boerka verbod

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Dodo schreef:
Julian schreef:
mannerheim schreef:Ik vind ook dat dat burkaverbod niet eens zo een slechte zaak is, ook m.b.t terrorismebestrijding...
Ja, laten we dan ook meteen alle dikke mensen verdenken van terroristische aanslagen, wie weet zit er wel een bom onder hun T-shirt en geen dikke pents ? te grote en wijde kledingsstuken mogen dan ook niet meer, want daar kunnen ook bommen onder verstopt zitten! En de rugzakken ... zullen we die maar allemaal van doorzichtig plastic maken? Kunnen we goed zien wat erin zit! Met andere woorden, wil je de burka verbieden vanwege eventuele aanslagen, kun je beter ergens anders beginnen.

Of bedoel je misschien dat er gezochte terroristen zich in de burka verschuilen? Wel eens gehoord van een pruik en een nep snor? Schijnt ook wel goed te werken namelijk :wink:
Precies! Een boerka-verbod beargumenteren met terrorismebestrijding is wellicht één van de stomste dingen die ik de afgelopen paar maanden gehoord heb. En ik kan zélf aardig wat stomme dingen zeggen als ik niet oplet.. :)

Maar als we in dit land met andere volken samen willen leven zullen we ons ook open moeten stellen voor andere gebruiken. Dus ook wij zullen ons een beetje moeten aanpassen, Justin.. ;) En daar is naar mijn mening niets mis mee. Het helpt de ontwikkeling van sommige zéér bekrompen geesten die niet verder komen dan het eigen keuterboerendorpje..

Tuurlijk jongen, explosieven kan je ook onder een nep-snor plakken hè...
En ja...wij moeten ons aanpassen...stel je voor: ik begin een religie waarbij ook alleen je ogen zichtbaar mogen zijn, en ik vertrek naar een of ander land, daar zeggen ze dat ik dat ding af moet doen. Nou, dan doe ik dat ook, dan heb ik toch respect op te brengen voor de opvattingen hierover in DAT land!

En beste dvaupell,
de anti-moslim-tendens die de laatste jaren (ook op dit Forum helaas) zichtbaar wordt.
Dit vind ik een zwaar ovrdreven reactie, Paul geeft een voorbeeld. Niks verkeerds aan toch?

Dus als ik beweer dat burka-draagsters zich aan moeten passen doe ik volgens jou ook mee aan die '' anti-moslim-tendens die de laatste jaren (ook op dit Forum helaas) zichtbaar wordt. ''

Overtrokken reactie hoor...
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wat heeft een religie dat een 14-jarig jongetje uit Zuid-Limburg begint nou te maken met een wereldreligie? Jongen, dit is niet eens een realistisch voorbeeld. Het gaat er daarnaast helemaal niet om wat jij doet. :?

Wen er maar aan, iedereen zal zich aan moeten passen.

P.S. En ja, je kan explosieven plakken onder een nepsnor. Vind het alleen een beetje vreemd als je met een bom met een snor rond gaat lopen..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Peke
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jan 2007, 11:57
Locatie: Dilsen/Belgie

Bericht door Peke »

[quote=

Ben ik het helemaal mee eens Dodo, maar wat Peke noemde vind ik toch echt een beetje ver gaan qua aanpassen..[/quote]

Eerst en vooral wil ik nogmaals benadrukken dat ik niks tegen vreemdelingen heb ben trouwens zelf met een italiaanse gehuwd.

Wat me wel opvalt is dat deze mensen de laatste tijd zich nogal snel racistisch beledigd voelen, tenslotte die jongen en dat meisje(vrouwke) zijn allebeide ongeveer v/d zelfde leeftijd is het dan zo erg als hij vrouwke zegt i.p.v. juffrouw?

Ook mijn post (hierboven) ging niet rechtstreeks over boerka's maar toch vind ik dat dit alles samen op een en hetzelfde straatje uitkomt.

gr,Peke
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:Tuurlijk jongen, explosieven kan je ook onder een nep-snor plakken hè...
Nee dat kan niet, maar dat zeg ik dan ook niet.
Ik zeg dat als gezochte terroristen zich niet in een burka verschuilen (om onherkenbaar te blijven, niet om zichzelf op te blazen) dat doen ze dat wel door middel van een pruik en een nep snor. Dus het verbieden van een burka om het ongezien verplaatsen van terroristen tegen te gaan heeft absoluut géén zin omdat er zóveel andere manieren zijn om je te vermommen.
Het verbieden om welke reden dan ook heeft in mijn ogen geen zin.
mannerheim schreef:
de anti-moslim-tendens die de laatste jaren (ook op dit Forum helaas) zichtbaar wordt.
Dit vind ik een zwaar ovrdreven reactie, Paul geeft een voorbeeld. Niks verkeerds aan toch?
Misschien zijn de forum verkiezingsuitslagen wel een goed voorbeeld :roll: ?
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Julian schreef:
mannerheim schreef:Tuurlijk jongen, explosieven kan je ook onder een nep-snor plakken hè...
Nee dat kan niet, maar dat zeg ik dan ook niet.
Ik zeg dat als gezochte terroristen zich niet in een burka verschuilen (om onherkenbaar te blijven, niet om zichzelf op te blazen) dat doen ze dat wel door middel van een pruik en een nep snor. Dus het verbieden van een burka om het ongezien verplaatsen van terroristen tegen te gaan heeft absoluut géén zin omdat er zóveel andere manieren zijn om je te vermommen.
Het verbieden om welke reden dan ook heeft in mijn ogen geen zin.
mannerheim schreef:
de anti-moslim-tendens die de laatste jaren (ook op dit Forum helaas) zichtbaar wordt.
Dit vind ik een zwaar ovrdreven reactie, Paul geeft een voorbeeld. Niks verkeerds aan toch?
Misschien zijn de forum verkiezingsuitslagen wel een goed voorbeeld :roll: ?
Hadden we dan een verkiezingsuitslag?

Ik vind dat er een boerka verbod MOET komen.
Ten eerste het is een VERSCHRIKKELIJK straatbeeld om zo'n wandelende peperbus te zien lopen.
En het doet mensen denken aan de taliban-onderdrukking in afghanistan.
En ten derde ze moeten zich aanpassen aan DIT land.

Mvg. Sven

PS: hier komt een reactie van Julian op :wink:
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

1. Hoeveel vrouwen met een boerka heb jij rond zien lopen in Ede? Ik woon in Den Haag, en in de wijken waar ik regelmatig kom zie je er af en toe één verschijnen. Alleen in de transvaal heb ik er meerdere gezien. Met andere woorden, ken jij het straatbeeld?

Daarnaast, om iemand zo een "wandelende peperbus" te noemen vind ik niet getuigen van enige vorm van respect voor deze vrouwen. Je beledigd ze nu net zoals een streng-Moslim dat zou doen (volgens jou)...

2. Geen enkele Nederlander heeft de verschrikkelijke taliban-onderdrukking meegemaakt. Geen enkele Nederlander denkt aan het voormalig taliban regime in Afghanistan.

3. Iedereen zal zich aan moeten passen totdat we een goede middenweg vinden waarin iedereen zich kan accepteren. Zolang er partijen komen als die van Wilders en éénNL merken we dat we nog een lange weg te gaan hebben.

We hadden wel degelijk een verkiezingsuitslag op dit forum. De hoeveelheid Wilders stemmers was schrikbarend. De meest intolerante partij van Nederland behaalt een grote hoeveelheid stemmers op een forum waar de mensen juist moeten wéten wat de gevolgen zijn van intolerantie en het aanduiden van apartheid.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Telemark schreef:Hadden we dan een verkiezingsuitslag?
Ja, die hadden we ja en Wilders heeft hem gewonnen http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=15868&start=135
Telemark schreef:Ik vind dat er een boerka verbod MOET komen.
Dan vind ik je dom...
Telemark schreef:Ten eerste het is een VERSCHRIKKELIJK straatbeeld om zo'n wandelende peperbus te zien lopen.

Ja ik weet het, Nederland is overspoeld met Burka's, het is verschikkelijk!
Nee ff serieus, niet iedereen heeft zin om zich als jou te kleden en dat kan je ze ook moeilijk verplichten. Er zijn echt wel belangrijkere dingen dan dat straatbeeld wat allang is verpest. Vind je trouwens dat het afschaffen van de ''wandelende peperbussen'' dé oplossing is om het straatbeeld te verbeteren? Want dat is echt onzin, doe eerst maar eens wat aan de criminaliteit...
Telemark schreef:En het doet mensen denken aan de taliban-onderdrukking in afghanistan.
Hahahaha _/-\o- Wat is dat nou weer voor onzin ?
Telemark schreef:En ten derde ze moeten zich aanpassen aan DIT land.
Waarom? Mogen ze niet meer dragen wat ze willen? Komen ze er niet meer in met hun eigen kleding? Gaan we mensen op hun uiterlijk beoordelen en niet op hun kwaliteiten? Vind je dat rechtvaardig?

Telemark schreef: PS: hier komt een reactie van Julian op :wink:
Jazeker 8)

Edit: PS: hier komt (blijkbaar) geen reactie van Sven op ...
Laatst gewijzigd door Julian op 04 feb 2007, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Julian schreef:
Telemark schreef:Hadden we dan een verkiezingsuitslag?
Ja, die hadden we ja en Wilders heeft hem gewonnen http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=15868&start=135
Telemark schreef:Ik vind dat er een boerka verbod MOET komen.
Dan vind ik je dom...
Telemark schreef:Ten eerste het is een VERSCHRIKKELIJK straatbeeld om zo'n wandelende peperbus te zien lopen.

Ja ik weet het, Nederland is overspoeld met Burka's, het is verschikkelijk!
Nee ff serieus, niet iedereen heeft zin om zich als jou te kleden en dat kan je ze ook moeilijk verplichten. Er zijn echt wel belangrijkere dingen dat dat straalbeeld.
Telemark schreef:En het doet mensen denken aan de taliban-onderdrukking in afghanistan.
Hahahaha _/-\o- Wat is dat nou weer voor onzin ?
Telemark schreef:En ten derde ze moeten zich aanpassen aan DIT land.
Waarom? Mogen ze niet meer dragen wat ze willen? Komen ze er niet meer in met hun eigen kleding? Gaan we mensen op hun uiterlijk beoordelen en niet op hun kwaliteiten? Vind je dat rechtvaardig?

Telemark schreef: PS: hier komt een reactie van Julian op :wink:
Jazeker 8)

Edit: PS: hier komt (blijkbaar) geen reactie van Sven op ...
oh ja nu weet ik het weer!!!
De vrouwen daar hadden het in afghanistan heel goed!!!!
De meisjes mochten ook echt naar school en waren gelijk aan de man(Sarcastisch)

Ik zeg ook niet dat iedereen zich naar mij moest kleden(zou wel mooi zijn :wink: )

Het is toch ons bier ik bedoel land.
De mensen moet zich houden aan deze regels en normen en waarden.
Ik vind een boerka niet echt zo'n norm of waard.

Mvg
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Dodo schreef:1. Hoeveel vrouwen met een boerka heb jij rond zien lopen in Ede? Ik woon in Den Haag, en in de wijken waar ik regelmatig kom zie je er af en toe één verschijnen. Alleen in de transvaal heb ik er meerdere gezien. Met andere woorden, ken jij het straatbeeld?

Daarnaast, om iemand zo een "wandelende peperbus" te noemen vind ik niet getuigen van enige vorm van respect voor deze vrouwen. Je beledigd ze nu net zoals een streng-Moslim dat zou doen (volgens jou)...

2. Geen enkele Nederlander heeft de verschrikkelijke taliban-onderdrukking meegemaakt. Geen enkele Nederlander denkt aan het voormalig taliban regime in Afghanistan.

3. Iedereen zal zich aan moeten passen totdat we een goede middenweg vinden waarin iedereen zich kan accepteren. Zolang er partijen komen als die van Wilders en éénNL merken we dat we nog een lange weg te gaan hebben.

We hadden wel degelijk een verkiezingsuitslag op dit forum. De hoeveelheid Wilders stemmers was schrikbarend. De meest intolerante partij van Nederland behaalt een grote hoeveelheid stemmers op een forum waar de mensen juist moeten wéten wat de gevolgen zijn van intolerantie en het aanduiden van apartheid.
Welke partij kies jij dan?(PVDA,Groenlinks,PVDD?)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Eigenlijk vind ik wel dat ze hun eigen mening morgen uiten, jah duh! dat is Nederland, hier mag dat, dus er moet geen verebod op komen, het is hun mening!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Ik dacht dat een boerka een kledingstuk was :wink:
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Telemark schreef:
Dodo schreef:1. Hoeveel vrouwen met een boerka heb jij rond zien lopen in Ede? Ik woon in Den Haag, en in de wijken waar ik regelmatig kom zie je er af en toe één verschijnen. Alleen in de transvaal heb ik er meerdere gezien. Met andere woorden, ken jij het straatbeeld?

Daarnaast, om iemand zo een "wandelende peperbus" te noemen vind ik niet getuigen van enige vorm van respect voor deze vrouwen. Je beledigd ze nu net zoals een streng-Moslim dat zou doen (volgens jou)...

2. Geen enkele Nederlander heeft de verschrikkelijke taliban-onderdrukking meegemaakt. Geen enkele Nederlander denkt aan het voormalig taliban regime in Afghanistan.

3. Iedereen zal zich aan moeten passen totdat we een goede middenweg vinden waarin iedereen zich kan accepteren. Zolang er partijen komen als die van Wilders en éénNL merken we dat we nog een lange weg te gaan hebben.

We hadden wel degelijk een verkiezingsuitslag op dit forum. De hoeveelheid Wilders stemmers was schrikbarend. De meest intolerante partij van Nederland behaalt een grote hoeveelheid stemmers op een forum waar de mensen juist moeten wéten wat de gevolgen zijn van intolerantie en het aanduiden van apartheid.
Welke partij kies jij dan?(PVDA,Groenlinks,PVDD?)
Dat doet er geheel niet terzake. En zal ik je eens wat leuks vertellen: geen van die drie in ieder geval...

Als je het echt wilt weten:
Afgelopen twee keer dat ik kon stemmen heb ik VVD gestemd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Dodo schreef:
Telemark schreef:
Dodo schreef:1. Hoeveel vrouwen met een boerka heb jij rond zien lopen in Ede? Ik woon in Den Haag, en in de wijken waar ik regelmatig kom zie je er af en toe één verschijnen. Alleen in de transvaal heb ik er meerdere gezien. Met andere woorden, ken jij het straatbeeld?

Daarnaast, om iemand zo een "wandelende peperbus" te noemen vind ik niet getuigen van enige vorm van respect voor deze vrouwen. Je beledigd ze nu net zoals een streng-Moslim dat zou doen (volgens jou)...

2. Geen enkele Nederlander heeft de verschrikkelijke taliban-onderdrukking meegemaakt. Geen enkele Nederlander denkt aan het voormalig taliban regime in Afghanistan.

3. Iedereen zal zich aan moeten passen totdat we een goede middenweg vinden waarin iedereen zich kan accepteren. Zolang er partijen komen als die van Wilders en éénNL merken we dat we nog een lange weg te gaan hebben.

We hadden wel degelijk een verkiezingsuitslag op dit forum. De hoeveelheid Wilders stemmers was schrikbarend. De meest intolerante partij van Nederland behaalt een grote hoeveelheid stemmers op een forum waar de mensen juist moeten wéten wat de gevolgen zijn van intolerantie en het aanduiden van apartheid.
Welke partij kies jij dan?(PVDA,Groenlinks,PVDD?)
Dat doet er geheel niet terzake. En zal ik je eens wat leuks vertellen: geen van die drie in ieder geval...

Als je het echt wilt weten:
Afgelopen twee keer dat ik kon stemmen heb ik VVD gestemd.
Verrassend
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Telemark schreef:
Dodo schreef:
Telemark schreef: Welke partij kies jij dan?(PVDA,Groenlinks,PVDD?)
Dat doet er geheel niet terzake. En zal ik je eens wat leuks vertellen: geen van die drie in ieder geval...

Als je het echt wilt weten:
Afgelopen twee keer dat ik kon stemmen heb ik VVD gestemd.
Verrassend
Trouwens ik zou niet weten hoe een streng-moslim iemand met een boerka beledigd?Leg het me maar uit!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Telemark schreef:oh ja nu weet ik het weer!!!
De vrouwen daar hadden het in afghanistan heel goed!!!!
De meisjes mochten ook echt naar school en waren gelijk aan de man(Sarcastisch)
Wat heeft dit nou weer te maken met het afschaffen van de Burka in Nederland... ?
Telemark schreef: Ik zeg ook niet dat iedereen zich naar mij moest kleden(zou wel mooi zijn :wink: )
Maar wat je wel zegt is dat mensen niet meer mogen kleden zoals ze willen? Wat zeg ik ... ? Moslims mogen zich niet meer kleden zoals ze willen. Het zijn altijd de moslims waar mensen over zeiken! Waarom hoor ik niks over de Hindoe's in hun lappen stof of de Joden met hun keppeltjes? Waarom probeerd iedereen de mensen die al zo zwak staan aan te pakken?
Telemark schreef:De mensen moet zich houden aan deze regels en normen en waarden.
Ik vind een boerka niet echt zo'n norm of waard.
Maar wel een schending van de normen en waarden wou je zeggen :lol: ?
Mensen vertellen welke kledingsstukken ze wel en niet morgen dragen is wél een schending van normen en waarden. Wat zeikt iedereen nou over een fucking kledingsstuk :lol: ? Denk eens na jonge ... EEN KLEDINGSSTUK !! en jij beschouwt het als een bedrijging voor ons perfecte straat beeld, een bedrijging voor onze perfecte Nederlandse cultuur. Jij weet echt niet wat je met je tijd moet he .. :| ?
Laatst gewijzigd door Julian op 04 feb 2007, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie