Straf voor kindermoordenaars?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

De beste straf voor kindermoordenaars?

Levenslang
19
53%
30 jaar voorwaardelijk
2
6%
25 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
15 jaar voorwaardelijk
1
3%
5 jaar voorwaardelijk
1
3%
1 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
Doodstraf?
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

HMS Renown schreef:Euh Dodo waarom denk jij dat hier in Belgie de cipiers in Merksplas het werk hebben neergelegd? Niet omdat ze vinden dat er geen madeliefjes op het gevangenisterrein mogen groeien.
Omdat de cipiers meer juridische bescherming wilden bij klachten van ex-det's? In ieder geval niet omdat een gedetineerde de persoonlijke bestanden konden aanvragen van de cipiers..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Als er BV een gevange probeert te ontsnappen maar die zijn poging mislukt en hij word gepakt door 2 cipiers die hem terug op sluiten dan heeft de gevange het recht om het dossier in te kijken en om de adressen van de cipier op te vragen. Een gevange kan al de persoonlijke gegevens opvragen van degene die ze bewaken en DAT is een van de vele redenen waarom de cipiers in Merksplas het werk hebben neergelegd.

Nog iets waar de cipiers niet goed gezind over zijn. Een cipier in Belgie moet tegenwoordig een badge dragen waar zijn voor EN achternaam op staat. Dat is toch niet normaal vind ik hoor. Soms denk ik dat gevangen meer rechten hebben dan degene die ze bewaken.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Nu worden namen van bewaarders waarover wordt geklaagd, doorgespeeld aan ex-gedetineerden. Zo ontstaat de vrees voor wraakneming.
Ik heb zelf maar een bron gezocht..
http://antwerpen.gva.be/nieuws-antwerpe ... aking.html

Inderdaad compleet van de pot gerukt idee is dit..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

HMS Renown schreef:
Soms denk ik dat gevangen meer rechten hebben dan degene die ze bewaken.
Dat is hier in Nederland wel zeker het geval...
Nog een leuk feitje:
Op 80% van de scholen in Nederland is de luchtkwaliteit zwaar onder de maat , hier wordt nooit de luchtkwaliteit gecontroleerd.
In gevangenissen wordt de luchtkwaliteit 2 keer per jaar gemeten, en alles in rep en roer als hier iets niet in orde is...

En Dodo, ik neem aan dat jij in België woont...hoe kon jij dan antwoord geven op mijn vraag wat jij van het Nederlandse gevangenissysteem vond... :|
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

:roll: Dodo vult bij woonplaats toch Den Haag in. Ik veronderstel dan dat dat Nederland is. Zo een goed mogelijke gezondheid voor die mannen. Maar aan de andere kant moeten ze echt afzien in gevangenis hoe langer ze afzien in de gevangenis hoe beter.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

mannerheim schreef:
HMS Renown schreef:
Soms denk ik dat gevangen meer rechten hebben dan degene die ze bewaken.
Dat is hier in Nederland wel zeker het geval...
Nog een leuk feitje:
Op 80% van de scholen in Nederland is de luchtkwaliteit zwaar onder de maat , hier wordt nooit de luchtkwaliteit gecontroleerd.
In gevangenissen wordt de luchtkwaliteit 2 keer per jaar gemeten, en alles in rep en roer als hier iets niet in orde is...

En Dodo, ik neem aan dat jij in België woont...hoe kon jij dan antwoord geven op mijn vraag wat jij van het Nederlandse gevangenissysteem vond... :|
Aow Aow Dûh Haagh, mauie stad achtah de duinah!
En zelfs al woonde ik in België, dan kon ik nog het Nederlands gevangenissysteem bestuderen en met de feiten die ik verzameld heb een conclusie trekken. Dus ook voor een Belg is het heel goed mogelijk om een antwoord te geven op jouw vraag.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Dodo schreef:
Aow Aow Dûh Haagh, mauie stad achtah de duinah!
Sorry...niet gezien
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie