Vista doen of niet?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Vista installeren of niet,( ik krijg hem gratis )

Ja, Doen
8
36%
Nee, niet slim
14
64%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Vista doen of niet?

Bericht door Erik S. »

Hallo,

Ik kan vista van mijn school krijgen voor op de laptop, GRATIS LEGAAL

Doen of niet?
Laatst gewijzigd door Erik S. op 05 feb 2007, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Neen, is illegaal, dus heb je nix aan. :lol: Dan gaat Bill Gates loeien op je PC als hij erachter komt dat de serial key al door een andere PC gebruikt wordt en kan je niets updaten. als je 3 maandjes wacht zijn alle programma's aangepast aan Vista en zijn er ook enkele 'updates' beschikbaar voor 'jouw Vista' versie. :lol:

779
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Nee, ik krijg de legale versie!!!

Mvg
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Gewoon doen dan :wink: :P
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hoe kan de school nou de legale versie weggeven? Gaan ze er zelf niet op draaien dan? Dan geeft de school jou 300 euro in handen oid...

779
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Bob, alle hogere scholen (MBO, HBO en WO) geven Vista gratis aan hun leerlingen. Ik in ieder geval wel.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hmm.. ik heb er geen gekregen... :cry:

779
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik zou het doen, zeker als het de ultimateversie is. Ik draai al geruime tijd Vista op mijn PC, en naar alle tervredenheid! Het ziet er gelikt uit, is stabiel ( Ik draai RC1, niet de versie die nu te koop is. Een pre-release, dus. ) ondanks de bugs die er in kunnen zitten en er zitten vele opties in die de veiligheid van het systeem vergroten. Alles kan gehacked worden, en daar Microsoft bij sommige mensen niet erg geliefd is zal dat ook wel een keer gebeuren... Desalniettemin een aanrader! Enige nadeel: forse systeemeisen... Op een laptop zou ik echter ook voor Ultimate gaan, ondanks dat je de nieuwe Aero omgeving niet kan draaien daar de overige opties ( netwerk, etc.. ) erg gebruikersvriendelijk zijn en interessant. Ik heb er ook nog geen gekregen ( de NL talige release ) overigens...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Peter schreef:Ik zou het doen, zeker als het de ultimateversie is. Ik draai al geruime tijd Vista op mijn PC, en naar alle tervredenheid! Het ziet er gelikt uit, is stabiel ( Ik draai RC1, niet de versie die nu te koop is. Een pre-release, dus. ) ondanks de bugs die er in kunnen zitten en er zitten vele opties in die de veiligheid van het systeem vergroten. Alles kan gehacked worden, en daar Microsoft bij sommige mensen niet erg geliefd is zal dat ook wel een keer gebeuren... Desalniettemin een aanrader! Enige nadeel: forse systeemeisen... Op een laptop zou ik echter ook voor Ultimate gaan, ondanks dat je de nieuwe Aero omgeving niet kan draaien daar de overige opties ( netwerk, etc.. ) erg gebruikersvriendelijk zijn en interessant. Ik heb er ook nog geen gekregen ( de NL talige release ) overigens...
Microsoft gééft enkel de Business Versie aan de scholen. :)
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Ik zou het niet doen.
Ik heb al van enkele mensen die Vista op hun laptop of PC hebben geïnstalleerd, dat door Vista programma's niet meer werken en dat Vista ook bepaalde drivers niet aanneemt.

Ik heb in het begin ook nog getwijfeld of ik Vista op m'n laptop zou zetten, maar na deze verhalen gehoord te hebben, besloot ik om het toch maar niet te doen.

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Als je het kan krijgen, Aannemen.
Gratis is altijd goed.
Wacht alleen nog wel even met installeren.
Zoals al werd gezegt draait het merendeel van de programma,s nog niet of nauwelijks op Vista.
Dit zal nagelang er meer updates komen wel worden opgelost.
Mvg/Best regards, Sipke
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Ik kan je ook nog OneCare aanraden om te gebruiken, werkt echt perfect als anti virus, anti spam, anti phising, firewall, backup en systemperformance systeem.

Ik ben overigens ook over Vista en office 2007 te spreken, maar ja ik werk dan ook bij MS....
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Niet slim totdat je zeker weet dat je drivers hebt voor al je hardware die geschikt is voor Vista.
Denk aan scanners en printers, maar ook aan bijvoorbeeld een (eventuele) Cisco pix.

Zijn je virusscanner & firewall bruikbaar in Vista?
Maak je gebruik van VPN? Gaat dat werken met Vista?

Mijn advies is de kat even uit de boom te kijken en te wachten tot minimaal november/december.
Naar verwachting zal in oktober Service Pack 1 voor Vista beschikbaar komen.
Dan hebben ook de hardware boeren ruim tijd gehad om drivers beschikbaar te maken en hebben software leveranciers aanpassingen kunnen doen.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Drivers en programma's werken wel degelijk, allene als je je pc upgrade kan het voor problemen zorgen en zul je ze soms opnieuw moeten instellen/installeren (volgens de krant). Maar als het kan wachten zou ik nog even een paar maanden stuk of 3) wachten totdat er weer allemaal updates etc. zijn uitgebracht.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

gamer0004 schreef:Drivers en programma's werken wel degelijk.
Dit valt nog vies tegen hoor, en dat kan ik uit ervaring vertellen.
Plaats reactie