boerka verbod

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Leroy schreef:Lekker ondoordacht. Zij komen naar Nederland toe, zij weten dat onze cultuur heel anders is dan die van hun. Dan moet je dus niet raar gaan opkijken als wij géén hoofddoeken dragen.
Zij komen naar Nederland toe, wij weten dat hun een hele andere cultuur hebben, dus wij moeten niet raar op kijken als hun hoeefddoeken dragen.

Trouwens, de Christenen mogen geen rokken mee dragen, daar kan ook een bom onder!!!!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

viny schreef:
Leroy schreef:Lekker ondoordacht. Zij komen naar Nederland toe, zij weten dat onze cultuur heel anders is dan die van hun. Dan moet je dus niet raar gaan opkijken als wij géén hoofddoeken dragen.
Zij komen naar Nederland toe, wij weten dat hun een hele andere cultuur hebben, dus wij moeten niet raar op kijken als hun hoeefddoeken dragen.

Trouwens, de Christenen mogen geen rokken mee dragen, daar kan ook een bom onder!!!!
Zeg luister nou even, als het andersom zou zijn dan hadden wij ons ook aangepast. En je kan het toch niet goedpraten door het te vergelijken met het Christendom.. Wij zijn hier geboren. Wij zijn Nederlanders. Zij zijn ergens anders geboren of ze zijn hier geboren met Turkse/Marrokaanse ouders. Dan alsnog behoor je je gewoon aan te passen aan de Nederlandse cultuur. Het is een eer om hier te mogen wonen, dan moeten ze dat ook zo zien..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

dvaupell schreef:
Telemark schreef: Ik vind dat er een boerka verbod MOET komen.
Ten eerste het is een VERSCHRIKKELIJK straatbeeld om zo'n wandelende peperbus te zien lopen.
En het doet mensen denken aan de taliban-onderdrukking in afghanistan.
En ten derde ze moeten zich aanpassen aan DIT land.
Tsja Telemark,

1 - Je mag vinden wat je wilt, als je er maar rekening mee houdt dat het slechts JOUW mening is.

2 - Ik vindt het een VERSCHRIKKELIJK straatbeeld opleveren als je al die te dikke tienermeisjes met hun naveltruitjes ziet lopen. Daar zijn er trouwens VEEL meer van dan Burka- of Chadordraagsters.

3 - Hoeveel van dat handjevol Burka-draagsters komen daadwerkelijk uit Afghanistan? En als je stelling waar zou zijn, zouden ze dan tòch die Burka aantrekken? Het lijkt me een onzin-argument.

4 - Hoe zou je willen dat "ze" zich aanpassen? - Naveltruitjes?
Het is onze cultuur, en niet die van de burkadragers ofzo, wij hebben geen moslim cultuur en de meeste mensen willen geen moslim-cultuur.
Gebruikersavatar
Gerd
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 feb 2005, 17:10
Contacteer:

Bericht door Gerd »

Ik vind dat migranten, net als iedereen, zich moeten houden aan de wet. Moeten zij zich aan onze cultuur aanpassen? Nee, wat mij betreft niet. Ze beleven hun cultuur zoals zij dat willen, zolang dat niet in strijd is met de wetgeving.

In België staat in de grondwet dat er een vrijheid van godsdienst geldt en ik vermoed dat dat in Nederland niet anders zal zijn. Willen die mensen in een burka rondlopen, dan doen ze dat maar. Wat maakt mij dat nu uit? Ik zie echt het probleem niet.

Anderzijds vind ik ook niet dat autochtonen zich, omwille van die vrijheid van godsdienst, zich moeten aanpassen. Godsdienst is een privézaak. Daarom vind ik dat bv. een werkgever absoluut kan eisen dat op de werkvloer hoofddoeken, burka's of andere religieuze symbolen niet gedragen mogen worden.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Gerd schreef:Ik vind dat migranten, net als iedereen, zich moeten houden aan de wet. Moeten zij zich aan onze cultuur aanpassen? Nee, wat mij betreft niet. Ze beleven hun cultuur zoals zij dat willen, zolang dat niet in strijd is met de wetgeving.

In België staat in de grondwet dat er een vrijheid van godsdienst geldt en ik vermoed dat dat in Nederland niet anders zal zijn. Willen die mensen in een burka rondlopen, dan doen ze dat maar. Wat maakt mij dat nu uit? Ik zie echt het probleem niet.

Anderzijds vind ik ook niet dat autochtonen zich, omwille van die vrijheid van godsdienst, zich moeten aanpassen. Godsdienst is een privézaak. Daarom vind ik dat bv. een werkgever absoluut kan eisen dat op de werkvloer hoofddoeken, burka's of andere religieuze symbolen niet gedragen mogen worden.
Ik ben het voor honderd procent eens met Gerd. Momenteel bestaat er al zoveel onverdraagzaamheid... Ik vind dat moslims een hoofdoek of een boerka mogen dragen zolang zij zelf willen... Mij stoort het persoonlijk niet...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

viny schreef:
Leroy schreef:Lekker ondoordacht. Zij komen naar Nederland toe, zij weten dat onze cultuur heel anders is dan die van hun. Dan moet je dus niet raar gaan opkijken als wij géén hoofddoeken dragen.
Zij komen naar Nederland toe, wij weten dat hun een hele andere cultuur hebben, dus wij moeten niet raar op kijken als hun hoeefddoeken dragen.

Trouwens, de Christenen mogen geen rokken mee dragen, daar kan ook een bom onder!!!!
Ik vind dit echt een enorm rare conclusie... :?
Ik ga hier dus ook niet verder op in. Lijkt me duidelijk waarom.
In België staat in de grondwet dat er een vrijheid van godsdienst geldt en ik vermoed dat dat in Nederland niet anders zal zijn. Willen die mensen in een burka rondlopen, dan doen ze dat maar. Wat maakt mij dat nu uit? Ik zie echt het probleem niet.
Gerd, maar weet jij ook dat in 6 gemeentes in België de Burka verboden is?

Code: Selecteer alles

Er gaan dan ook al stemmen in Nederland, België en andere landen op voor een verbod op volledig verhullende kledij. In de volgende Belgische gemeentes bestaat zo'n verbod al:

   1. Antwerpen
   2. Maaseik
   3. Gent
   4. Sint-Truiden
   5. Molenbeek
   6. Lebbeke

In Frankrijk is het op openbare scholen, colleges en lycea verboden tekens of kleding te dragen waarmee de leerlingen duidelijk een religieus uiterlijk uitdragen.

Bron: www.wikipedia.org
Anderzijds vind ik ook niet dat autochtonen zich, omwille van die vrijheid van godsdienst, zich moeten aanpassen. Godsdienst is een privézaak. Daarom vind ik dat bv. een werkgever absoluut kan eisen dat op de werkvloer hoofddoeken, burka's of andere religieuze symbolen niet gedragen mogen worden.
Hier ben ik het overigens volledig mee eens.
Maar ik neem aan dat we nu praten over de burka dragers die in het openbaar (straat, etc.) lopen. En dus onder de "wet" vallen en niet zo zeer onder de regels van een bedrijf. :)
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Leroy schreef:Toch zijn er genoeg mensen die zich wel aanpassen. O, natuurlijk. Die passen niet in jouw rijtje anders klopt het niet meer.

Nou Leroy, eigelijk passen die wel in mijn rijtje...
Mensen zijn verschillend, de ene laat z'n oude gewoontes makkelijk los (de aangepaste buitenlanders) en bij de ander gaat dat weer heel moeilijk (de Burka dragers).
Ook is het vaak een kwestie van tijd, hoe langer je hier bent, hoe meer je eraan gewend raakt, maar dat kan soms wel een paar jaar duren.
Leroy schreef:... En laten we dan maar per direct als voorbeeld nemen dat zij jou aanspreekt en niet andersom....Het is dus irritant.
Juist, een voorbeeld ... hoe vaak is dit je nou al overkomen ?

Leroy schreef:...Lekker achterlijk voorbeeld dus.
Zeker ... van jou ;)
Jij vergelijkt 240 rijden met het dragen van een burka ...
Leroy schreef: Overigens kan onder een burka een bom, remember (één die je dus heel slecht kunt zien, overigens kunnen er heel veel dingen onder verstopt worden. Dingen die je bij een normaal "outfit" duidelijk zou zien.)
Dat argument is al meerdere keren onderuit gehaald, dus houd er nou maar over op. Bommen kunnen overal zitten! En dan kun je zeggen dat ze in Burka's vrijwel onzichtbaar zijn, maar dat zijn ze in rugzakken of een beetje wijde jaszakken ook.
Leroy schreef:Iemand kan juist met opzet zo'n burka aantrekken juist om deze mensen dan verdacht te laten lijken.
Ja, en nou weer ff realistisch denken... :roll:
Telemark schreef:... en de meeste mensen willen geen moslim-cultuur.
Oh, dus vandaar is Geert Wilders nu Minister Premier! :roll:
Nee, het is maar goed dat Nederland (nog) veel accepteerd en niet alles eruit zetten wat we niet mogen.
Gebruikersavatar
Gerd
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 feb 2005, 17:10
Contacteer:

Bericht door Gerd »

Als dat idd vastgelegd is in de wet (wsl zal in die Belgische gevallen om een gemeentelijke wet gaan), moet men zich daar naar schikken. Ik weet echter niet of die vermelding op wikipedia klopt; het is het eerste dat ik daarover hoor. Heb je soms nog andere bronnen? Zijn dat trouwens recente wetten?

Op je vermelding van wikipedia staat dat het gaat om een verbod op volledig verhullende kledij. Die maatregel is dus niet specifiek gericht tegen de burka als godsdienstig-cultureel element, terwijl ik in dit topic toch wel de indruk heb dat verschillende mensen daarmee wel problemen hebben.

En daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind niet dat mensen die hier komen wonen, van waar ze ook komen, zich volledig "onze cultuur" moeten aanmeten.

Verder stel ik me wel de vraag wat ze met dat verbod gaan doen, nu binnenkort de carnavalsfeesten er weer aankomen. Je mag dan ook niet helemaal verhullend verkleed zijn, neem ik aan. Of mag dat dan wel, omdat carnaval tot onze zgn. cultuur behoort? (Btw, wat is dat dan, "onze cultuur"?)

Nee, ik denk dat de politiek zich beter met andere, belangrijkere dingen (milieu, werkloosheid, staatsschuld,...) bezighoudt dan met een al dan niet verbod op de burka.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Nou Leroy, eigelijk passen die wel in mijn rijtje...
Mensen zijn verschillend, de ene laat z'n oude gewoontes makkelijk los (de aangepaste buitenlanders) en bij de ander gaat dat weer heel moeilijk (de Burka dragers).
Ook is het vaak een kwestie van tijd, hoe langer je hier bent, hoe meer je eraan gewend raakt, maar dat kan soms wel een paar jaar duren.
En je hebt er die zich niet willen aanpassen, het zal gewoon moeten gebeuren. Klaar. En sowieso, wie zegt dat je het volledig moet laten vallen? Zolang ze het op eigen terrein houden is er niets aan de hand.
Juist, een voorbeeld ... hoe vaak is dit je nou al overkomen ?
Het gaat om het idee, scheelt dat in dit dorp slechts 2,2% allochtoon is en ik die niet eens tegen kom. Maar in de stad is dit wel anders.
Zeker ... van jou Wink
Jij vergelijkt 240 rijden met het dragen van een burka ...
Het gaat niet om de vergelijking tussen het 240 rijden en de burka. Maar om de vrijheid van meningsuiting waar jullie zo plechtig gebruik van maken. Komt wel een beetje op hetzelfde neer. Enige verschil is is dat men vind dat 240 te gevaarlijk vind (wat overigens makkelijk kan, maar die discussie houd ik maar hier buiten) en het dus gezet heeft op andere "snelheidlimieten".
Dat argument is al meerdere keren onderuit gehaald, dus houd er nou maar over op. Bommen kunnen overal zitten! En dan kun je zeggen dat ze in Burka's vrijwel onzichtbaar zijn, maar dat zijn ze in rugzakken of een beetje wijde jaszakken ook.
In jaszakken zie je het zo zitten, je doet hier net alsof het niets weegt? En dan nog eens het vreemde gedrag e.d.
Daarnaast kan het inderdaad ook in rugzakken, maar kijk bijvoorbeeld naar het Midden-Oosten. Daar doen ze het meestal d.m.v. burka's of door de mannelijke "versie" zonder hoofddoek eroverheen. Hieruit blijkt dus maar dat het dus wel degelijk gevaarlijk is, kan zijn. Beter voorkomen dan genezen? Zo denken ze blijkbaar ook met het "240-verhaal".
Ja, en nou weer ff realistisch denken... Rolling Eyes
Wat is hier niet realistisch aan? Het is een realistisch scenario.
Het is gewoon een feit dat iemand niet herkend kan worden en de Politie dus géén harde bewijzen heeft...

Gezichtsherkenning is gewoonweg is een zéér belangrijk iets binnen deze maatschappij. En indien er dus mensen blijven rondlopen in Burka's en dergelijk (bivakmuts moet dus ook verboden worden) zal de veiligheid niet dichter bij "perfectie" kunnen komen (perfectie mag misschien niet bestaan, maar je kan er wel naar streven).

Ik kan wel door blijven gaan met voorbeelden maar goed, dat heeft hier toch géén nut. :roll:
En daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind niet dat mensen die hier komen wonen, van waar ze ook komen, zich volledig "onze cultuur" moeten aanmeten.
Dit hoeft inderdaad niet, zolang ze het maar op eigen terrein houden en het niet te openlijk gaan "gebruiken". Om maar even te zwijgen over de emancipatie van hun cultuur.
Verder stel ik me wel de vraag wat ze met dat verbod gaan doen, nu binnenkort de carnavalsfeesten er weer aankomen. Je mag dan ook niet helemaal verhullend verkleed zijn, neem ik aan. Of mag dat dan wel, omdat carnaval tot onze zgn. cultuur behoort? (Btw, wat is dat dan, "onze cultuur"?)
Hier kom je inderdaad met een sterk punt. Maar voor bepaalde "feesten" kunnen er uitzonderingen gemaakt worden. Aangezien dit maar een aantal dagen zijn en niet een compleet jaar. Ook kan de Politie extra oplettend zijn tijdens deze feestdagen.
Op je vermelding van wikipedia staat dat het gaat om een verbod op volledig verhullende kledij. Die maatregel is dus niet specifiek gericht tegen de burka als godsdienstig-cultureel element, terwijl ik in dit topic toch wel de indruk heb dat verschillende mensen daarmee wel problemen hebben.
Dus als we het specifiek hebben over een burka verbod dan is het een ramp binnen de Islam community en ook onder Nederlanders. Maar als we het algemeen maken en dus alle "indentiteit" verbergende kleding verboden maken is er dus veel minder oproer?


En voor extra bronnen zal ik verder "onderzoek" moeten doen. :)
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Telemark schreef:... en de meeste mensen willen geen moslim-cultuur.
Oh, dus vandaar is Geert Wilders nu Minister Premier! :roll:
Nee, het is maar goed dat Nederland (nog) veel accepteerd en niet alles eruit zetten wat we niet mogen.[/quote]

500.000 duizend stemmen had geert wilders, daaruit kun je zien dat veel mensen geen moslim-cultuur willen, maar met de politiek is vaak het geval dat de mensen stemmen op de partij waar de lijsttrekker een knappe koppie hebben en een grote mond, niet altijd zo hoor kijk maar naar CDA, maar als je naar LPF kijkt dan zie je dat het partijprogramma hetzelfde is gebleven, maar toch 0 zetels hebben.

Mvg
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Leroy schreef:
Nou Leroy, eigelijk passen die wel in mijn rijtje...
Mensen zijn verschillend, de ene laat z'n oude gewoontes makkelijk los (de aangepaste buitenlanders) en bij de ander gaat dat weer heel moeilijk (de Burka dragers).
Ook is het vaak een kwestie van tijd, hoe langer je hier bent, hoe meer je eraan gewend raakt, maar dat kan soms wel een paar jaar duren.
En je hebt er die zich niet willen aanpassen, het zal gewoon moeten gebeuren. Klaar. En sowieso, wie zegt dat je het volledig moet laten vallen? Zolang ze het op eigen terrein houden is er niets aan de hand.
Juist, een voorbeeld ... hoe vaak is dit je nou al overkomen ?
Het gaat om het idee, scheelt dat in dit dorp slechts 2,2% allochtoon is en ik die niet eens tegen kom. Maar in de stad is dit wel anders.
Zeker ... van jou Wink
Jij vergelijkt 240 rijden met het dragen van een burka ...
Het gaat niet om de vergelijking tussen het 240 rijden en de burka. Maar om de vrijheid van meningsuiting waar jullie zo plechtig gebruik van maken. Komt wel een beetje op hetzelfde neer. Enige verschil is is dat men vind dat 240 te gevaarlijk vind (wat overigens makkelijk kan, maar die discussie houd ik maar hier buiten) en het dus gezet heeft op andere "snelheidlimieten".
Dat argument is al meerdere keren onderuit gehaald, dus houd er nou maar over op. Bommen kunnen overal zitten! En dan kun je zeggen dat ze in Burka's vrijwel onzichtbaar zijn, maar dat zijn ze in rugzakken of een beetje wijde jaszakken ook.
In jaszakken zie je het zo zitten, je doet hier net alsof het niets weegt? En dan nog eens het vreemde gedrag e.d.
Daarnaast kan het inderdaad ook in rugzakken, maar kijk bijvoorbeeld naar het Midden-Oosten. Daar doen ze het meestal d.m.v. burka's of door de mannelijke "versie" zonder hoofddoek eroverheen. Hieruit blijkt dus maar dat het dus wel degelijk gevaarlijk is, kan zijn. Beter voorkomen dan genezen? Zo denken ze blijkbaar ook met het "240-verhaal".
Ja, en nou weer ff realistisch denken... Rolling Eyes
Wat is hier niet realistisch aan? Het is een realistisch scenario.
Het is gewoon een feit dat iemand niet herkend kan worden en de Politie dus géén harde bewijzen heeft...

Gezichtsherkenning is gewoonweg is een zéér belangrijk iets binnen deze maatschappij. En indien er dus mensen blijven rondlopen in Burka's en dergelijk (bivakmuts moet dus ook verboden worden) zal de veiligheid niet dichter bij "perfectie" kunnen komen (perfectie mag misschien niet bestaan, maar je kan er wel naar streven).

Ik kan wel door blijven gaan met voorbeelden maar goed, dat heeft hier toch géén nut. :roll:
En daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind niet dat mensen die hier komen wonen, van waar ze ook komen, zich volledig "onze cultuur" moeten aanmeten.
Dit hoeft inderdaad niet, zolang ze het maar op eigen terrein houden en het niet te openlijk gaan "gebruiken". Om maar even te zwijgen over de emancipatie van hun cultuur.
Verder stel ik me wel de vraag wat ze met dat verbod gaan doen, nu binnenkort de carnavalsfeesten er weer aankomen. Je mag dan ook niet helemaal verhullend verkleed zijn, neem ik aan. Of mag dat dan wel, omdat carnaval tot onze zgn. cultuur behoort? (Btw, wat is dat dan, "onze cultuur"?)
Hier kom je inderdaad met een sterk punt. Maar voor bepaalde "feesten" kunnen er uitzonderingen gemaakt worden. Aangezien dit maar een aantal dagen zijn en niet een compleet jaar. Ook kan de Politie extra oplettend zijn tijdens deze feestdagen.
Op je vermelding van wikipedia staat dat het gaat om een verbod op volledig verhullende kledij. Die maatregel is dus niet specifiek gericht tegen de burka als godsdienstig-cultureel element, terwijl ik in dit topic toch wel de indruk heb dat verschillende mensen daarmee wel problemen hebben.
Dus als we het specifiek hebben over een burka verbod dan is het een ramp binnen de Islam community en ook onder Nederlanders. Maar als we het algemeen maken en dus alle "indentiteit" verbergende kleding verboden maken is er dus veel minder oproer?


En voor extra bronnen zal ik verder "onderzoek" moeten doen. :)
En Nederland accepteerd veels te veel, een groot zooitje in dit land.
Gebruikersavatar
Gerd
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 feb 2005, 17:10
Contacteer:

Bericht door Gerd »

leroy schreef: Dus als we het specifiek hebben over een burka verbod dan is het een ramp binnen de Islam community en ook onder Nederlanders. Maar als we het algemeen maken en dus alle "indentiteit" verbergende kleding verboden maken is er dus veel minder oproer?
Dat is toch logisch? Dan geldt die regel mbt allesverhullende kledij voor iedereen en niet alleen voor de moslims die een burka dragen. Waarom zou je enkel die burka's viseren? Omdat het moslims zijn? Dan zitten we nl. weer bij hetzelfde punt: het verbieden van burka's als zuiver cultureel/godsdienstig element. En daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat dat er een duidelijk verschil tussen een algemeen verbod op allesverhullende kledij en een verbod op burka's. Ik zie voor geen van beide verboden een gegronde reden waarom je het zou invoeren, maar goed, dat is dan weer een andere discussie, zeker?

leroy schreef:En voor extra bronnen zal ik verder "onderzoek" moeten doen. :)
Dank u, ik zal dat ook doen.

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij Dodo bij de vraag: wat is dat dan, die Nederlandse cultuur? Bestaat er überhaupt wel iets als dé Nederlandse (of Belgische of Vlaamse of...) cultuur?
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Dat is toch logisch? Dan geldt die regel mbt allesverhullende kledij voor iedereen en niet alleen voor de moslims die een burka dragen. Waarom zou je enkel die burka's viseren? Omdat het moslims zijn? Dan zitten we nl. weer bij hetzelfde punt: het verbieden van burka's als zuiver cultureel/godsdienstig element. En daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat dat er een duidelijk verschil tussen een algemeen verbod op allesverhullende kledij en een verbod op burka's. Ik zie voor geen van beide verboden een gegronde reden waarom je het zou invoeren, maar goed, dat is dan weer een andere discussie, zeker?
Ik voerde de discussie al met in het achterhoofd dat alle "identiteit" verbergende kleding verboden moet worden. :wink:

En wat ik zie als "Nederlandse" cultuur daar heb ik nu even géén tijd voor om te typen, dus verwacht dat later maar. :)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Oke, zie ook het volgende topic: Wat is voor jou de "Nederlandse cultuur"?

Het was een beetje lastig om te splitsen, maar ik denk dat zo de vraag wel is over gekomen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Leroy schreef:En je hebt er die zich niet willen aanpassen, het zal gewoon moeten gebeuren. Klaar. En sowieso, wie zegt dat je het volledig moet laten vallen? Zolang ze het op eigen terrein houden is er niets aan de hand.
Ik snap het nog steeds niet, waarom wil je dat iedereen hetzelfde is? Waarom mag er niemand anders zijn?
Leroy schreef:Het gaat om het idee, scheelt dat in dit dorp slechts 2,2% allochtoon is en ik die niet eens tegen kom.
Waar maak je je dan zo druk om? Bang dat ze met z'n alle naar jou dorpje komen?
Leroy schreef:... Maar in de stad is dit wel anders.
Zeker, ik woon hier in het centrum van Amsterdam en heb ik mijn hele leven maarliefst 3 mensen met een Burka gezien!
Het lijkt hier wel een moslim-invasie !

[quote=''Telemark'']500.000 duizend stemmen had geert wilders, daaruit kun je zien dat veel mensen geen moslim-cultuur willen[/quote]
500.000 stemmen ... zo zo, van de ... ? wat was het ook alweer? Ja, 16.000.000. Dus hou nou maar op met je ''de meeste mensen willen geen moslim cultuur'' want de meeste Nederlanders hebben toch echt niet op heb gestemd!


Leroy schreef: ... Maar om de vrijheid van meningsuiting waar jullie zo plechtig gebruik van maken.
En wat ook het belangrijkste recht is van een mens.
Leroy schreef:In jaszakken zie je het zo zitten ...
Kom op, je stopt die bom erin, je doen de rits dicht en het enige wat je nog ziet is een bobbel en dat beschouwd niet iedereen als een bom.
Leroy schreef:je doet hier net alsof het niets weegt?
En jij doet hier alsof het minder zwaar is wanneer je het in een burka stopt.
Leroy schreef:En dan nog eens het vreemde gedrag e.d.
Wat hier in Amsterdam absoluut niet opvalt.
Leroy schreef:... maar kijk bijvoorbeeld naar het Midden-Oosten. Daar doen ze het meestal d.m.v. burka's of door de mannelijke "versie" zonder hoofddoek eroverheen. Hieruit blijkt dus maar dat het dus wel degelijk gevaarlijk is, kan zijn.
Wat is je punt? Dat ze dat hier gaan doen? En wat dan nog, zonder burka komt er ook een aanslag, dan vinden ze wel een andere manier.

Leroy schreef:Wat is hier niet realistisch aan? Het is een realistisch scenario. Het is gewoon een feit dat iemand niet herkend kan worden en de Politie dus géén harde bewijzen heeft...
Heb je wel eens iemand in een burka zien rennen (heb je überhaupt wel eens iemand in een burka gezien?) ? Als dat niet opvalt, dan weet ik het ook niet meer.
Bovendien helpt ook hier het verbieden van de burka niet. want is het geen burka wat de crimineel aan heeft, dan is het wel een bivakmuts, is het geen bivakmuts is het wel weer wat anders .. criminaliteit is gewoon moeilijk te bestrijden en beginnen met het burka verbod is een slechte start, want hierdoor krijg je alleen maar meer crinimaliteit.
Plaats reactie