaal vind ik vrij tekenend. Normale burgers houden het dus niet eens uit. Jij zal waarschijnlijk ook wel na 3 dagen huilen om je moeder.

Het zou mij trouwens niet verbazen als de cipiers al tevoren hadden gegeten, of dat zij erna aten. Je zegt het nu alsof ze stierven van de honger...

Maar die straffen die jij voorstelt, het geestelijk slopen van mensen, die zijn gewoon ridicuul...
Een cipier is niet gestraft. Een kindermoordenaar heeft misschien iemand van 3 jaar van het leven berooft iemand die nog zo onschuldig is geen kansen gegeven en dan zou je die nog voor de rest van zijn leven in een luxehotel moeten steken! Er zijn zotten die een kindje in Antwerpen van 3 jaar doodschieten omdat ze een andere huidskleur heeft.

Een cipier zit daar met 4 droge boterhammen die ze van thuis hebben meegebracht naar die smeerlappen te kijken die op onze kosten zich aan het volsteken zijn aan een 3 gangen menu en er nog een cadea van 20 euro bij krijgen ook. En de gevangenis waar ik over spreek kom je nog niet eens zomaar terecht dan heb je echt iets misdaan.

Wat maakt het trouwens uit bij die kindermoordenaars? Als ze vrij komen worden ze vermoord of wel hervallen ze of plegen ze meteen zelfmoord. Die mensen zijn ziek en die genezen bijna nooit meer.

Trouwens die misdadigers waar jij over spreekt die hebben misschien geen zware misdaad gepleegt en die leren hun lesje na een jaartje.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

1. Ik zeg ook nergens dat die cipiers gestraft zijn.. :S
2. Een gevangenis is geen luxe-hotel. Dat probeer ik je de hele tijd duidelijk te maken. Je kijkt alleen maar naar de dingen die ze wél hebben, niet naar de dingen die ze níet hebben.
3. Een cipier heeft ook wel een degelijk kerstmaal gehad, maak je daar maar geen zorgen over...
4. Die mensen zijn inderdaad ziek.
5. Ken jij ze dan? Ik geloof het niet... Één is inderdaad in het normale burgerleven terecht gekomen, die man via school.

Ik keek toen ik 14 jaar was precies hetzelfde naar het gevangenissysteem. Als je wat ouder word zie je, als het goed is, wel in dat mensen vreemd reageren op opsluiting (Bob verwijst ook naar de moderne studies vd psyche van de mens). Misschien krijg je dan een beter beeld van het gevangenissysteem...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Dus, Dodo, jij bent tevreden met het Nederlandse gevangenissysteem? :? :? :?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

HMS Renown schreef:Een cipier zit daar met 4 droge boterhammen die ze van thuis hebben meegebracht naar die smeerlappen te kijken die op onze kosten zich aan het volsteken zijn aan een 3 gangen menu en er nog een cadea van 20 euro bij krijgen ook. En de gevangenis waar ik over spreek kom je nog niet eens zomaar terecht dan heb je echt iets misdaan.
Stom dat die cipier geen beleg op zijn boterhammen doet. Gelukkig voor die cipier dat hij - als zijn dienst erop zit - weer naar zijn vrouw en kinderen mag. Of naar zijn stamkroeg kan om een biertje te drinken en een praatje te maken met zijn stamgasten.
Die smeerlappen mogen ook weer naar huis als hun 'dienst' erop zit, maar dat duurt iets langer en zij houden er netto per uur iets minder aan over.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

mannerheim schreef:Dus, Dodo, jij bent tevreden met het Nederlandse gevangenissysteem? :? :? :?
Ja.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Dodo schreef:
mannerheim schreef:Dus, Dodo, jij bent tevreden met het Nederlandse gevangenissysteem? :? :? :?
Ja.
Dat is jouw goed recht, maar ik vind het naïef.
Als een TBS'er gewoon uitkering kan krijgen, pedofielen zo weer vrij kunnen komen en de gevangenissen net hotels zijn, dan vind ik dat niet echt goed.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

mannerheim schreef:
Dodo schreef:
mannerheim schreef:Dus, Dodo, jij bent tevreden met het Nederlandse gevangenissysteem? :? :? :?
Ja.
Dat is jouw goed recht, maar ik vind het naïef.
Als een TBS'er gewoon uitkering kan krijgen, pedofielen zo weer vrij kunnen komen en de gevangenissen net hotels zijn, dan vind ik dat niet echt goed.
Je moet het journaal eens volgen en een krant zoals de Trouw lezen... Dan had je gezien dat de helft van jouw mening onzin is!

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:
mannerheim schreef:
Dodo schreef: Ja.
Dat is jouw goed recht, maar ik vind het naïef.
Als een TBS'er gewoon uitkering kan krijgen, pedofielen zo weer vrij kunnen komen en de gevangenissen net hotels zijn, dan vind ik dat niet echt goed.
Je moet het journaal eens volgen en een krant zoals de Trouw lezen... Dan had je gezien dat de helft van jouw mening onzin is!

779
Precies 779!
Mannerheim, jongen:
De uitkering stopt een maand na detentie of opname in een tbs-kliniek. Als iemand bijvoorbeeld op 12 februari wordt opgenomen, dan stopt de uitkering per 12 maart.
De WSG is van toepassing op uitkeringen op grond van de Ziektewet (ZW), de Wet op de arbeidsongeschiktheidsverzekering (WAO), de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermongen (WIA), de Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jong gehandicapten (Wajong), Toeslagenwet (TW) en de Algemene nabestaandenwet (Anw).

Voor de Werkloosheidswet (WW) en de Wet werk en bijstand (WWB) zijn al eerder regelingen getroffen om in geval van detentie of opname in een tbs-kliniek de uitkering onmiddellijk stop te zetten. De AOW valt buiten de WSG en loopt tijdens detentie of opname in een tbs-kliniek door
Bron: Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Gevangenissen zijn geen hotels.. Ik moet de eerste cipier of gedetineerde nog tegenkomen die dat gaat zeggen. :)

En daarnaast, ik ben niet naïef.. Rrrrrrrrr :evil:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Dodo schreef:1. Ik zeg ook nergens dat die cipiers gestraft zijn.. :S
2. Een gevangenis is geen luxe-hotel. Dat probeer ik je de hele tijd duidelijk te maken. Je kijkt alleen maar naar de dingen die ze wél hebben, niet naar de dingen die ze níet hebben.
3. Een cipier heeft ook wel een degelijk kerstmaal gehad, maak je daar maar geen zorgen over...
4. Die mensen zijn inderdaad ziek.
5. Ken jij ze dan? Ik geloof het niet... Één is inderdaad in het normale burgerleven terecht gekomen, die man via school.

Ik keek toen ik 14 jaar was precies hetzelfde naar het gevangenissysteem. Als je wat ouder word zie je, als het goed is, wel in dat mensen vreemd reageren op opsluiting (Bob verwijst ook naar de moderne studies vd psyche van de mens). Misschien krijg je dan een beter beeld van het gevangenissysteem...
Dodo het is inderdaad geen luxehotel maar die gevangen hebben het nog steeds veel te goed op sommige vlakken. Ze mogen bv de persoonlijke documenten van de cipiers inkijken dat wil zeggen ze weten hen wonen ze weten of ze getrouwd zijn of niet. Dat is toch niet normaal.

Iemand die een bank heeft overvallen of een brandkast heeft gekraakt... of zelfs iemand heeft vermoord is niet altijd ziek en heeft inderdaad kans om ooit vrij te komen en zich opnieuw aan te passen aan de maatschappij maar dit is zéér moeilijk zeker voor mensen die 10 jaar vast zaten. Dat ze daar aandacht aan geven daar kan ik inkomen maar...

Ik spreek hier echt over de seriemoordenaars of de kindermoordenaars-verkrachters die zijn echt ziek en die mogen nooit meer vrij komen. Je moet dan ook geen moeite doen om ze te begeleiden als ze toch nooit genezen of vrij komen. Dat is alleen maar weg gooien van belastingsgeld.

Ik denk ook dat jullie het beroep van cipier onderschatten. Als je met zo iemand spreekt heb je constant in je achterhoofd wat die heeft gedaan. Dat is een moordenaar een verkrachter of in de beste gevallen nog een oplichter of smokkelaar ( je hebt pech als het een mensensmokkelaar is ) Elke dag als zo iemand thuis komt moet die de switch maken van criminelen naar gewone onschuldige mensen.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Als jij met opzet een moord pleegt, dan is dat 99 van de 100 keer gedaan door iemand die psychisch ontoerekeningsvatbaar is. Waarom denk je dat die lui onderzocht worden in het Pieterbaan Centrum?

Huurmoordenaars en maffiosi (of hoe schrijf je dat?) zijn daarvan uitgesloten, maar die hebben we amper in Nederland.

779
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Dat zeg ik toch juist. Mensen die een moord hebben gepleegd uit verstandsverbijsterings of uit wraak... Die kunnen terug keren naar de maatschappij en zich aanpassen.

En is 99 op 100 niet wat veel...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Je moet toch echt het spoor bijster zijn wil je als normaal mens een moord plegen...

779
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

onvrijwille doodslag, passionele moord, wettige zelfverdedeging... Als je op een bepaald moment je zo hard uitgescholden word dat je het niet meer kan weerstaan en paf het kan in enkele ogenblikken gebeuren...
Plaats reactie