nicks verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
nickdompeling
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jun 2006, 17:25
Locatie: leiderdorp

nicks verzameling

Bericht door nickdompeling »

heey mensen hier een deel van mijn verzameling ik hoop dat jullie het wat vinden



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nickdompeling op 28 jan 2007, 21:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
nickdompeling
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jun 2006, 17:25
Locatie: leiderdorp

Bericht door nickdompeling »

laatmaar ik zie al dat het en link is ;)
lol
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Afbeelding

Enne, je moet die foto met die kogels weghalen, anders is je ganze collectie morgen foetsie :lol:

779
nickdompeling
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jun 2006, 17:25
Locatie: leiderdorp

Bericht door nickdompeling »

ok danke ;)
ikzal ze gelijk weghalen
er zitten indd blank tussen
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Mooie collectie.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Leuke collectie, wel jammer van de replica spullen, maar desondanks al een leuke collectie! :) .
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
nickdompeling
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jun 2006, 17:25
Locatie: leiderdorp

Bericht door nickdompeling »

ja bijv de duitse helm die dingen zijn zo duur dus heb ik zo'n oranje helmpje gekocht voor 5 euries en een beetje bewerkt dit is wat er van geworden is
gr nick
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Leuk begin maar jammer dat er zo weinig origineel spul tussen zit. En een SS koppelslot bij een Heer jasje dat zijn natuurlijk dingen die niet kunnen he! ;)

Wel een mooi USAAF jasje en ook het diorama vind ik netjes gemaakt als ik het zo zie.
Weet je al waarop je, je wilt gaan richten of wil je gewoon alles blijven verzamelen?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

SiNiStEr schreef:Leuk begin maar jammer dat er zo weinig origineel spul tussen zit. En een SS koppelslot bij een Heer jasje dat zijn natuurlijk dingen die niet kunnen he! ;)

Wel een mooi USAAF jasje en ook het diorama vind ik netjes gemaakt als ik het zo zie.
Weet je al waarop je, je wilt gaan richten of wil je gewoon alles blijven verzamelen?
Sterker nog... het is een SA/NSKK koppelslot :|
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

pionier schreef:
SiNiStEr schreef:Leuk begin maar jammer dat er zo weinig origineel spul tussen zit. En een SS koppelslot bij een Heer jasje dat zijn natuurlijk dingen die niet kunnen he! ;)

Wel een mooi USAAF jasje en ook het diorama vind ik netjes gemaakt als ik het zo zie.
Weet je al waarop je, je wilt gaan richten of wil je gewoon alles blijven verzamelen?
Sterker nog... het is een SA/NSKK koppelslot :|
Je hebt gelijk, heb er te snel langsheen gekeken. Had eerst beter moeten kijken voordat ik mijn reactie postte. :oops:
Had in ieder geval al wel gezien dat er geen drol van klopte. :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ziet er ook nogal kopie-achtig uit. Shaft heeft een net Heer slot in de verkoop op de e-stand. Is niet te duur wat ie ervoor vraagt en zeker een nette investering ;)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Precies, als ik jou was Nick zou ik dat slot eens bekijken. Mooi slot voor een nette prijs. Voor dat geld kom je ze op een beurs niet tegen en je buste is er weer net wat historisch correcter door. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
nickdompeling
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jun 2006, 17:25
Locatie: leiderdorp

Bericht door nickdompeling »

klopt maakt niet uit wat je zegt (of het nu ss of sa is )het is inderdad niet historisch correct maar dan heb je net ingenomen om een vervanging te kopen en dan zie ik weer iets anders en keuzes maken is dan zo moeilijk
maar bedankt ik zal er zo gou mogelijk iets aan doen ik heb dan ook een andere riem nodig deze is niet zoals ie hoort te zijn
ik heb alleen mijn geld alweer uitgegeven aan die dress dus weer effe sparen ben over een paar maanden ook jarig dan zal het vast in oorde komen
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
nickdompeling
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jun 2006, 17:25
Locatie: leiderdorp

Bericht door nickdompeling »

oja sinister alles wat met de wo2 te maken heeft eigenlijk het is maar net wat er in mijn pad komt ik ga de uniformen die ik nu heb (met namen duits) ga ik kompleet maken en dan komt er weer van alles bij
gr nick
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Geld probleem blijf je houden kan ik je vertellen hoe oud je ook bent. ;)

Maar ga je de uniformen compleet maken met reprospul of met origineel materiaal?

Kan je origineel materiaal aanbevelen daar dit in waarde stijgt waar reprospul in waarde daalt. De waarde van mijn collectie bijvoorbeeld is de aanschafwaarde van mijn spul al zo'n 2000 EUR. overschreden, misschien zelfs wel meer, heb het al een tijdje niet meer nagerekend(misschien eens een lijstje bij gaan houden ;)).

Het enige waar ik repro begrijpelijk vind is:
- bij spullen die zo ontzettend duur zijn dat je ze nooit zou kunnen betalen als je geen repro neemt. Zo ben ik bijv. een keer bij het opkopen van een groot lot met ww2 spul in het bezit gekomen van een zeer goede repro van een Duits Ridderkruis.
- bij spul wat naast dat het ontzettend duur is ook nog eens zo ontzettend veel wordt nagemaakt dat het bijna altijd, ongeacht de prijs die je ervoor betaald, onzeker blijft of het origineel is of niet. Dit is bijv. tegenwoordig heel vaak het geval bij Duitse jasjes.
- bij spul wat zo goed als onvindbaar is hoeveel geld je er ook voor hebt.

Maargoed op de dingen hierboven zijn ook weer veel uitzonderingen en eigenlijk vind ik, moet je repro zoveel mogelijk voorkomen.
Daarnaast is dit ook allemaal discutabel, de een denkt totaal anders over het gebruik van repro als een ander. Dit topic lijkt me overigens niet de plek om die discussie(die al vaak genoeg gehouden is en keer op keer terug komt) te houden. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie