De FG 42 is back

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

De FG 42 is back

Bericht door rico v »

De FG 42 komt hoogstwaarschijnlijk weer terug op de markt voor de beter bedeelde verlofhouder!

Afbeelding
Bron ; AK56
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Dit zijn HELE leuk berichten :lol: . Nu nog afwachten of het ook echt doorgezet wordt.
(zo wachten we ook nog steeds op het (na oorlogs) H&K MP5 verhaal)
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Huh? Welk verhaal bedoel je mbt. de MP5?
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Dat deze misschien ook voor de verlofhouder op de markt zou komen.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Ja, dat klopt. Het Zwitserse Brügger & Thomet hebben een semi versie op de markt gebracht (BT-96) Maar.....je zit met de te korte loop te maken alhier..... Je zou door middel van de zaak te verlengen binnen de Bijzondere wetten kunnen gaan vallen. Overigens heeft de BT-96 wel een net iets ander kleurtje....beetje grijs/blauw/groen.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Ah dat is wat minder dan. Maar ik heb ook verhalen gehoord dat de MP5 met vaste kolf hier een keer toegestaan zou worden alleen dat de afdelingen onderling er nog niet helemaal uit waren of ze het nu wel door lieten gaan of niet. Had ook weer iets met de KNSA van doen e.d.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Afdelingen onderling hebben niets te vertellen. De wet schrijft voor wat mag en niet mag. Juist met de nieuwe circulaire is geprobeerd om de regels duidelijker te maken. En een MP5 die aan de regels voldoet kan gewoon op verlof als je zelf ook aan de voorwaarden voldoet.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Ja dat weet ik maar dat zijn de woorden die ik steeds onder de leden hoor. Er waren bepaalde afdelingen die dus zeiden dat het op zich geen probleem moest zijn als het aan voorwaarden voldeed en andere zeiden weer dat de mp5 nooit aan die voorwaarden zou voldoen. Het moet ooit vastgesteld worden of het nu wel of niet is maar de vraag is wanneer dat nu gebeurt.
Wel is het mooi dat we zoiets als de FG42 ooit op de markt zien komen dan:D
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Het klopt dat verschillende afdelingen Bijzondere wetten er af en toe verschillende opvattingen op nahielden/-houden maar uiteindelijk zich toch moeten vergewissen van de nieuwe Circulaire wapens en munitie. Daarin staat, in mijn eigen bewoording ; Schouderwapen met een lengte van 60 cm. moet een looplengte hebben van 30 cm. (wapen semi-auto fabrieks-af natuurlijk) Nieuwe tip ; http://www.schwaben-arms.com/pages/page_38pag.html
Hierbij is de loop nog steeds iets te kort maar Schwaben is bereid om in overleg, en een meerprijs de loop naar een andere lengte te leveren. Of je last hier de vlamdemper vast, dan ben je er ook. Damn! Ik lijk wel een reclame-Henk!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Lijkt wel of je regelmatig de AK56 leest. :wink:
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Is wel zeker! Geabonneerd hey.. Maar dat doet niet iedereen hier, en zo kan je toch mooi info uitwisselen! De SAM had er niets over in staan! (zoals vaker)
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Dus als je dit met de fabriek goed afspreekt kun je in principe dit jaar nog met een heuse MP5 op de baan gaan staan :P ?
Vraag me af of ze dan ook niet moeilijk gaan doen over de naam "pistool-mitrailleur". Dan zou je al veel wapens zo kunnen introduceren met wat aanpassingen.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Dat moet mogelijk zijn mits al in het bezit van een verlof, of daartoe al gemachtigd te zijn. Ik zou het voor de zekerheid nog wel even dubbelcheckken met de nodige gegevens in de pocket. En wat duiten erin voor de aanschaf van de knalpijp.......
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Wat je moet is dat je vereniging waar je lid bent de mogelijkheid heeft om APS te kunnen beoefenen. Dat is de enige discipline waar je zo'n MP5 voor kunt gebruiken. De MP5 heeft standaard een te korte loop maar door er een vlamdemper duurzaam op te laten bevestigen wordt de loop lang genoeg en is er geen bezwaar om zo'n wapen in te voeren en op vergunning te hebben. Er is namenlijk een fabrikant die een uitvoering op de markt brengt die van de fabriek af semiautomatisch is.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Dan moet het geen probleem zijn lijkt me. Nu dan alleen nog eventjes sparen hè :wink:
Plaats reactie