Collectie Killingspree (nieuwe foto,s nieuwe plaats page 19)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Oh jah, ik zie hem
'War is delightful for those who have not experienced it'
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Knap Niels, echt prachtig om te zien!!
Grtz
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Bericht door irish guards »

Helmpie af! :lol:
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Very nice m8. echt een plaatje van een collectie, petje gaat wederom af!

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Prachtig Niels! Één van de meest schitterende opstelling die ik ooit heb gezien! Die sfeer die je hebt gecreeerd is werkelijk subliem.. :)

Schitterende collectie! Ook een leuk extra'tje voor de oude dag, is het niet... ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

:shock: :shock: :shock: _/-\o_

Ik zei eergister nog tegen Ben/Sobel dat we al een tijdje niks meer van je hadden gehoord op dit forum. En ineens, 2 dagen later plaats je me hier een eindresultaat van een halfjaar werk(zoiets is het toch?) waar je werkelijk apetrots op mag zijn. Echt geweldig!
Met name het oog voor detail in dit diorama is verbluffend.
Ik vind zo wie zo winterdiorama's altijd erg mooi, zeker ook gezien het feit dat de poppen in dit soort diorama's vaak dik gekleed zijn en zwaar uitgerust. Maar dit is toch wel een van de mooisten die ik ooit gezien heb. Alle foto's ademen een geweldige sfeer uit. Mij geeft het echt zo'n gevoel van een winterse namiddag na een zware strijd waarbij iedereen uitgeput is en rustig voor zichzelf bezig is.
Ook het uitzicht uit het raam is super en versterkt het effect en mijn gevoel erbij!!! :cheer: :D

Ooit, wanneer dat precies gaat worden weet ik nog niet maar ooit zal ik mijn eigen ruimte hebben voor mijn collectie en dan zal ik ook proberen zulke soort diorama's neer te zetten hoewel ik betwijfel of ik spul en met name ruimte zal hebben voor zulke diorama's! :roll:

Voor het museum waar jij vrijwilliger bent is dit in ieder geval een geweldige aanwinst en ik neem aan dat ze er daar ook erg blij mee zijn.
Is het nog doorgegaan dat er een buitengedeelte bij is gekomen waar je Britse soldaten ziet die op het punt staan een inval te doen in je huisje? ;)

In ieder geval ben ik zeker een keer van plan langs te komen in het museum om o.a. dit prachtige dio te bekijken. Wanneer dat zover is laat ik het je wel even weten. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

SiNiStEr schreef:
En ineens, 2 dagen later plaats je me hier een eindresultaat van een halfjaar werk(zoiets is het toch?)
eigenlijk van één zaterdag lang alles eruit halen (lijkt op een halfjaar maja :P), en weer alle op een nieuwe manier opstellen (met nieuw materiaal dat is vrijgekomen door het opheffen van het diorama van een vriend/kennis van Niels en mij)


SiNiStEr schreef:en ik neem aan dat ze er daar ook erg blij mee zijn.
Niiet iedereen is er even blij mee maja, das een verhaal apart...

SiNiStEr schreef:Is het nog doorgegaan dat er een buitengedeelte bij is gekomen waar je Britse soldaten ziet die op het punt staan een inval te doen in je huisje? ;)
Door plaatsgebrek is dat helaas geschrapt... (althans voorlopig)

ps zoals je merkt heb ik ff geantwoord maar hopelijk vind je dat niet erg :P

Rémy
----
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Helemaal niet erg, bedankt voor je reactie.

Bedoelde met dat halve jaar werk eigenlijk ook het bouwen van de ruimte, niet alleen het inrichten. ;)

En ik kan me niet voorstellen waarom mensen hiermee niet blij zouden zijn, het is toch een erg mooie aanvulling op het museum? Maargoed misschien vraag ik nu naar dingen die me niet aangaan.

En jammer dat het buitengedeelte (voorlopig) geschrapt is, zal die persoon met z'n Britse poppen(hoe heet ie ook alweer, even de naam kwijt) ook wel jammer vinden daar hij ze nu niet kwijt kan in het diorama.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

BRAVISSIMO !!!
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

die jongen (die Jeroen heet) heeft zijn pop (eentje dus) nu wel in het gedeelte daarnaast gezet (waar dus eerst de brit zou komen die binnen zou vallen) maar dit is een losse voorstelling geworden waar hij de pop achter een barricade van zandzakken heeft zitten met een brengun. Ik zal Niels wel vragen voor een foto...

Het bouwen van dit diorama heeft inderdaad wel veel tijd gekost, en anders kom gewoon eens langs. Kun je de complete verzameling zien van ons :P

rémy
----
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Heel erg mooi diorama. Maar ik was wel benieuwd, wat is nu eigelijk van jou precies Rémy?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik denk dat je hem beter kan vragen wat niet avn hem is.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

viny schreef:Ik denk dat je hem beter kan vragen wat niet avn hem is.
Nou, wat een eer maar het grootste gedeelte is nog steeds van Niels :P

Maargoed om edgar van een antwoord te voorzien,
De complete zittende onderofficier met zijn medailles (niet goed zichtbaar) waronder een deschler kvk1 ste klas en een nsdap partijspeld. een paar filzstiefel (die uit omgeving nijmegen komen!!) die los erin staan, het bajonet dat de kerel met overjas die op de stoel zit draagt, de broodzak met veldfles die aan de waslijn hangt, het infanteriesturmabzeichen dat de wehrmacht man draagt, een van de veldmutzen (weet ff niet meer welke pop de mijne draagt) en een schiffchen en dat is zo alles wat me ff te binnen schiet. Binnenkort komt mijn tweede complete pop erin te staan (ook Lw) maar met overjas (= in bijna mint staat op wat miniscule mottengaatjes na) . Op zich loop ik niet zo enorm te koop met datgene dat ik heb en ik heb ook nooit een topic gemaakt met mijn complete collectie, maja de helft tot driekwart staat nu toch in het diorama en tja, zelfs al staat het onder de noemer van killingspree diorama, ik ben gewoon de tweede man achter het diorama ook al weten weinigen dat. Het probleem is gewoon dat, toen ik het voor liet komen alsof ik alleen wo2 geïnteresseerd was ik voor sommigen niet goed genoeg was, en toen ik vertelde dat ik daadwerkelijk het een en ander bezit zij opeens aan mijn lip hingen.

Rémy

ps En edgar, had je gedacht dat ik zoveel (of zo weinig) bezat of had je gedacht dat ik een of andere snotaap met alleen wat verroeste hulsjes ben/was ?? :P :lol:
----
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

ps En edgar, had je gedacht dat ik zoveel (of zo weinig) bezat of had je gedacht dat ik een of andere snotaap met alleen wat verroeste hulsjes ben/was ??
Nee, maar omdat je ''ons'' diorama zei vond ik het nog wel overkomen dat een groot gedeelte van jou was, dus daarom was ik wel benieuwd. Je hebt toch wel aardig wat dan ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Edgar schreef:
ps En edgar, had je gedacht dat ik zoveel (of zo weinig) bezat of had je gedacht dat ik een of andere snotaap met alleen wat verroeste hulsjes ben/was ??
Nee, maar omdat je ''ons'' diorama zei vond ik het nog wel overkomen dat een groot gedeelte van jou was, dus daarom was ik wel benieuwd. Je hebt toch wel aardig wat dan ;)
Nee goed, maar met ''ons'' doel ik vooral op het feit dat we het samen (de bouw met hulp van nog enkele anderen) hebben gebouwd/ingericht/onderhouden. Wat betreft de collectie heeft Niels gewoon meer te besteden, dus dan lig ik qua kwantiteit in ieder geval al zo uit de race..

Rémy
----
Plaats reactie